Штотуку го отвори учебникот, сѐ уште педантно завиткан со украсната хартија, со која мајка му имаше обичај да ги завиткува неговите книги, почувствува туѓо присуство зад неговата глава.
„Вител во Витлеем“
од Марта Маркоска
(2010)
„Овде им било и ним местото”, - помислува Соколе и ја погледнува како пропаднат в земи, стопати колнејќи се во себе зошто се нашол овде и молејќи ја, не знае зошто, тој неа да му се смилува, како да кренал секира над неговата глава.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Пробелените ретки коси на неговата глава го обележуваат тој долг пат изминат во служба на науката.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Ако најпосле ти наоѓаш за згодно да платат неговиот глава, тогаш јас сакам за неа барем петстотини лири.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Ако рекол алах, најпосле ќе ги дадеме и главите за нашиот падишах и верата алахова.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Дури стои неговата глава, немај гајле.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Ако зеде рајата главата и сака да платит — нека платит.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
— Аман бег, зошчо е ваа работа? — изусти Куле и ја крена раката над глава да се заштити од камшикот, кој Адем го насочи кон неговата глава.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Се разбира, дека Толета го прогласи султанот за негов непријател и нареди да се уништи со сета негова дружина, одредувајќи педесет лири бакшиш за неговата глава.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Требаше безопасно да мине над неговата глава и да се вовлече во неговото дијамантско гнездо.
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Боб: Она што е во неговата глава, нас не нѐ допира.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Густ, бел чад ја обви неговата глава...
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
- Здрав сум, војводо, не ми е ништо... - рече Цепенко кога виде како војводата гледа во завојот на неговата глава.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
И никаква мисла во неговата глава не му вели: „Крени ја раката, отвори ја устата, стани...“
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Но штом легна, мислата на болеста што го беше зграпчила, се загнезди во неговата глава и таму остана.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
„Се топи снегот!“ радосна мисла мина низ неговата глава и му го огреа срцето.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Птицата се сврте кон него, го фокусира шашливиот поглед преку нишанот на својот клун право во неговата глава, па кресна нешто просто и пцостно, го напрчи ветрилото на опашот и навистина одлета, ама не како избркана туку како поканета.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Почна да работи и во неделата, а бидејќи замислите сѐ уште не беа дефинирани во неговата глава, немаше можност да ја вежба превртената конверзација што ја беа вовеле.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Наеднаш нешто запрвка над неговата глава и чукна во прозорот. Што ли ќе е ова?
„Било едно дете“
од Глигор Поповски
(1959)
Сакаше да летаат, да вртат над неговата глава а тој да ужива во нивниот слободен лет.
„Било едно дете“
од Глигор Поповски
(1959)
Ја гледа Борко оваа чудна игра на природата и во неговата глава искрснуваат десетици замрсени прашања.
„Било едно дете“
од Глигор Поповски
(1959)
Ристе притрчува и се обидува да прекине еден од каишите што му ги стегаат напрегнатите вратни жили.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Белките му се огромни бидејќи додека потклекнува очите му се свртени кон карпите што се надвеснати над неговата глава.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Повремено, кога неговата глава како црна точка ќе се издигнеше над површината на морето, до брегот допираа неговите морничави довикувања: - Помош! Помош, луѓе!...
„Маслинови гранчиња“
од Глигор Поповски
(1999)
На неговата глава стоеше непозната птица со голем клун.
„Сенката на Карамба Барамба“
од Славко Јаневски
(1967)
Крокодилот зина и јас брзо му ја заглавив гранката, во челуста, онака, како што го нацртав пред тоа во црнечкото село.
„Сенката на Карамба Барамба“
од Славко Јаневски
(1967)
Во ите неговата глава слушаше одѕвонување од риковите на нови илјадници бикови.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Бесрамни чавки! Нагрнаа по оголените гранки, со злокобно грачење што ја уништи свечената есенска тишина на градскиот парк. Две дури слетаа на Неговата глава.
