Обликот на нејзиното лице потсетува на округлест, безаголен квадрат во кој беа заокружени, на едно место собрани сите нејзини особини, слични на сончевата лач: топлината, светлината и силната енергичност.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Невена беше голема во душата со широка насмевка, со лик како светот да го гледаш на нејзиното лице. Убавите јаболчници потсетуваа на баба и Трајанка.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Раката на човековиот творец тука го имаше потврдено својот вез, врз нејзиното лице.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Влегувајќи в куќи, стравот се појавуваше и исчезнуваше од нејзиното лице.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Во тие мигови, гледајќи го загрижено нејзиното лице, тој беше уверен дека таа презела сѐ за решавање на проблемот што најчесто го измачуваше сето семејство, па сега узреало времето за одлука.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Ги прикаажавме Vinyl и Lupe и филмовите за Нико и Велветите.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Беше прекрасно да се гледа Нико како пее, додека на огромното платно зад неа се прикажуваше нејзиното лице.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Погледот му остана на нејзиното лице.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Уште е млада, но бледнилото на нејзиното лице одава нешто вдовичко, тоа е она бледнило на католички монахињи, милосрдни сестри.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Имаше светлина на нејзиното лице...
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Се вративме по гулабите... По враќањето, го погледнав нејзиното лице...
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Белиот натриумов блесок го заплисна нејзиното лице, вкочането и монохроматско, со сенки вдлабени под јагодиците.
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Ја погледнав Мајка... На нејзиното лице забележав солзи.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Се појавува Американката, едно ладало го крие долниот дел од нејзиното лице.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Тој се усмева. Не забележува отсутност на нејзиното лице.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
По нејзиното лице не можеше ништо да се прочита.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Мајка му премолча, а девојчето се намурти како навистина да се стуштиле облаци врз нејзиното лице, ѝ се стиснаа не само усните ами и очите, па штом излегоа таа му пререче: „Ама”.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Сонцето фрла лажни сенки по нејзиното лице.
„Посегање по чудесното“
од Србо Ивановски
(2008)
Кети не плачеше, не липаше, ниту цимолеше, но две солзи се процедија и ѝ потекоа по образите, така што кога Милан ѝ се доближи, нејзиното лице го потсети на насолзеното лице на волшебната икона која плаче, што ја видел во еден манастир во Стариот крај.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Тој ѝ зборуваше како на дете и, забележувајќи израз на двоумење на нејзиното лице, знаеше дека тоа што ѝ го кажа влијаеше на неа.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Вистина, остана еден печат на преуранета зрелост на нејзиното лице, што пред тоа го немаше, една одвај видлива сенка на староста, прв бран на созревањето, и јас знаев дека тоа веќе не е онаа моја Луција од разбојот, од гимнастичката сала, тоа златно дете чии носници се ширеа по доскокот како кај уморно но весело коњче; но бев среќен што тоа е сепак Луција, макар и една друга Луција; ми се чинеше дека сум задоцнил, дека нешто ми е одземено од првата за да ја добијам оваа втората Луција, но мојата љубов во ништо не се менуваше; дури може да се каже дека сега во оваа Луција ја сакав и претходната Луција, и сегашната; јас сега сакав две Луции, и тоа беше невозможно да се поднесува без допир со Луција.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Токму така: во тој миг, додека траеше доскокот, таа неочекувано ме прегрна околу вратот и одеднаш, дури, ни се допреа образите; веќе следниот миг таа ја сврте главата кон мене и погледите ни се судрија; се гледавме, нејзиното лице беше на една педа од моето; ѝ ги гледав носниците како ѝ се шират забрзано, како кај уморно коњче: и го чувствував здивот; таа гледаше во мене како да е понижена, како повторно да сака да каже: „Доби шанса, нели?“, како да е поразена, како од бес и самата да прави една безвредна блискост (тоа гушнување со рацете околу мојот врат), како да сака да каже дека блискоста ја дава таа, а не јас; дишеше забрзано, со јазикот ја квасеше долната, сува усна и одеднаш ми рече: „Слегов, можеш да ме пуштиш“.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Молчеше поприлично. Една загубена насмевка помина по нејзиното лице.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Сетив дека тој миг беше проследен од секавицата на задоволството што помина по нејзиното лице; а ваквото чувствување на моментот беше означено и со успорувањето на нејзиниот чекор кој и без тоа беше прилично бавен.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Но среде насмевката можев да ја здогледам на нејзиното лице скромната лединка по која се движеа со речиси отсутни чекори многу од нејзини размисли и чувства.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
А потоа како да сакаше самата себе си да се укори или да и забележи на својата невнимателност но истовремено и да се оправда, додаде: - Има такви луѓе.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Нема да ги спомнувам другите поединости кон кои упатуваше поткренувањето на раката што го водеше мојот поглед кон тумбата, бидејќи уште веднаш сфатив дека нејзиниот избор не беше случаен.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Очигледно тие не зависеа и не беа поттикнати од однесувањето на штотуку влезената).
