Впрочем, најзначајните одговори на клучните мисли и прашања од неговиот живот сигурно се криеја во неговите книги.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
„Се затнале жилите“, вели Јован. „Гледаш“, му велам, „сигурно се затнале.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Таа станува од местото, тупка со наланите по чистото светнато калдрмче, над кое држи ладовинка стара лозница.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Дреите спрострени на жолтото, како килибар песоче, десно од колјата, сигурно се потсушија веќе. Треба да се испрскаат. Водата и сонцето најарно ги белат.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
„Сигурно се поколебале...“ Помисли Панде и сосема се олади.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
- Така сигурно се прашувале сите што сакале да се искачат на Орелска Чука, а не можеле или се откажале.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Макар што кабинетот му беше во подрумот на поликлиниката, тој бавно но сигурно се искачуваше по излижаните скалила на хиерархијата во зградата на струката - од асистент до предавач, без амбиции да го замени пензионираниот шеф на катедрата и раководител на клиниката, за што и така немаше да наиде на поддршка ни кај колегите ни пошироко.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Таа сигурно се родила како последица на лошите случувања со авторите на неумесните шеги!
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Се разбира, неговите зборови беа порозови но притоа и погорчливи од овие што јас ги употребив, но мислата верно ја пренесувам, со малата додавка дека своето размислување Боге од Бањи го проследи и со неколку насмевнувања во кои за жал изостана присуството на птици.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
-Најдобриот начин е токму медитацијата: кога човекот медитира, сигурно се пренесува до примателот, брановите се смирени, патот е чист.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Па тогаш си реков – пули ја ти неа - се преправа и за да проверам дали се преправа, со прст покажувам на уста, а таа ми вели – уста, нос, око, глова, зомб, нога – нога, колено – колано... – Се преправа, сигурно се преправа им реков на жените и ѝ покажав јазик, а таа ми рече – јензик, мама...
„На пат со времето“
од Петре Наковски
(2010)
Многу сум среќна и сигурно се чувствувам во земјава во која законот се применува неселективно... за сите, без исклучок. А, така и треба, нели?
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Сигурно се прашуваа: „Што ли му е на овој човек, да не е болен од некаква тешка болест...?“
„Седум години“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2012)
Сигурно се сеќаваш? – Е на него не се сеќавам! – рече во смеа Татко.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
А ироничната насмевка на Анастасија сигурно се однесувала (ако била навистина иронична) на некого од минатото, некоја личност а можеби беше во прашање и некоја од некогашните пијанки и веселби во овој ист простор.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
Сигурно се беа прибрале дома...
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Сигурно се плашеше да не го начекаат.
„Луман арамијата“
од Мето Јовановски
(1954)
Сигурно се слушате по телефон. Се слушате?
„Буре барут“
од Дејан Дуковски
(1994)
Братучед ми сигурно се вознемири затоа што шепотот му прејде во тивок, од нервоза растреперен говор: - Не сум стоел јас кога сум мочал, тоа... - не успеа да се доискаже бидејќи тетка ми го прекина со едно гласно „шшшшшт!“ па братучед ми повторно повтори со шепот, како претходно да не го слушнале.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Последниот, најголем бран препотување го добив кога веќе завршивме со обилната вечера и сите седевме врз столовите, офкајќи од прејаденост.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Марширањето со војнички цокули не престана до првите сончеви зраци. Сигурно се марширало на смени.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Сигурно се наспавте колку што треба по долгиот и напорен пат!
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Сигурно се нашла меѓу терачите и ловџиите и некако побегнала да се засолни кај нас.
„Крстот камбаната знамето“
од Мето Јовановски
(1990)
Кога се покажав на вратата од дневната соба, ја здогледав Гала седната на тапацираното столче пред големото тоалетно огледало, со двете раце кренати над глава бидејќи очигледно си ја дотеруваше фризурата, широките ракави од бањарката паднати до над лактите, со нозете пред неа расчекорени и голи, задникот ширнат по тоа тапацираното столче како предојдено тесто, косата развеана преку рамената и по плеќите. Сигурно се готвеше за излегување.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Сигурно се кроти нов чувек у неа! како што знаеше да рече мајката Роса.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
- Сигурно се изгубило, - рече Јанка. Билјана не рече ништо.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)