„Слово за змијата“
од Александар Прокопиев
(1992)
Полека ја одвоив мојата глава од неговата глава.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
А оној ден во паркот, таа со едната рака го прифати глуварчето, а другата ја пружи за да го погали детето, но пред да ја допре неговата глава нејзиното тело се затетерави, и таа одново се фати за оградата. …
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Неговиот поглед беше изменет; сега во неговите очи гледав празнина и празнина гледаше во мене.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Една девојка е сигурна дека некои нејзини мисли се всушност туѓи наметнувања, и прави спротивно на нив - ако прво помисли: овде ќе ја преминам улицата, веднаш потоа се спротивставува, и преминува на некое друго место; ако си рече: „Време е да јадам“, во следниот миг решава да остане гладна до следниот ден; ако си помисли, додека пие вода: „Пази да не ти се лизне чашата од рацете,“ уште веднаш ја фрла чашата на подот.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Еден друг човек верува дека сите мисли кои се јавуваат во него некој друг ги внел во неговата глава.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Брат ми ја запозна Марта Бернајс токму на својот дваесет и шести роденден.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Знаев дека и тој си ги насобрал своите глувчиња во просторот меѓу челната коска, темето и слепоочниците, дека и него го радуваат, го развеселуваат глувчињата, по ќошињата од неговата глава.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Сликарот го поведе до платното и му посочи на портретот на Непознатиот и на двата детска лика над неговата глава.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Задлабочен во мислите, не ни видел кога снегот престанал да паѓа, а месечината испливала однекаде меѓу гранките – полна и бледа од ноќниот студ, како неонска топка, таа висеше ниско над неговата глава.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Звуците на стотици други животи околу неговата осаменост ги поклопија ѕвоната на катедралата над неговата глава.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Пребарувајќи така по своите сеќавања, не можеше да го најде оној момент кога сфатил дека неговиот живот, тој албум од зачувани сликички во неговата глава, засекогаш се заплеткал со судбината на оваа земја.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Сите шумови околу него се беа смириле, па дури и потпукнувањето на стеблата од студот.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Управувајќи го коњот да се движи во круг и засолнувајќи се со танчарски движења ту под неговата глава ту зад неговиот врат од левата страна, еднаш со брзи потскокнувања, другпат скоро со коленици до земја, го избегнал и вториот удар.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Јордан Шоп го распрета огнот и стави врз жарот располовена тиква - оскрбен е, му горчи душата, ќе се засладува.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Јаничарите, веќе исплашени од султановата закана, се сетиле да ги соберат од Кукулино и од другите соседни села сите машки деца од четири до четиринаесет години - доколку ајдутот Парамон не им се предаде или селаните не ја донесат на тепсија неговата глава, тие ќе ги исколат децата и ќе ги обесат нивните главчиња на скопските дрвја, јаболка со мртви очи да се.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Неговата глава како да се обиде да се тргне од невидливиот кол.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Сестри... Но и без нејзиниот повик жените биле улиште што ќе истури брчење и лутина на отров врз неговата глава на која еднаш, како што можело да се поверува, веќе налетале куп оси.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Султанот најпрвин ги прекорувал и им ги зел имотите, шадрваните, коњите и жените, потоа објавил, доколку не му ја донесат главата на ајдутот, ќе ги испообеси на железни куки или ќе ги испофрла во јами со исправени дренови колови.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Сѐ можел да се заколнеш дека од првото исправање на нозе и со неисушена капка мајчинско млеко на усните се вежбал само за една одбрана и за еден ден, за тоа смирување на попладнето исполнето со топлина и со брчење на златни бубачки.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
А на своето дете ќе му бидам и татко и кум.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Коските му чкртаа. Над неговата глава студено блескаа ѕвезди.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
„Орлишта утрово претскажуваа“, со мака реков. „Можеби го убиле и го оставиле.“