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Накратко, класната, расната, етничката, сексуалната и родовата политика на филмот е прилично ужасна.
Тие политички петна, меѓутоа, не го смалуваат естетскиот успех на филмот, особено кога се гледа со правилна дистанција и иронија.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Приближување со фар кон нејзиното лице.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
“181 Овој ужасен и жален портрет на Крафорд се сосредоточува на спротивноста меѓу нејзината гламурозност и нејзината абјектност, карактеристична комбинација што никогаш не се прикажала со посјајно дејство отколку во самиот филм Милдред Пирс, а особено во сцената што предмалку ја видовме, каде што нејзината строга отменост и нејзиното достоинствено држење се во суштинска спротивност со навредите што ги трпи и со социјалната и со емоционалната запрепастеност што толку речовито ги бележи нејзиното лице.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Барем за машката култура, вистинската политика на филмот лежи во неговата естетика: неговиот стил го надминува она што го пренесува неговата видлива порака.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Џоан Крафорд сосема доминира со видното поле, а секој нејзин зрачец чувство – незаборавно забележан со беспрекорната глума, со мајсторското осветлување на нејзиното лице и на тој нејзин дивен тен и со сјајните камера и монтажа – веднаш и речовито му се телеграфира на гледачот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Постои уште една верзија: на фотографијата нејзиното лице беше унаказено, здробено, дури и некои од Радиото, кои ја познаваа единствено преку злобните приказни, не сакаат да ја препознаат.
„Слово за змијата“
од Александар Прокопиев
(1992)
Самракот однадвор е сѐ уште посветол од темницата во собата и можам да го видам нејзиното лице, прилепено на прозорското стакло, и разголениот врат, во бледиот, умирачки здив на денот.
„Слово за змијата“
од Александар Прокопиев
(1992)
Ме исплаши нејзиното лице.
„На пат со времето“
од Петре Наковски
(2010)
Јас ни за момент не ги испуштав од очите ни неговото ни нејзиното лице.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Јас по изразот на нејзиното лице забележав дека таа средба и е непријатна и Вера како да сакаше да ја избегне.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Тој ден, уште штом ја видов другарка ми Марина при влегувањето во класот, по изразот на нејзиното лице сфатив дека се случило пак нешто, ново, нерадосно во нејзиниот живот.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Вера беше обично сериозна, со некоја почит кон мртвите, изразен на нејзиното лице.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Беше пренизок да го види нејзиното лице свртено кон ѕидот.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Кога ја донесовме овде од нејзината мирна соба, тоа лице беше растревожено.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Не можев да го видам изразот на нејзиното лице, ниту пак знам дали воопшто нешто успеа да каже.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Во текот на тоа лето наеднаш омекнаа цртите на нејзиното лице, кои таа целиот свој живот ги остреше.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Отиде до креветот на Клара, се приближи до нејзината глава, ги намести усните како да ќе ја бакне, но таа беше свртена кон ѕидот, а креветот беше превисок, и тој не можеше да стигне до нејзиното лице.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Знаев дека на нејзиното лице и во тој миг трепери онаа насмевка која некои од слепите луѓе ја имаат постојано, дури и кога се свиваат пред ужасот и смртниот страв.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Погледнете го нејзиното лице.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Кога завршија моите болувања, и мама престана да ми повторува дека ќе било подобро да не ме родела.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Се прашував дали гледа во бездната, или стои на работ со затворени очи. .
