бариера (ж.)
Напредувајќи од една во друга просторија на двата ката на Палацо Граси, посетителите можеа да видат како пред нив идеите постепено се развиваат, движејќи се низ простори поделени меѓусебно не само со физички бариери - прегради, паравани, итн. - туку и со разликите во концепцијата, идеи што ја водеа еволуцијата на делата на Дишан низ неговите најважни и најкомплексни фази.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Така, на пример, не може да се заобиколи фактот дека транснормалните облици на свеста, кои спонтано се јавуваат во текот на творечкиот чин, дури и кога се поттикнуваат со помош на вештачки средства, можат да бидат корисни за личности кои во себе носат креативни можности, бидејќи доведуваат до напуштање на конвенционалните психички граници, до распад на категоријалните функции и идеационите бариери кои нормално ја одредуваат перцепцијата на времето, просторот и нашиот однос со физичкиот свет.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
-Во својата алчност тие ги зголемија вештачката емиграција и царинските бариери, попречувајќи го слободното движење на луѓето.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Дури и улиците што водеа до неговите надворешни бариери беа постојано патролирани од стражари со мајмунски лица, во црни униформи, вооружени со пендреци на расклопување.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Како бурна вода жестоко пробиваше со умот низ секоја бариера!
„Еп на Александар Македонски“
од Радојка Трајанова
(2006)
Во училиштето сите дознаа за оваа голема промена и тој сиот исполнет, за да ги скрши и другите бариери на неговиот неуспешен приватен живот, цврсто реши да си бара жена.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Глобалистите ги гледаат границите како сè понеодредени и поотворени, трансформирани од економски бариери и утврдени воени линии во мостови за комерцијални трансакции.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Границите може да имаат различна сила, од челични бариери до мали препреки (на пр. рампи на железнички пруги, итн.): „Границите како пречки можат да се сфатат како буквални содржатели или исклучувачи на луѓе, предмети или информации (на пр. затвор, паричник или кодирана документација).
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Дали можеби е од тоа што сум повредена или пак не сакајќи се кренала ѕидна бариера, наречена недоверба.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Некоја природна бариера постои меѓу тебе и надворешниот генератор на енергија.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Чудното чувство што секогаш го следеше при средбите со оваа драга девојка, повторно почна да се крева како бариера.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)