Андриќевиот и Селимовиќевиот онтолошки хоризонт е препознатлив во тематскиот корпус на романот: единката и заедницата, човекот и историјата, индивидуата и политиката етичкото и психолошкото димензионирање на ликовите во поширок контекст во кој архетипското проблеснува под романескниот дискурс.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Исто така е препознатливо во повеќе народни приказни каде што физички послабите карактери (на пример најмалиот 72 Margina #11-12 [1994] | okno.mk принц кој го бара златното јаболко, незаштитената и заплашената Снежана) се добри, додека физички посилните карактери се оние лошите.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ако само ги подѕирнеме најзачестените потврди за филозофски ангажман, ќе утврдиме дека книгите веќе не се пишуваат на истиот начин.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Замислата опстојуваше низ Средниот век во идеалите на аскетизмот и мачеништвото, како и во проповедите за сочувство и дарежливост.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Преобразбата на видливото во невидливо, препознатливото во непрепознатливо, е чин сличен на жестоката преобразба на семантиката в земи: се преповторуваат вековните процеси на трансформацијата од семенката до плодот, обликот на идниот плод го прима обликот на претходниот, но, не се преповторува времето.
„Љубопис“
од Анте Поповски
(1980)
Ова христијанска интуиција на сличен начин се појавува и во солидното потекло на идеалот за политичка еднаквост и политичка слобода, т.е. држава во која нема да има привилегирани и непривилегирани, занемарени и претпочитани.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Затоа, додека им се обраќаше на своите соговорници, настојуваше да биде блиску до нив, така што неговата посебност препознатлива во измешаниот мирис на тутун, урми и гел, што го употребуваше за густата коса, веднаш ги двоеше тие што беа околу него: реата уште во мигот или ги освојуваше или ги одбиваше.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Тој настан okno.mk | Margina #11-12 [1994] 35 ослободи цела низа прашања за легитимноста и потеклото на моќта: за казнените мерки, вреднувањето, објавувањето, сообраќајот итн. 4Дали мај 68-та означува и еден филозофски настан? 4Исцело, еден од оние филозофски настани што не се вообличуваат во дело или расправа, туку коишто носат, севезден ги пренесуваат оние филозофски склопови препознатливи во насловите и имињата на авторите.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)