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Откако Зигмунд ќе заминеше во училиште, моите сестри излегуваа во дворот зад зградата, а јас останував близу до мама, ја гледав како работи, гледав во нејзините раце и нејзиното лице додека переше, додека го рибаше подот, додека крпеше, везеше, готвеше.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Таа остана во истата, неподвижна положба, само ги сврте зениците кон мене.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Погледнав во нејзиното лице, го гледав тоа лице за првпат по толку години.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Таму најде три спомени: во времето кога за неа многу нешта на светот сѐ уште немаа име, едно момче ѝ подаде остар предмет и рече: „Нож“; во времето кога сѐ уште веруваше во бајките, еден глас ѝ шепотеше за птицата која со клунот си ги раскинува градите и од нив си го откорнува срцето; во времето кога допирите ѝ кажуваа повеќе од зборовите, една рака се приближи до нејзиното лице и со јаболко го погали нејзиниот образ.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Стигнав до неа, клекнав, го чистев нејзиното лице од земјата и од крвта што ѝ течеше од челото.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Изразот на лицето на мажот покажуваше дека постојано безуспешно се обидува нешто да изнуди.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Потоа отиде до долниот дел од креветот, и ги бакна нејзините стапала, кои лежеа на работ од постелата.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Се обидував да го замислам нејзиното лице, но тоа не ми успеваше.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Таа го крена погледот и се гледавме очи в очи.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Тргнувањето на чаршафот од нејзиното лице не ја помести, и затоа ѝ ја допрев раката.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Некои од стариците околу нас пискаа, други се молеа.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Најстариот од браќата, оној кој седеше на креветот, ја стави својата рака на нејзината рака.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Со погледот кој наместо некогашната продорност сега имаше нешто што наликуваше на нежност, а беше дезориентираност, со усните кои наместо во собраност се опуштаа во краевите и се спуштаа надолу, веќе не личеше на себе.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Сѐ уште со рацете околу мајка си, таа виде како изразот на нејзиното лице за миг се смени.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Застануваше пред огледалото и размислуваше која посебна карактеристика на нејзиното лице или на нејзиното тело има некаква одбивна моќ.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Од своите метар и деведесет сантиметри, тој се наведна кон нејзиното лице што го држеше во дланката и ја бакна.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Неговата рака остана на нејзиното лице додека тој го продолжи и го прошири бакнежот од нејзините усни во нејзината уста.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Сакаше да ја сврти главата и да се истргне од раката, оти за секунда помисли дека тој, сега на само десет сантиметри од нејзиното лице, ќе ја бакне право в уста.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Ужасот на нејзиното лице е поголем со секој прочитан ред. Додека таа чита, Луков продолжува.)
„Црнила“
од Коле Чашуле
(1960)
Трагите од долгата хемотерапија посебно се одразуваа на нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
- Смири се душо, тоа сум јас. - маската на нејзинито лице ѝ оневозможи веднаш да ја препознае својата тетка.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Брчките што беа сведоци на едно време се губеа со заоблувањето на нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Неканетата солза се слеа низ нејзиното лице. - Ти плачеш! - реагираше Томо.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Таа нејзина душа веќе беше нанижала неколку брчки на нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
На Рада ѝ беа потребни неколку месеци видливите траги да исчезнат од нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Додека го впиваше со погледот секој дел од малото човече, Рада ја забележа чудната гримаса на нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Додека ја раскажуваше оваа серија од нејзиниот живот, солзите не престануваа да течат низ нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Дури тогаш Рада го виде нејзиното лице.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Го гледа нејзиното лице и градите обилно осветлени од ламбата ставена пред неа.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Но само што му се приближи, слугата ја фати и го удри своето од нејзиното лице.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