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Го погалуваше неколку пати по она негово главче, а тоа прво стоеше под неговите прсти, а после почнуваше да скокара по собичката, секогаш наново приближувајќиму се и отскокнувајќи со оние свои предолги и претенки ножиња.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Печката баботеше, распалувајќи се, црна, сраотна, но најстрашното беше она невидливо заплиснување на топлиот воздух во неговото главче.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
За да ја скроти неговата љубопитност Ивона ја впери камерата во неговата глава, зумирајќи ги неговите сафирни очи фаќајќи го огнометот на искрите рефлектирани во нивниот сјај.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
А Рада дојде и се вгнезди уште одамна во неговата глава.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Дванаесет писма лежеа здиплени под свечената униформа во наткасната до неговата глава.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Напластената ровка земја се отресе од неговата глава и тој жедно ја вдиша свежината на воздухот.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Чувствува внимателно и нежно допирање на мека дланка којашто полека се спушта на неговата глава.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Кратко и силно потсвирнуваат над неговата глава оловни зрна.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Веднаш потоа неговата глава се појави во синиот круг.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Тој веќе завршил, а сè уште во неговата глава треперат римите.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Па се труди и да те опече и да те помести од место барајќи ги твоите колена, за кои, најверојатно, во неговата глава смета дека ти се ерогена зона бр. 1... меѓу другото зашто само тие ти се подоткриенки, разголенки.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Ѓурчин победил, му ја отсекол главата, ја ставил в зобница и ја однесол во Солун кај Лобуд-паша (со кој Ѓурчин бил добар пријател) бидејќи знаел дека неговата глава била уценета од турските официјални власти.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Ќе се загледам во некое војниче и, наеднаш, над неговата глава, како да ме гледа лицето од Ангелета мој.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Невестата е изедначена со темјанушката, која, пак, од своја страна, изедначена со Ергенот го симболизира андрогинството. Невестата и Ергенот пак се едно.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Да обрнеме внимание, сега, дека Duchamp-овиот портрет на налепницата од шишенцето за Belle Haleine, Eau de Voilette, ја прикажува пред сѐ неговата глава, и дека односот помеѓу зборовите „глава“ и „сад“ може да се согледа како во светлината на етимолошката анализа, така и во алхемиската традиција.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Низ дупките на платното над неговата глава се пробиваа зраци и затоа изгледаше дека тој е облечен во кожа на леопард.
„Пупи Паф во Шумшул град“
од Славко Јаневски
(1996)
Тоа објаснува се: способноста за играње шах била во неговата глава.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Климент Камилски, чија идеја пред една година зачна во неговата глава и беше прифатена од Татко, негов верен балкански брат по судбина, за отстранување на опасните османскотурски заемки во балканските јазици, како да се почувствува повикан да го каже последното слово на крајот на мисијата: Ние, брате мој, само една година трагавме по опасните балкански османизми, поаѓајќи од твојот мајчин албански јазик и мојот мајчин македонски јазик.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Сердар произлегува од турските зборови ser (глава) и dar (патриот), но неговата глава можела да настрада од султанска сабја.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
74. СИЏИЛИ.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Камилски тоа утро со излитената чанта уште од професорските денови појде кон Татковата куќа, на нов бој со зборот зандана, кој продолжуваше да буди семожни асоцијации во неговата глава.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Во текот на потрагата се уверивме, јас посебно, дека нема опасни зборови, туку нивна злоупотреба.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Ништо не го боли, тоа не е неговата глава.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
За прв пат јасно како острица на нож блесна во неговата глава - жив закопан, и се виде во тој блесок како се задушува, како попусто завива за помош, како по неколку дни, избезумен и гладен, ги забуцна забите во својата измршавеност и се кине залак по залак.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Во очекување да започне разговорот со Сојузниот министер за надворешни работи Будимир Лончар забележав дека тој сепак ја имаше задржано сликата на Тито, но не над неговата глава, туку на споредно, незабележливо место.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Еве ме пред еден од нив, во потрага по индивидуален излез по завршената мисија...
