20 КУЛТУРА НАСПРОТИ ПОТКУЛТУРА
Геј-културата може да се однесува на нови книжевни дела, филмови, музика, уметност, драми, танци и изведби чии творци се геј-луѓе и кои се осврнуваат на настраното искуство.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Токму таков ироничен однос кон машката власт, имплицирал Хегел, бил подлога на Антигониниот отпор кон законот и ѝ овозможил да си го оправда, без потреба да се повикува на никакво поопшто начело, пркосот кон државата.
Џуди Гарланд не е Антигона.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
А, пак, сосема е возможно да се ослободат од фобичните асоцијации и да им се внесе толкување позитивно за гејовите.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И така, како постерине и албумине од првата постава на бродвејските мјузикли, кои некогаш онолку гордо се покажувале, а сега се кријат, тој живот се става во плакар.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Токму така треба и да биде.
Ама пак ни остава некои прашања за кои треба да се размисли.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во романите на Нил Бартлет Готов да го фати ако падне (Ready to Catch Him Should He Fall, 1991) и г. Клајв и г. Пејџ (1996) се замислува како би изгледале геј-соодветниците на хетеросексуалните додоворувања, романса, брак, сопружништво, семејство, акумулација и пренос на имот, наследување и репродукција; тие романи одново упатуваат, во смисла на средишните поими и преокупации, на веќе постојните хетеросексуални општествени и културни институции.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
На пример, на времето, во Лошите стари дни, забележува Милер, геј-мажот мораше да внимава и скришно да си ги чува билдерските списанија во плакарот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
ДЕЛ ПЕТТИ
Kоли за пички
15 ГЕЈ-ЖЕНСТВЕНОСТ
Објаснувањето за конкретните облици што ги добила културната практика на машката хомосексуалност во поновите англоамерикански општества би било навидум очигледно.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Решен бев и да ја пренесам битката подлабоко во непријателската територија – на терен што е долго запоседнат од психоаналитичкото размислување и од хомофобичните секојдневија за машката геј-внатрешност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Ѕирнете ја и ќе си помислите – сред колумбиски дрег-кралици, геј-полицајци, групи од геј-младинци и едно чудо индијански семејства што ракоплескаат отстрана – дека штотуку сте стапнале во самото срце на недофатливата геј-култура.“
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но, тука може да се добие појасна претстава за ентитетот што се држи в плакар ако забележиме што е тоа што написот одбива да го именува, освен имплицитно.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тие го изразуваа и нашето одбивање да си врвиме кротко, да отстрадаме тргајќи си го страдањето надвор од видокругот на јавноста, да си ја криеме сексуалноста, врските да си ги ставиме в плакар, а на угнетувачите да им гледаме низ прсти.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Наместо да го надминеме тајниот срам и самотните задоволства на својата сентименталност, како што сакаме да мислиме, ние многу грижливо сме ги ставиле в плакар.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Сепак, оваа цензура, иако автоматска, обично не е многу брза и толку целосна за да нѐ спречи да ѕирнеме во разните настрани афекти што набрзина се туркаат назад во плакарот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И наведов склоп причини зошто геј-мажите не треба да се плашат од нив – зошто, наместо да ги ставаме в плакар, не треба да се колебаме да ги пригрнеме.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Не сакав да го кријам предметот во плакар и не сакав намерно и одбранбено да бидам нејасен.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Можеби барем ќе сфател дека политиката на иронија не се ограничува само на жените, односно на биолошките жени, и дека неа не ја отелотворува најдобро трагедијата, туку токму дисидентските односи на публиката на мелодрамата, конкретно односите на геј-машката публика кон женската мелодрама, а со тоа и настраната, инклузивна, благонаклонета идентификација на машката геј-култура со неа.328
Во секој случај, ако некаква иронична позиција е она што им е на геј-мажите заедничко со жените и ако ироничното идентификување со жените е она што ни овозможува да извлечеме поуки за политичкиот пркос од гламурозната изведба со која Џоан Крафорд ги одигрува мајчинските мачеништво и абјектност, тогаш можеби тие наши женски идентификувања се идентификувања што не само што не треба да се обидуваме да ги скриеме в плакар туку треба и ревносно да си ги прогласиме за свои – да ги сфатиме, да ги цениме и да ги негуваме.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Геј-културата може да се однесува и на главнотековни дела што ги создале, главно, уметници хетеросексуалци, плус некои настрани што се во плакар, а кои геј-луѓето селективно си ги присвоиле и ги преупотребиле за антихетеронормативни цели.
Ваквава поделба, се разбира, не е ниту водоотпорна ниту апсолутна.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но, да бил Хегел ноќта на закопот на Џуди Гарланд оној петок, на 27 јуни во 1969 година, меѓу кралиците што се насобрале пред гостилницата Стоунвол кога онаму полицијата правела рација, можеби ќе пеел друга песна – под претпоставка, се разбира, дека воопшто знаел да пее.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во претходните две поглавја, затоа, ги опишував значајните еротски и политички прашања на „женствените“ идентификации на машката геј-култура и нејзината засегнатост со мајката, барем во светлината со која ги облева култот кон Џоан Крафорд и нејзините аватари.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И тоа не само со начинот на кој геј-идентитетот често ја става сексуалноста в плакар (иако ја делам загриженоста со Ворнер и сосема се согласувам со неговата критика).
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Го добив вретеното со малку преѓа и го чувам најдолу во плакарот, под зимските ќебиња.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Ја чуваше во убава кожна футрола скриена длабока во плакарот во спалната. Дури се плашев од неа.
„Седум години“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2012)
Потоа ги редам на најдолната полица во плакарот - за собирната акција на секундарни суровини.“
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
Одвај дочекав да биде 18 часот попладне. Ги облеков најизвалканите и најнеугледните пантолони што ги имам и најизбледената маичка што ја пронајдов во плакарот.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Види, види какво безредие во плакарот.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Се плашам да не паднал преку тераса.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
Го нема ни во плакарите, ни под креветите, никаде!
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)