„Качете се“, рече потоа, и навистина: сѐ е подготвено.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
И по нејзиното лице се гледа дека и самата не знае дали слушнала нешто или не.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
– Мислам дека никогаш веќе нема да бидам иста. – Сега сето тоа е минато – ѝ рече тој, милувајќи ѝ ги со врвовите на прстите крвавите лузни на лицето.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Марија воопшто не се помрдна кога го виде својот сопруг како влегува, ниту нејзиното лице, сѐ уште со лузни од искршеното прозорско стакло, не покажа никакви чувства.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Но, ете, доаѓа пролетниот месец март... Сонцето станува поласкаво.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Тој навалува да го совлада несфатливиот отпор што му го пружа нејзиното лице.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Таа се собира во себе и се смирува како стаклеста водна површина.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Тој ја истражува непознатата земја на нејзиното лице со пламнатите очи.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Таа се штрекнува како ѕверка што ја ловат.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Делото вклучува пар дрвени врати со груби кружни отвори низ кои се гледа гола жена како лежи на суви гранки покрај поток, нејзиното лице не се гледа, а во далечината има водопад во движење.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Сега нејзиното лице уште поодбивно му изгледа.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Чувствувајќи како дождот сѐ повеќе го натопува, се пренесе во времето кога ја погребуваа баба му Депа кога исто вака туриваше силен дожд, а тој одеше во погребната поворка фатен за раката од мајка му, дождот му плускаше по главата, по телото, му се лизгаше по кожата и му слегуваше низ нозете во опинците; погледнуваше повремено во баба му во ковчегот што го носеа луѓето на раце: и нејзиното лице дождот го миеше, се лизгаше по него како по восок и ги натопуваше цвеќињата и овошките во сандакот; лееше на попот и му ја гаснеше кадилницата со која штркаше по ковчегот и пееше за покој душа, лееше на луѓето што одеа со наведнати глави.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Под бакрената кожа на нејзиното лице крвта брзо струеше.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Тој само нежно со раката го допре врвот на нејзиното лице вртејќи го кон себе и ја бакна.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Потоа сеќавањето на нејзиното лице му се врати, а заедно со него и вознемирувачката, неподнослива желба да биде сам.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Можеше да ја види целата белка околу ирисот во очите на Џулија. Нејзиното лице стана млечно жолто.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Винстон успеа да фрли еден поглед врз нејзиното лице, свртено надолу, жолто и изобличено, со затворени очи и сѐ уште со по една флека руменило на секој образ и тоа беше последното што го виде од неа.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Оставаше впечаток како во брчките на нејзиното лице да има прав.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Како и обично, Винстон одвај погледна во Џулија додека одеа во пресрет еден на друг низ толпата, но при брзиот поглед што го фрли врз нејзиното лице, му се стори дека е побледо од обично.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Шминката врз нејзиното лице беше толку многу намачкана што изгледаше дека може да напукне како картонска маска.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Во подобро осветлената дневна соба тој забележа со изненадување дека во брчките на нејзиното лице навистина има прав.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