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
И во неговата глава се случи нешто.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Додека видот одново му се изоструваше, тој се сети кој е и каде се наоѓа и го препозна лицето што гледаше во неговото; но некаде во неговата глава постоеше голем празен простор, како да му е извадено парче од мозокот.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
И за сето време, за да не се посомнева некој случајно во стварноста на која се однесуваа опширните Голдштајнови празни фрази, зад неговата глава на телекранот маршираа бескрајни колони на Евразиската армија - колона по колона цврсти мажи со безизразни азијатски лица, кои испливуваа на површината од екранот и исчезнуваа, за да бидат заменети од други, сосем слични.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Винстон беше свесен за некаков тежок апарат што се дотуркува зад неговата глава.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Но поплавата од музика постепено ги растера сите шпекулации од неговата глава.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Винстон слушна повеќе остри крикови кои како да доаѓаа од воздухот над неговата глава.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Веднаш над неговата глава висеа три обезбоени метални топки кои изгледаа како некогаш да биле пониклувани.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Го посетив неколку пати во Истражниот затвор и почувствував дека во неговата глава во исто време се вртат неколку филмови.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Тој веќе се виде во положбата бег на Мариово и господар над сета таа раја, та се породи во неговата глава една егоистичка мисла, но и благородна – спасителна барем за децата, жените и старците.
„Калеш Анѓа“
од Стале Попов
(1958)
Цела ноќ Пелагија пробдеа крај неговата глава не кревајќи ги очите и не шетајќи ги по присутните, а и од присутните никој не ѝ се обрати.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Онака положен на тревата зад вагонот, токму на она место каде што неколку вечери (само неколку ли беа?) престојуваше бабата Петра со внучињата, со Пелагија крај неговата глава одеднаш се најде во кругот на оние што останаа.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Пелагија клечеше крај неговата глава, го оплакуваше во себе, без глас и без солзи, оплакување што повеќе беше монолог отколку дијалог, всушност не кревајќи ја главата, чувствувајќи со снагата и слушајќи со ушите што се случува во одајата, кој доаѓа и кој заминува, таа му вели на старецот и се надева дека немите зборови што ги пушта во отворените очи во кои сега светот е сведен на таванот, дека незнајно како тие стигнуваат и до оној дел на старецот што уште не е заминат, а и до неговата дебела половина, до бабата Петра, која во мигот го слуша ритмичното вртење на тркалата од возот Ти дедо Костадине ја сврши најдобрата работа така да знаеш ги откорна бегалците од овој батак и ги упати назад во коренот во здивот на дедовците не е важно што ти и јас остануваме тука така ни е пишано зар не така ни било чкртнато да останеме во проклетава рамница за да бидеме дира на нашето талкање оти колку сакаш кажувај му некому дека си бил таму и таму си проживеал тоа и тоа ако не оставиш потврда за тоа како што направи сега ти кога ги напади сите во брегчињата и ритчињата на Македонија а ти остана тука каде што не сакаше да останеш за што јас живата и осрамотената ти сум бескрајно благодарна што ќе бидеме заедно ти во меката кална утроба на земјата јас земјосана калосана врз земјата со тоа што знам дека ти уште сега јуриш да го стигниш возот за да бидиш заедно со твојата благородна баба Петра и внучињата додека твоите коски ќе бидат тука додека еден ден не заминат со мене и не тагувај нема в земји да те положам додека не најдам такво место какво што бараше ти биди спокоен смири си ја душата пушти ја да ѝ биде поткрепа и надеж на баба Петра а ти како што гледаш не си сам не оти јас ти седам над глава туку ако смогнеш сили да ја свртиш главата ќе видиш дека одајката ваша никогаш не била пополна со луѓе отколку сега оти тука се сите што те сакаа ама и оние што те колнеа кога се затвори во вагонот Папокот Корнулов за кои не се знае уште колку ќе останат тука оти се шушка како некои вагони на товарниот колосек се полнат со секакви шејови тука е и Друже Србине кој се радува што не си замина со другите мисли дека барем овие што не се заминати ќе останат со тебе и да знаеш мислам дека е во право зашто еве јас ќе бидам тука Танаско децава школнициве цела година ќе се ловат по широкиве и празни улици! сака да го продолжува својот монолог ама одајчето е полно со тела и врева и таа не си ги слуша мислените зборови, мислата ѝ ја запираат, ѝ ја раскинуваат.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
„Нема чаре ќе се трга ошче едно зимо!“ — си рече Крсте, слегувајќи долу Гробот со магарето, натоварено со дрва, а неговата глава со мисли.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
А неговата глава одамна и скапо беше уценета од Грците за пет-шестгодишната негова борба со нив, та Чочо, којшто се префрли како Цица, одвај го чекаше да му излезе пред очи и да го предаде.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Ослободени од притисокот на шапката, неколкуте преостанати влакна на неговата глава - изложена на сите постојни и непостојани ветрови - лебдеа како скинати конци пајажина.
