„Бре што беше, бре како беше, бре што направи јок да се направиш" — го караа Толета другарите, а другите гавази со Ѓузепа на чело веќе го спетлаа со една ортома, на која слугинката на Челебијата си ги сушеше алиштата.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Не се сеќавам како беше понатаму.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Тој се сети како еднаш по - експлозија на една ракетна бомба, помагаше да се извлече еден труп од урнатините, и како беше вчудовиден не само од неговата неверојатна тежина, туку и од тоа колку е вкочанет и незгоден за носење, поради што наликуваше повеќе на камен отколку на месо.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Иако тезата тогаш беше необјавена (подоцна ќе биде објавена делумно во Париз), не знам како беше стигнал во Албанија еден примерок, за да биде прочитана и да биде утврден мојот нов „грев” кон татковината.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
И во следниот миг видов млаз кон мрежата; миг потем видов светлина, страотен блесок, десет илјади пати посилен од Сонцето, како очите Господови; таква светлина никогаш во животот немав видено, господине судија; светлина еднаква во сите свои делови, виолетова, облак од светлина што не е во едно време убав а во друго неубав, ниту за едни е убав а за други – не; таа светлина траеше само еден миг, кој ми се виде цела вечност, и јас знаев дека и Јан Лудвик ја гледа таа светлина од прапочетокот, и како бев вон себе, исплашена, во шок, јас бев среќна што Јан ја виде таа светлина, уште еднаш.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
ЧЕТИРИНАЕСЕТТА ПОЈАВА АРСО
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
СПИРО: Арно. Туку, како беше за ручекот да не згрешам; не месо со праз, туку со компири...
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
Во моментов сум добро расположена и, знам, ако почнам да се сеќавам како беше, што сѐ преживуваме брат ми и јас тие априлски денови пред две години, сосема ќе ми се расипе расположението.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
По грешка сум се родил у Градска. A еве како беше... Као кроз магла памтам.
„Тибам штркот“
од Зоран Спасов Sоф
(2008)
Беше затишје од борбата, не знам и јас како беше, и еве го Никифор Абазовски кај мене.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
А кога денот се прикраде пак во неговиот прозорец со онаа негова нерешителна виделина, во која будењето траеше долго, првото, што успеа да го открие, беше едно малечко, питомо главче, со две долги увца, кои по својата боја и по тоа како беа порастени многу потсетуваа на два листа од една мека тревка, што расте по висовите.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
АНДРЕЈА: Како беше на приемот? СТЕВО: Розово. Пука шампањско, шуштат женски фустани, се наздравува со одбрани фрази, култура, цивилизација. XX век!
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
„Што баравте во Атина?“
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
„Кога и како бевте уапсен?“ „Па веќе ви кажав”. „Кажете повторно”.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
28 Кузе застана отстрана и, небаре восхитувајќи се не толку на она што се гледаше на плакатот, ами на тоа како беше закован на ѕидот од бараката, одолговлечено викна: - Их! Јунаци! Види ги, мајката!
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Зар со вакво чеканиште коваат вакви шајчиња?
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Французинката не сакаше да зборува ниту за музика, ниту за политика, ниту за спорт, ниту за природа.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Од трема, Ѓорѓија воопшто не забележа ни како беше облечена Французинката.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Ти знаеш како беше во нашето семејство. Секогаш најстариот одлучуваше.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
И пак почна да го прашува Сашо. Тој ѝ раскажа како беше.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)