„Вие двете, смрдли светски, чудо сте невидено, вие сте пичка и пол,“ им велеше Андон, а тие се кикотеа и велеа „Ние сме две пички по пичка и пол, а ти си само едно куре,” и пак се кикотеа и, божем да му покажат кои се и што се, се лизнаа една на друга (испотени, тоа го направија лесно), Азра легна на креветот грбечки, Лилица помешечки легна над неа, но од спротивната страна на нејзиното лице ѝ ја пикна главата меѓу нозете и започна да ја лиже, чувствувајќи го истото меѓу своите нозе, подземајќи го тврдото и разиграно јазиче на Азра која, лежејќи под неа пак во најдолниот дел од отворот ѝ ги спушти средниот прст и показалецот до најдлабокото, при што Андон (за да им покаже кој е и што е) беше веќе качен над Лилица, со свиткани коленици по страните и со силен крик на страст заривајќи ја машкоста меѓу нејзиниот широко отворен задник, ѝ го полнеше анусот со сперма, пцуејќи ја, гмечејќи ѝ ги рамениците и гризејќи ја по плешките.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Да, беше врнежлива ноќ кога Авни и Илона се истурија од таксито пред мотелот „Барса“ (мислев дека слабините ѝ се топат во моите дланки, а јас немав чувство дека ми е в раце, тоа беше Ема онаква каква што ја познавав и ја сакав, но во исто време, таа за мене, не знам зошто, првпат сега - беше туѓа и далечна) со Ема излеговме под тремот и ги поведовме по ходникот, им ја отворивме вратата од собата и место да им кажам било каков збор се обидов да го поттупнам Авни по рамото, но не успеав оти тој токму тогаш ја прекри Илона со мантилот и само слушнав како одвнатре ја заклучува вратата (Ема сакаше да ми рече дека се чувствува жива додека е во моите раце, сакаше или сакав да ми рече така, додека се лизгав со широко отворена уста од градите до стомакот по кој играа од сласт или од плач, не знам, едвај забележливи бранови) брзо ја заклучија вратата, јас се обидов да останам уште извесно време тука, но Ема ме повлече за рака (ѝ го ставив јазикот на папокот, нежно вртејќи во топлата длабнатинка исполнета со киселкаст вкус) Авни беше како ветар, се мушнуваше низ најтесните процепи, работеше неуморно, дејствуваше, влегуваше под кожа, во коските, вртеше како со сврдел и дупчеше до крај, а не можеш да го видиш, не можеш да го допреш, како таа ноќ, ноќта пред оваа ноќ, кога ја внесе Илона во „Барса“ за да ѝ ја подотвори вратата кон светот што таа го сакаше, кон светот што ја очекуваше (ми диктираше некој силен порив да ја загризам за стомакот, да ѝ скинам месо од сакање или од омраза, не знам, знам само дека во еден момент Ема офна) знаев дека требаше да заминат кон Табановце но не знам до кога останаа во собата која утрото беше празна и требаше да биде празна оти врската требаше да дојде рано пред зори, за тоа знаеше и газдата на мотелот (затоа јас ги стиснав забите од страст, или од страв, или од омраза, не знам, но знам дека Ема си остана своја и, со својата питомина моја, но во исто време, далечна од претчувството што ме притискаше, се измолкна од под мене, ми се загледа в очи, благо се насмевна и легна на мене, ме покри со топлина што се згуснуваше во капки пот) шефот на мотелот утрото ми рече дека ноќта се слушнал со Крумета Волнаровски и дека врската профункционирала: од прозорецот можел да го види доаѓањето на автомобилот во кој влегле двајцата (станувавме сè поразлични двајцата таа ноќ што беше на истек, беше уште густа темница, можеби најгуста, или така ми се чинеше, но тоа беше кулминација пред обзорувањето во кое Ема, јас верував во тоа, ќе ми биде пак како и секогаш - со детски наивна насмевка што ќе се шета по нејзиното лице на заспана жена по изгрејсонце, задоволна од играта со мажот кој сега никако не можеше да ја сфати нејзината безгрижност - ја глумеше ли?
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Илона милуваше Деница да ја нарекува пица и тие два слога, извлечени во рима на тросложното име, кажувани бистро, со мали, едвај чујни, префинети одгласи меѓу одделните гласови (Д-е-н-и-ц-а-п-и-ц-а), во звукот што произведуваше значење, секогаш беа природно синхронизирани со движењето на двете сочни, умерено пополнети усни развлечени во блага насмевка чиј свод беше сјајот на зелените очи, длабоки и проѕирни, очи без дно, складно сместени во ведрината на нејзиното лице.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
- што почнуваше да го мачи со сомнеж кој вртеше како сврдел во најчувствителното) дента мобилниот на Круме Волнаровски беше недостапен и немав никаков пристап до информација и тоа почнуваше да ме мачи со сомнеж кој вртеше како сврдел во најчувствителното (ми беше качена на начин кој овозможуваше да ѝ влезе сè што можеше да ѝ влезе; мислев дека устинките никогаш не ѝ биле толку отворени, се лизгаа лево и десно, ме допираа по ципите, ми ја влажнеа волната и ми ја подлапнуваа, ми ја шмукаа или така ми се чинеше, особено кога почна бавно да се крева со задникот нагоре и да се спушта на мене стегајќи ме меѓу бутовите, постепено забрзувајќи го ритамот, нанесувајќи ми тапа болка на јајцата) ние знаевме само толку дека Илона веќе беше далеку од нас, нејзината трага се покриваше и таа започнуваше нов живот за што Ема не сакаше многу да зборува, нејзиниот живот е нејзин, велеше, како и мојов што е мој, ѓаволу мој, ми рече Ема утрото