Во кои се губев и се барав, Во кои се сите ( и со себе) се карав И бунтував и викав и цикав И ревев, чиниш рането ѕвере, Со јамка околу срцето, вратот, Си го најдов братот роден, ослободен Од моето тело, од моите пожари, Од моите поплави, од мојата мака, Та сега двата ко родени браќа Сами самееме и пееме...пееме.
„Сонети“
од Михаил Ренџов
(1987)
Се прегрнуваат, бакнуваат, како што тоа не го прават и родени браќа.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
„Сиот Израел, нашите родени браќа нѐ поразиле кај Гибеја, за потем да поништат сѐ – жени, деца, старци, по сите наши градови и села, се водени од желбата за освета, за крв“.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Тој почна првин да го отпоздравува: потем погледа во небото и рече колку е убав денот: па го праша за домашните и неговото здравје: па за ова, па за она, па најпосле му влезе во писарската одаја и го праша вистина ли е тој толку близок со мутесарифот Абдула-бег како што зборува чаршијата, и не е лошо да знае и за него, му рече, дека церибашата Осман-ага му е брат од чичко, а дервишот пак Керим, сигурно чул за него, му е асли роден брат, од иста мајка и од ист татко, и тој сега живее во маалата на дервишите.
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
И како што гние арското ѓубре од свои внатрешни и болештини и топлини распаѓајќи се и станувајќи храна за пченичното зрно, да вивне тоа зелено, така и од дневниот спокој вивнувала увереноста дека ноќите се кратки за да се искожурчи од вековите измисленото чудовиште и да стаса до нив.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Со чувство на вина што не се простува, ноќта се распаѓала на резенки и претставувала уште само сенка на ридови и на ритчиња, премногу косопасни и соголени од чифлигџии и селски копуци за да минат запрегите низ шума или да се присокријат негде призраците на Самоиловата коњица, или на Крум или на Душан, или на кој и да е војувач на ова парче земја чиј народец го проретчувал кој како ќе стаса, најпосле врз неговата тиква да се струполи и топузот на Бајазитовите потомци, тој топуз да ги потурчува каменот, земјата и човекот со тапија потпишана одлево надесно и да граба од 'ржена слама машки деца - подоцна под сабјата на младите јаничари да дојде понекогаш родниот брат или татко, ни колачот ни закланиот да не знаат дека крвта пролеала своја крв.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Вујко ми, Аламановец инаку, значи роден брат на мајка ми, вртејќи ја главата настрана проломоти Ами ако е за толку! со тоа што по она за толку ништо не додаде, па јас уште еднаш не го изодив патот пеш од центарот до Автокоманда.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Во тоа лето Јован и Стојан заедно тргнаа овчари на едно бачило и толку сложно и блиску живееја, што ретко и родени браќа така се сложуваа.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
Иако едни на други си личеа како родени браќа, уште на прв поглед можеа да се одделат првите од вторите.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
На таа вина, која, велеше, му е присушта на секое човечко суштество, себеси си додаваше уште една – тврдеше дека се сеќава дека уште како едно и пол годишен ја посакал смртта на тукушто родениот брат Јулиус, кој умрел шест месеци подоцна.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Така брат ми беше и Каин, и на него се однесуваа Божјите зборови: “Што направи? Чуј!
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Колкупати го укорив дека и родениот брат кога ќе замине помеѓу непријателите, и самиот станува зол дух и непријател!
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Затоа, мислам дека најмногу ми одговара една состојба на врамнотеженост на нештата, состојба на мир со секого па дури и со родениот брат.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)