„Ќе се стеснува“, велам и јас, „тоа е многу јасно“. „Треба сѐ да се предвиди“, вели Јован.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
„Еве, и јајцата се варени; две ќе ти се доста. И пиперка, и два патлиџана и парче сирење.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Како за тоа да ѝ раскажувам на мама?
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
„Син ти расте“, рече тато, “и не очекувај сѐ да ти кажува“.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Ама сѐ да изедеш, ништо да не вратиш дома.“
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
„Збор по збор од уста да ти влечам. Каде се оние златни времиња, кога трчаше од училиште дома и сѐ ми раскажуваше“, разочарано воздивна мама.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Салама не ти купив, уште е топло - да не ти се расипе.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Но тие се плашат од забушавање, настојуваат за да бидат посигурни; те вентузи, те рендген, те да им се вади крв... да ги пипка некој од горе до доле... сѐ да им се измери... притисокот и глупоста...
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Си легна уморна, а имаш време сѐ да видиш и сѐ да засакаш.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
„Можеш сѐ да направиш ако ја насочиш мислата кон тоа, ако имаш силна желба.”
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Егото тој го победи, гордоста ја надмина, границите на своите погледи ги избриша, сега можеше сѐ да види јасно, затоа што гледаше не само со очите туку со духот, затоа што го достигна просветлувањето.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Членовите на Централниот комитет ретко се наоѓаат во Софија, но... ако биде воопшто можно, јас ќе сторам сѐ да успееме. А со кого сакате да се видите?
„Црнила“
од Коле Чашуле
(1960)
Гледам, - рече Змејко, како што би му рекол секому. Сакаше сѐ да сведе на тоа.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Сега, ако сакаше сѐ да се сврши добро, мораше тој да го види прв.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Беа чунким во некој зарек да направат една добра Задруга; ниеден од неговите селани, заедно со кои што тој до неодамна војуваше, а тогаш беа дојдени од Армијата, не се жалеше себе си да стори сѐ да биде тоа една добра, една нивна Задруга.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Од нив небото на Потковицата никогаш не е испразнето, нивните страгорења и нивниот цвркот, во пролет и во лето, како водопад се истура во тишината, а таа во себе ги прибира и другите притоки на гласови, оние на жегалците и жабите, за на зима, таа, тишината, под високо настожен снег сосема, сосема и сѐ да поплати.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Само ги слушаш, до доцна во ноќта, како тулуликаат волците во гората и како жеравите, прелетувајќи ја Потковицата, одат некаде на југ, кликтаат јадосано и осамено.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Може и вуду кукла ми направила за да се откачам од тоа што ѝ припаѓа. Сѐ да биде како порано.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Ќе сториш сѐ да ме налутиш.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
„Како така? Зошто така?“ сѐ да знае светот сакал.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Во човечките работи не е можно сѐ и не може сѐ да мине.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Имаше таму многу свети книги, но нели не можеше сѐ да запомни?
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
Такви се сегашните деца. Сакаат сѐ да разберат.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
Но најзначајно беше тоа што, од војната, семејството излезе живо и здраво, а лесно можеше сѐ да се случи.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Кај некои гледаше дека не им достасува вера во бога, дека се очаени, изгубени од овој свет, празни, безволни, и чинеше сѐ да ги охрабри, да ги исполни со топлина и љубов, да ги исполни со верба, и тогаш на таквите поинаку им изгледаше животот, поснослив.
„Злодобро“
од Јован Стрезовски
(1990)
„Престанете да пеете. Тој е пијан. Може сѐ да стане. Еден куршум, два, и готово.“
„Две Марии“
од Славко Јаневски
(1956)
Но како што растеше, така и се менуваше: ги сакаше сестрите како нешто најмило на светот и за нив беше готов сѐ да стори.
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Зошто да покажуваш кој си дење ноќе? Не мора сѐ да ти пишува на чело.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Правам сѐ да ја оправдам неговата доверба.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Возењето претставува една спектакуларна форма на амнезија. Сѐ да се открие, сѐ да се избрише.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Сум ги минал сите граници, па сега можам сѐ да очекувам до крајот на моето патување!
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Убавото поздравување е начин да бидеме поблиски едни со други, подобри, почовечни, па затоа, добри мои читатели, сѐ да сториме та насекаде и секогаш да се слуша: ДОБРИ ЛУЃЕ - ДОБРО УТРО, ДОБАР ДЕН, ДОБРОВЕЧЕР!
„Добри мои, добар ден“
од Глигор Поповски
(1983)
Тие, навикнати дома во сѐ да им се угодува, „да им се оди по ќефот“ како што се вели, го задржуваат истото однесување и со другарите.
„Добри мои, добар ден“
од Глигор Поповски
(1983)
И можам ли сѐ да ви кажам?
„Добри мои, добар ден“
од Глигор Поповски
(1983)
- Ти си паметно момче, - ми рече, - ама, сепак си мал за да можеш сѐ да сфатиш.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Пелагија немаше можност сѐ да чуе, ама мајката Перса и покрај тоа што плетеше нешто, во нејзините стрежнати уши влезе сѐ што изговори Пеличка и се прашуваше во себе дали момата и Песот навистина се разбираат?
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
— Со нас е заменик министерот за внатрешни работи, вели Панделеев, и сега треба сѐ да признаеш... — Нема што да признаам.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Сѐ да ти е застанато на место.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
— Може сѐ да рече, а ништо да не мисли, вели жената, од кај знаеш што ќе ти дојде на уста тогаш?
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Сѐ да се држи за мене, а јас за ништо.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Излезе дека некоја другарка или другар ми земале долен веш и ми направиле лоша магија, да не ми тргнува ништо во животот, така што во сѐ да имам кочница.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Денот клика возбудено: памети ме, памети ме, ко пролетни води твое сум разливање, а ноќта: пополека сѐ да забораваме.
„Слеј се со тишината“
од Ацо Шопов
(1955)
Решив сѐ да ѝ раскажам на мајка ми. Таа може да ме разбере.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
Доверба ми влеваа нејзините, понекогаш чудни однесувања.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)