„МАРГИНА бр. 34“
(1996)
Сликите во мојата и во неговата глава очигледно многу се разликуваат.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
Се качи горе. Неговата глава ѕиркаше од горе и ѝ се смееше. Ја подигна шапката: „Збогум, Кора.“
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Во неговата глава и во неговите цврсто стиснати усни имаше музика, и тој ја управуваше големата машина, громовито силната органа, басот, тенорот, сопранот, длабоко, високо, и на крајот, струната што му предизвикуваше морници така што мораше да ги затвори очите.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Бев навистина поспана, заслепена, ниту за момент да здогледам или барем да се посомневам дека ни се прикрадува големото зло.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Сега знам дека нам само ни се причинува оти човекот е силна ѕверка што си ја носи како богат улов судбината во своите заби.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Мислам оти згрешив кога не се нафатив да ги разгонам овие облаци од неговата глава бидејќи токму таквите темни тревоги го поттикнаа она што наскоро се случи со него.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
ЧЕТИРИНАЕСЕТТА ПОЈАВА КЕВА, ТОМЧЕ И НАЦА
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
КЕВА: Со тврдата глава, асли како него си, неговата глава ја имаш.
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
Ме дотепаа, ме фрлија повторно во очај; дојдов дома, ја отворив вратата и почнав да го молам Висара да стане од постела, да излезе надвор, да трча и шета колку може, да нема страв и да не се плаши од ништо зашто со Зенула е свршено; но неговата глава не се креваше од перницата, тргната беше да оди надолу, а неговото лице да венее и да гасне како скинат цвет....
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Леле, колку би сакал да потонам во твојата топла прегратка во која кога студи во Москва каде-каде подобро ја разбирам тагата на Константин Миладинов и збрлавените сонца во неговата глава.
„Кревалка“
од Ристо Лазаров
(2011)
Беа навистина здодевни, сите се остарени и за ништо друго не зборуваат освен за нивните деца.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Целата негова глава ми се виде трагична.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
И венецот на чесност достојна за почит, ќе ја закити неговата глава!
„Еп на Александар Македонски“
од Радојка Трајанова
(2006)
А за дождот и да не говориме: капне ли врз неговата глава, тој веќе в затвор го става.
„Најголемиот континент“
од Славко Јаневски
(1969)
Куршумот зацвили над неговата глава.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Уште повеќе вознемируваше обликот на неговата глава.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Последен пат го видов Борхес во Дикинсон колеџот во април 1983-та.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
За време на една седница на тој собир, тој се појави, енергичен и речит, полн со снага и неуморен.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Борхес крај кого седев во Женева, три години подоцна, беше сенка на оној другиот, вистинска руина.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Дивиот коњ на мислата во неговата глава, на којшто јаваше таа негова желба, беше просто нескротлив.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Погледот му се сосредоточи во триаголникот што го сочинуваа блиску поставените очи во неговата глава и тенките, собрани усни.
„Продавница за љубопитните“
од Мето Јовановски
(2003)
Сите оние грди мисли што му се роеја во главата додека скиташе по стопанството и она што сѐ сакаше да ѝ кажува едноставно испари од неговата глава.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
— И земјата се врти околу неговата глава, вели, околу неговата рака.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Сè се случуваше толку брзо и ефикасно во неговата глава, толку конструктивно и дури насилно ефикасно.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Повремено, кога неговата глава како црна точка ќе се издигнеше над површината на морето, до брегот допираа неговите морничави довикувања: - Помош! Помош, луѓе!... Во близина немаше ниту едно кајче.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)