Кај Михаил Ларионив постоеше наклонетост кон детската уметност, но само како еден дел од неговиот поширок интерес за природни, примитивни, често вродени извори на инспирација, видливи кај руската фолклорна уметност, сликарите аматери или таканаречени „лубок” цртежи (популарен вид на анонимни, најчесто посветени на нешто, насликани блокови од дрво).
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Овие извори се посматраа во директна релација со автентичното руско детство над кое потоа се надградуваше целокупната култура.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Иако како лектирно издание, или токму поради тоа, тој антологиски избор наиде на поширок интерес, и кај младите, и кај повозрасните читатели во Македонија.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Сега, меѓутоа, главно поради нетактичноста и неспособноста на Иван Гарванов да воспостави добри односи со гемиџиите и да се обиде на некаков начин да ги придобие и да ги убеди во неопходната потреба да водат сметка за пошироките интереси на револуционерното движење, односите меѓу гемиџиите и ЦК станале лоши, дури и непријателски.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
При крајот на 19. век култивирањето на naïveté се апсорбираше во поширок интерес за истражување на она што беше закопано во високоразвиената култура 104 Margina #21 [1995] | okno.mk на fin-de-siècle Европа.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Како и племенската примитивна уметност, така и детската уметност понуди „прочистување” на западнокултурниот материјализам и даде перспектива во вид на враќање кон почетокот на нешта та.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)