кога во мојот кабинет ја спомнав Чехињата (ги крена рамениците како да сакаше да каже дека за ништо не е виновна но не кажа, тоа собирање на рамениците беше грч пред ослободување, тоа беше начин да се мобилизира, да се собере целата во себе пред конечното испразнување и така се случи како и секогаш: списка, свика нешто неразбирливо и продолжително, да, тоа беше крик кој доаѓаше од длабочината на нејзините гради, и откако во одгласот тој се стиши во едвај чујно ајјјоооххх … иииооојјј и откако со усните ме побара под себе и ми стави заби на рамото, омекна, се распекмези, се распосла над мене, лесно ме покри со телото облеано во пот и ме заведе во блага дремка) Но таа ноќ не беше за спиење.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Кога пак ќе земеше Калија, например, да утлеисува, да го разгорува ќумурот во железната утија: или кога ја креваше жешката црепна вадејќи го врз пирустијата табакот со зелник: кога ќе се забревташе толчејќи со ќускијата слануток: или кога ќе се наведнеше полека и растреперено врз ковчегот со невестинската руба во кој сѐ уште имаше дел од чеизот, е тогаш, Бошко гледаше како шафранот од нејзиното лице станува божур, а белузлавите очи како трчаат од далечина и почнуваат да светат како жеравици.
„Вежби за Ибн Пајко“
од Оливера Николова
(2007)
Од прозорецот внимателно го следеше изразот на нејзиното лице.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Наде и Елена го следеа изразот на нејзиното лице, целото време додека го читаше писмото...
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Елена го виде тој израз на нејзиното лице.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Како низ решетка го здогледа нејзиното лице. Нечисто. Неизмиено.
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Милка ја крена главата нагоре, се сретна со благиот насмев на нејзиното лице (нешто сосема друго наспроти нејзината снага и глас)
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Колку што се разбиструва сивилото во просторијата, толку потемнува нејзиното лице.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Гледај, колку е страшно нејзиното лице. Ама, погледај!
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
На нејзиното лице можеа да се забележат малкуте брчки, особено на челото, кои сега беа поизразени, а нејзината насмевка беше неодредена, извештачена.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Тешко можеше добрината на нејзиното лице да ја промени кој било неочекуван настан.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Си ја замислував дури и изненаденоста на нејзиното лице кога ќе ги забележи моите пораки.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
А притоа бев зафатен од помислата: дали тоа ми испраќа нејасни пораки вљубеноста на Денко Самоников или сум заинтригиран од жената, поточно од начинот на кој ја водеше љубовната игра; или пак сè уште се движев низ присутната сенка на онаа чудна изјава на жената дека сета е дождлива па во моето вообразување шеташе како топол летен облак; или летниот топол облак се беше веќе престорил насмевка и дланка; насмевка на нејзиното лице и дланка на нејзината рака што шета по лицето на пријателот?
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
А потоа како да побара нешто на нејзиното лице.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Ми помагаше лицето на Катерина. Навистина си вообразував дека нејзино лице е читлива книга!
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Се чинеше загубена помеѓу светот од поворката што се наоѓаше пред растурање.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Доаѓа секоја година по еднаш зборуваше таа а изразот на нејзиното лице и не знаеше за ништо друго освен за невиноста на потсмевот.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
- Во еден момент помислив дека настојуваш да ме упатиш во некои твои недоразбирања со Јана - ѝ реков, верувајќи дека не сум далеку од нејзините размисли.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Но оваа оптимистимистичка претпоставка потемнуваше штом ќе се свртев кон темните ридови на сомнението.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
- А јас и не сфаќам што треба да му помине на твојот пријател - отсутниот израз на нејзиното лице наеднаш се престори потсмев и презир.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Мислам дека тагата беше добро сместена на нејзиното лице.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Навистина беше изненаден и веројатно се чувствуваше како кондуктерот, кој гледа во возот што се одалечува, го испуштил а му претстоеја на многу секојдневни обврски..
