бел (прид.) - ѕид (имн.)

Како и платната, и филмовите се одликуваат со отсуство на позадина, т.е. со непостоење на сценографија во некои случаи (често­пати само белиот ѕид од тули во Фектори).
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Пречките и грешките во филмската текстура директно се надоврзуваат на оваа естетика, а силните контрасти, без сиви тонови, на раните Ворхолови филмови им даваат дводимензионалност карактеристична за неговите платна.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Тој лик, тоа нешто што во делот од секундата ми се појави на белиот ѕид, тоа не беше цртеж на хартија, тоа беше сенка во воздухот, тродимензионална слика од магла и чад.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
Исус, Нерон! Погледна околу себе и виде бели ѕидови, бел кревет, бела покривка и бело небо зад решетките.
„Месечар“ од Славко Јаневски (1959)
Тоа беше една повисока степен во естетиката на живеењето на маказарчани - не просто бели ѕидови на одаите, туку шарени, некаде со ситни цветчиња, другаде со крупни медалјони, на трето место со фигури кои беа почисти во линиите, налик на геометриски.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Стоиме ко ластовици залепени на бел ѕид и само црцориме.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Го потпре столот на белиот ѕид и зафрлувајќи ја малата глава ме изгледа како првпат да ме сретнал.
„Улица“ од Славко Јаневски (1951)
По белите ѕидови немаше апостоли и ангели, туку со крфии заковани кадра на некои чичковци со строги погледи од зад големи окалки, а на местото од милата Богородица, една женичка во годините на мајка ѝ застаната на средината од ѕидот и со голема тетратка во рацете од каде ги вадеше имињата на децата.
„Црна билка“ од Ташко Георгиевски (2006)
Ех! Кога се бања Зоки Поки мора да се бања и високиот бел ѕид околу кадата. И подот.
„Зоки Поки“ од Оливера Николова (1963)
Заспа цврсто. бела куќа на бел облак, носена од бели птици; бел чад од бел оџак, бела гитара без жици; бела музика од бел ѕид, бел славеј надвор од вид; тик-так нон-стоп часовник ѕиден, отчукува време на живот иден; лево-десно шета едно бело клатно, со бела боја црта на празно бело платно: бели гради на бела жена, легната на бела постела; сето тоа на бело знаме веено од бел призрак, качен на бел рид над кој се спуштил бел облак.
„Азбука и залутани записи“ од Иван Шопов (2010)
Сестрата тој ден ми го откорна фластерот од чело, ми го тргна стариот завој натежнат од крв и во носот ми стави некакви си тампони, ми го покри со нов, чист завој и ме опреми за да можам да се шетам низ дворчето со нова перница на лицето.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Всушност, не ми го откорна перницата носот, туку белиот ѕид - додека сонував дека на еден црвен стол безгрижно возам по празни улици.
„Чкртки“ од Румена Бужаровска (2007)
Таа и натаму беше загледана во белиот ѕид, и рамномерно дишеше.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Реков: „Што ако тоа е автоанестезија – се умртвила себеси за да се спаси од овие крикови?“
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Некој фрлил ѓубре. Некој шарал по белиот ѕид. Некој вика. Некој пцуе. Некој лаже.
„Добри мои, добар ден“ од Глигор Поповски (1983)
Босите нозе и правта се родени негде далеку но соништата ќе слезат и од белиот ѕид.
„Посегање по чудесното“ од Србо Ивановски (2008)
Зедов парче јаглен и повлеков неколку линии по белиот ѕид.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- Овардз, - викнав и јурнав во џунглата, кон непознатото село во кое живееше Карамба-Барамба, црнецот без сенка.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Нацртав на белиот ѕид човек и после го размачкав та тој личеше на весел црнец со големи уши и малку танки нозе.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Во пустината немаше ни бел ѕид ни јаглен.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Го зедов јагленот и одбрав чисто место на белиот ѕид.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Сега на белиот ѕид беа еден црнец, еден зајак, еден елен и еден човек.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- Овој Карамба-Барамба не е нацртан на бел ѕид и навистина имаше сенка.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- Уште нешто, - реков. - Познавав еден Карамба-Барамба, Беше нацртан на бел ѕид и немаше сенка.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Тогаш стаклото на нашиот прозорец прсна на илјади парчиња и во собата, пред нозете на мојот дедо падна голема, црвена топка.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Над мојата глава гореше сонцето - големо, златно тркало со многу зраци околу себе.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Не бев плачко и се борев да ги задржам солзите.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
На грбот на камилата седеше пустинско дете, поголемо од зајакот што го нацртав на белиот ѕид, но помало од мене.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
8. Еве ме пак крај белиот ѕид на ној беа нацртани еден зајак со шапка, еден елен со чизма, еден замачкан човек и старецот на две половини, зашто бев мал за да го нацртам цел.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
После и самиот се нацртав како го јавам нојот, за да имам и јас спомен...
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Зашто шарената топка почна да расте и да ги покрива белите ѕидови.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- реков.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- Ништо, - реков иако ми се плачеше. - Ништо.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Го нацртав на белиот ѕид и Роско, решен утре или некој друг ден да го нацртам и канарецот Сократ.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Затоа и зајакот остана на белиот ѕид, таков каков што го нацртав, со дигнати уши и малку поднасмевнат.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
- Ти задржи го овој глобус кога така убаво знаеш да патуваш.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Се сетив дека тоа “овардз“ на пустински јазик значи “здраво“ и се насмевнав отпоздравувајќи: - Овардз.
„Сенката на Карамба Барамба“ од Славко Јаневски (1967)
Засекогаш ќе остане празнината во твоето срце за мене а во твојата глава ќе виси ликот мој како фотографија на бел ѕид.
„Поетски блесок“ од Олга Наумовска (2013)
Од белите вреќи до црните патот е половина бел, натаму црн.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Се патува дрн- дрн- дрн. Се сматува.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Во белите вреќи бел ден белее бел свет белее бел ѕид белее бел заб белее сѐ во бело белее белина белее бело, па крај бело, па сјај бело, па рај Margina #32-33 [1996] | okno.mk 145 бело, па бај бај, бај, бај.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)