Доброволци на оваа страна! - бугарските војници се подготвуваа за напад на германците.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Одеднаш тој доби поткрепа. Се јави отстрана дебелиот:
- Пуф, за срам - срже тој со зарипнат бас. - И ова ми биле бугарски војници!
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Тој се осврнува и на активностите на „баталјонот `Христо Ботев` составен од поранешни бугарски војници“ кој во овие борби “се надмина себеси и тие беа одговорни за успешниот пробив“.138
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Бугарски војници имало џган! Плева - разбираш! Посивела планината од нив.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Околу колата и околу нив дотрчале многу бугарски војници и офицери, но и тие, кога ја виделе бомбата и кога дознале дека не е експлодирана, пцуејќи ги Ѓорета и мајка му и нарекувајќи ги Мрсници се разбегале на сите страни.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Сега го нема споменикот. Во Второто бугарско, во 1942, во летото, кога дојдоа во Потковицата божем за да вршат маневри, бугарските војници го разурнаа, со топови го гаѓаа од Коритница, од Плоштина и од Чауле.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Останал само еден офицер, некој мајор, а тој ја прашал Трајана: Кај ја носите бомбата, госпожа?
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Повеќе се мешаме со зборови. И по зборовите од Илија неколку бугарски војници веќе тргнуваат. Не сакаат двапати велење.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Имаше еден братучед Стојан, тој беше бугарски војник. Така му се паднало.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Си мислам дека некој бугарски војник ја поткрева главата и пак залегнува.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Оти кај зборот таму и душата излегува... И бугарските војници ги пуштија да се вратат. 164
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Бугарските војници креваат бел бајрак. И почнуваат преговори.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Се гледаме со бугарските војници, како ништо да не било. - Ништо друго не најдовме од него. Само крвта. И крвта му ја собравме и му ја закопавме.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Над мене стојат бугарски војници со штиковите на пушки.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Го молам господ на бугарски војник да ме одведе.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Тоа го направи и еден набожен бугарски војник од дворот на училиштето.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Бугарското војниче подзапира малку на средината од реката.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Бугарските војници излегуваа од училиштето, до гробиштата, и поставуваа стражари околу селото. „Сутрин ште трсим шумкарите“ , зборуваа некои од војниците и погледнуваа кон планината.„Ќе им се фатите за кундакот“ , шепотеше Дуко Вендија, крстејќи се со левата рака.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Меѓу два огна се грејат. Едно време се поткрева Илија и вика по бугарските војници.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Еден каплар фаќа бугарски поп-војник и му го намавнува ножот под гушата.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Бугарските војници, околу Илија, дури тогаш се соземаат.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
„Празна раница не чува граница“, почнаа да се читаат пароли по буките на Кравица, Петерник, Соколот и Добро Поле, изрежани со штиковите на гладните војници од оваа страна на фронтот и се зачестија „мечките“ каде што имаше Германци, а бугарските војници со „дикат“ дигаа сѐ што имаше за јадење од нивните магацини и кујни.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Меѓу бугарските војници беше дури и пожелно вака да се разубавува животот на француските војници бидејќи тоа докажуваше дека се мекаши и дека печениот бугарски војник ќе победи.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
- Бугарскиот војник знае само за смеа и веселба и кога работи и кога војува.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Бугарскиот војник е ѕвер на непријателот. Тоа.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Французот беше толку зафатен со панталоните што кога беше готов, задоволно си ја стави раката на стомакот и дури тогаш ја крена главата и ги здогледа двајцата бугарски војници.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Луѓето вчудоневидени се свртеа кон неа и тогаш ги видоа двајцата распашани, брадосани бугарски војници што беа налик на сеништа.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
7. На излегување од Кичево, една група на ОЗНА приведе еден бугарски војник.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)