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Нејзиното лице отсекогаш потсетуваше на огледало по кое шетаат дилемите на осознаеното и на она што сѐ уште е осенчено со тајновитост и бара итно разрешување.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
И токму кога се подготвував да истапам отворено и храбро и да го исправам Вртанов пред сите овие обвинувања, во собата се втурна најнапред главата на Росана, поточно нејзиното лице, а малку потоа, додека се придржуваше со едната рака за рамката на вратата пред мене таа го изложи и своето раскошно разголено торзо.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
Тој го истражуваше нејзиното лице, бледо под ширната зрнеста светлина на Млечниот пат.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Тој, од друга страна, откри голема убавина во нејзиното лице, голема добрина и разбирање.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
И наспроти чувството на недофатлива празнина, сè уште се насетува по некоја потајна истовремено во карактеристичниот гест, движење или во говорот кај другиот, што само ја потенцира дистанцата меѓу некогашното и сегашното.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Нејзиното лице, особено срцоликите усни, истакнати и со карминот (или можеби со поизразитиот пигмент) му се чини познато.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Л.А. го гледа затекнато: А кого тоа? (а како да прашува „Извини, ама за што зборуваш?“) - Девојката крај шанкот. Знам која е, Стјуардесата од авионот. ***
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
За целото време, бев изненаден и некако засрамен – зашто ги гледам промените на нејзиното лице (тело ѝ е сè уште витко).
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Дали поради желбата да го прикрие срамот од бојадисаните раце; или поради големите плодови; или затоа зашто тебе те виде а и ти засмејан гледаше во неа; или во прашање беше нешто сосема трето; знаеш, тогаш таа веќе беше во оние години кога и не си сосема сигурен дали детето ти се смее од нејзиното лице или пак девојката.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
На нејзиното лице се појави грч на болка.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Фимка се подослободи од прегратката на Циљка и се загледа во нејзиното лице.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
И тоа беше дома... Дома... Дома беше и старата исчадена икона на Богородица обесена во ќошот и масленичето што без престан гореше пред нејзиното лице и молитвите тивко шепотени – за здравје и бериќет...
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
- Фимка избриша солзи со крајчето од црната шамија и во тој миг на нејзиното лице Циљка забележа одвај видлива ведрина.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Највпечатливо нешто на нејзиното лице беа кафеавите очи како на срна.
„Животот од една слива“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2014)
Само кога сосема се приближив до неа и кога двете радосно се гушнавме и се изнабацувавме по неколкупати во образ, како што тоа го прават французите, видов дека годините сепак работеле на нејзиното лице и мрежа од ситни бори ги урамуваше нејзините очи, а и челото беше изгравирано со неколку попречни бори.
„Животот од една слива“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2014)
Таа не сакаше да ни ја каже причината за нејзиното предвремено враќање, но тоа можеше да се прочита во новите брчки кои проигруваа на нејзиното лице.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
И шатки и канадски гуски и нуркачи, сите ги растегаат своите слогови долж попладнето, обесувајќи ги покрај нејзиното лице како новогодишни декорации.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Веќе е јасно дека тие рибарски недели не се за фаќање пастрмки.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Бебето се вика Недела или Понекогаш и таа чувствува колку е тешко и како едноставно би можело да ⥊ падне од рацете.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
И ги пикна дланките под плешките, ја потфати за рамениците и повлекувајќи ја надолу, кон себе и, влечејќи се со целото тело кон нејзиното лице, ја праша додека така цврсто ја држеше целта во дланките: „Сигурна си дека ништо не се случи? Кажи ми!...“
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Едо ги согледа сите нејзини раскошни украси со кои ѝ беше накитено заносното тело и го крена погледот кон нејзиното лице.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Дури кога во влезот стивнаа гласовите на децата на Пена заедно се нејзиниот и кога веќе не се слушаше бубтењето на Танаско, Пелагија стана свесна за отсутноста на Милка на Роса, иако таа често го имаше нејзиното лице во своите мисли, насмеано, среќно.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Прв пат гледам насмев на нејзиното лице.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)