Напоредо со песните од блиското борбено минато, тој веке почна да пee за земјата во која што како во некое чаробно царство од прикаските израснуат нови фабрики, ораат чудни машини, живеат и работат нови Титови луѓе.
„Од борбата“
од Блаже Конески
(1950)
На еден друг бакрорез на Ремели, врз гротескната Athanasius Kircher, Шпионско уво комода со получовечки ликови се наоѓаат тнр. цветни оргули, т.е. некаква метафоричка творба; низ нив, со помош на еден слуга кој во соседната просторија дува во еден систем од цевки) прозвучува птичје црцорење и излегуваат фигурички. (види стр. 122) Повеќе од една генерација подоцна се сретнуваме, во завршната фаза на маниризмот, прескокнувајќи дузина такви книги и стотици илустрации, со чудните машини на Атанасиус Кирхер.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)