Како признат хроничар на родот Буколовци и фамилијата Прокопиеви, бившиот адвокат бате Иле (така во семејството го викавме и ние, половина век помлади од него) долгата семејна историја ја зачинуваше со историски податоци уште од времето на османлискиот војсководец Лала Шахини, према записите на историчарот Пастухов (презиме што, признавам, не сум го провел, но кое звучеше во целосна согласност со предметот на неговото интересирање – инвазијата на турските освојувачки орди).
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Кога архиепископот доби закани од генералот Штроп дека ќе биде изведен пред стрелачки вод поради неговото интересирање и помош кон Евреите од Атина, Хрисостом се сети на бестрашните зборови на пименархот, веќе одамна подготвен и решен на саможртва доколку за неа се покаже потреба: *„Иерарсите на Грција не се стрелаат, се бесат.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Но, неговото интересирање за алхемијата (забележливо е и кај Бретон, Арто и другите надреалисти), не може да се сфати само како духовен баласт.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Тие трансформации немаат за цел толку одредување на сексуалноста како таква, бидејќи таа произлегува од односите со родителите, љубопитноста на детето кон она што родителите го прават во негово отсуство, неговото интересирање за примарната сцена, родителските одговори и премолчувања околу сопствената сексуалност, и сфаќањата за сексуалноста кои врз основа на сето тоа детето ги развива.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Хрисостом беше духовник и пастир од истиот ков.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)