зошто (прил.) - таа (зам.)

Нешка и се израдува на Крстевата посета, ама подоцна многупати ја исплака, кога комшичките девојчиња и открија зошто таа толку му се радуваше на тоа Крстево идење.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Русија отворено ни кажува зошто таа не работи и не може да работи инаку.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
А тој збунет ни се доближи и тогаш Едита го замоли да ме допрати до дома зошто таа би сакала уште малку да остане со возрасните деца.
„Животот од една слива“ од Зорица Ѓеорѓиевска (2014)
Артифициалност.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Па кога ја фрламе нашата мрежа толку мадалеку, зошто таа да не покрива сè што е артифициално.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Меѓутоа гледав дека тоа сè уште нема да се случи, барем не пред очите на Елентина, зошто таа требаше да верува во оваа илузија до крајот.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
Во тоа време првата љубов на Ивана голташе плачни лаги на хармоника а тој молчеше и ги слушаше студентите: ако е професорот женскар и садист зошто таа не го остави.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Имаше нешто меѓу нас, во тоа сум убеден; имаше сигурно нешто, макар само и флуид, макар и само почеток на љубов, оти зошто таа стоеше токму до мене, додека разговарав со другарот?
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
Подоцна ја дознав причината.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Јас не знаев дека тоа што го видовме се вика ткајачница, а уште помалку знаев зошто таа би требало да ме растажи, но, за секој случај, одговорив потврдно.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Ако е најмала, си мислам јас, тогаш зошто таа не сака да се регистрираат?
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Толку голема ми беше радоста, што не се сетив дури ни да ја прашам мајка ми зошто нашето одење во Париз беше врзано токму за среда и зошто таа тоа толку долго го повторуваше без да го промени денот.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Тоа всушност значи дека тетка ми не сака свадба и одбива да биде повторно омажена.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Но, пак ќе кажам дека ја сакам, зошто таа е мојата муза. Се вика СВЕСТ. ***
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Сега, по толку години, по повеќе децении од војната?! Зошто таа да е непријател?
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
За него имам подготвено нешто многу полошо!
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Дики: А зошто таа ламба работи само на петти?
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Ваквата буквалност го сведува овој кинематографски момент на прост одраз на геј-идентитетот, а не средство за геј-идентификација и израз на геј-желбата.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Оваа буквализирачка склоност се повторува во објаснувањата што ја нагласуваат мажественоста на Џоан Крафорд – само види ги тие потполнки! – или што ги третираат неа и Феј Данавеј во Најмила мамичке како дрег-кралици, небаре е доволно само со такви размисли да се објасни зошто таа го фасцинира машкиот геј-свет.296 Сигурно, никому не може да му избегаат бучовските театралности во изведбата на Џоан Крафорд во Џони Гитарата, ниту има такви што ќе одречат дека Најмила мамичке почива врз зловесните задоволства на женското подражавање (макар и да било тоа само подражавањето на Џоан Крафорд од Феј Данавеј).
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Исто како што, во случајот со бродвејскиот мјузикл, нема да ја оствариш геј-желбата ако на сцената ставиш геј-мажи и прикази на машкиот геј-живот, така и во овој случај тешко дека ќе ја одгатнеш тајната зошто Милдред Пирс и Џоан Крафорд им се привлечни на геј-мажите ако ги толкуваш како дублерки на геј-маж.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Тие нејзини завиени приказни за страшната зима што може да дојде апансас ѝ беа оправдување за тоа зошто таа толку работи и зошто и од другите бара толку многу да се работи.
„Исчезнување“ од Ташко Георгиевски (1998)
Не ја потсетува зошто таа не дошла да го донесе Дончо на првиот час во училиштето туку ја испратила Митра, не почнува разговор за тоа што децата не се во едно одделение а не ѝ ни кажува дека на Пеличка ѝ се падна една многу добра учителка, Како онаа од Долнени, сакаше да проговори.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Ако времето не се сочувува, ако секој миг не е спасен во некаква форма, тогаш самото време е бесмислено, тогаш сѐ што се случува во времето (а сѐ што се случува е во времето) е бесмислено, и сѐ што некогаш било, што е, и што ќе биде, е потполна бесмисла.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Зошто воопшто постоеле сите тие радосни потреперувања и очајнички свивања на срцето, зошто биле кажани тие зборови вистински и зборови лажни, зошто сите тие надевања и разочарувања, зошто тие мудри мисли и мисли глупави, зошто таа радост и таа тага, зошто злосторствата и зошто добрите дела?
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
-Види ја другата планина, на спротивната страна и одговори ми зошто таа е сина, кога знаеме дека е обрасната со зелена шума.
„Мудрецот“ од Радојка Трајанова (2008)
Од која причина самата себеси решила да се загуби.
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
Дед Павел беше и премногу умен за да не си го постави барем еднаш она обично прашање: па зошто таа, ако е жива, самата не им се јави на неговите блиски во Русија?
„Жената на белогардеецот“ од Србо Ивановски (2001)
На тој начин тие стекнуваат подобро разбирање на она што сложеноста е, зошто таа природно се појавува и зошто живите системи се развиваат во насока на границата меѓу редот и нередот.
„МАРГИНА бр. 29-31“ (1996)