Што има јас да се сеќавам на своите сознанија, да ги преточувам во зборови, да ги паметам тие аксиоми, да сакам да ги проширувам, образлагам...
„Балканска книга на умрените“
од Мето Јовановски
(1992)
И Симон е тип на интелектуалец кој оптира со политиката иако декларативно стреми кон универзалното Добро, но и човек за кого не е сосема извесно дали е способен да го почувствува и страдањето на поединецот, дали неговата хуманост и емпатија се наоѓаат само во зборовите, во интелектуалниот порив, но не и во срцето, и дали затоа во оној момент кога тие преминуваат во дела, доживуваат крах.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Од книгата на Хилдегард Бренер, “Културната политика на национал- социјализмот”, го пренесуваме авторското резиме во форма на енциклопедиска одредница под наслов “Политика и уметност”, а во продолжение предаваме и неколку парадигматични документи од времето на национал-социјализмот, во зборови и слики.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
И никој уште не знае што побрзо престанува: светлината или пак - зборот...
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Сега, засекогаш тој ќе ги изуми и сите имиња, сите адреси, алегории.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Јатката на моливот, сите мои копнежи и тајни ги пресоздаваше во зборови и таа нејзина дарба е дело на голем и свет оган, низ кој се топела и претопувала нејзината света твар, сѐ дури низ тој оган и самата не се пресоздала во мое сеќавање.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Крстот на времето Зашто од невидливото ги цртав своите сознанија сиот мој порив беше да се пресоздадам во збор.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Се вљуби во буквите и во зборовите и сега ти ќе го носиш и нивниот крст.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Како што во песните од „Две тишини“ за првпат во творештвото на Поетот каменот (о)станува сал камен, така и воведните есеи допуштаат птицата на песната да слета на зборовите уште пред да се „опеснат“, фрлајќи сенка врз сѐ што се премолчало, што истекло од мислата, а не се влеало во зборот.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Анте Поповски во „Две тишини“ ги цеди од себе токму оние капки што ѝ недостасуваат на реката да се излее, токму оние капки кои се исушиле во мислата пред да се прелеат во зборот.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Можеби затоа кога слегувавме од ридот од збор во збор прудолу и кога од Нитра се упативме кон нашите пасишта и езера расклештени дека сме излегле од темнината си ги скршивме нозете од препки.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)
Во манастирот на врвот на ридот се шетавме од збор во збор како низ темни монашки келии.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)
Камен ми влезе во зборот, зборот ми се изгуби во каменот.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)
Мојата храброст и мојата суровост ноќва лежат во зборовите на презир кон тебе.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Тоа што не се гледате в очи и што ѝ зборуваш на увце - те подослободува во зборовите па ѝ го покажуваш и она што би ти го смрзнало нејзиниот поглед.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Она коешто за својот претседател беше готово да се престори во збор, парола, цвет, во раскошна слика на стадионската трева.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Знам дека во моментот кога сакам она што сум го видел да го искажам во зборови, тоа веќе не е тоа.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Во зборовите на оној чиешто име овде не би го споменувал имаше некоја недвосмислена непобитност. Со тоа, разговорот беше исцрпен.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Сите гледавме стрештено во Филозофот. Очите на Лествичникот засветеа во сјајна злоба, и рече: „Во зборот логотет гласот т двапати се јавува; тоа значи ли дека господарот наш суров е и лош?“
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
И ако реченицата може да се разбере само ако се знае значењето на зборовите што ја сочиниле, тоа за зборот не важи; оти какво е значењето на секој глас одделно во зборот?“
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
„Двата записа, во зборови мерено, говорат иста ука, известие исто носат.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Оти, она Ж, средето на клопчето, во себе ја има страста на жената; што е тоа што ги привлекува буквите да се подредат во зборови, а зборовите во мисли, ако не љубов, страст женска, привлечност на телата нивни?
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Од сеќавањата што ги издвојувам и сега не ми е јасно што натежнуваше во зборовите на Даскалов, незадоволството или радоста?
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
А ако затребало ќе си исковел сандаци и за сето Окружно раководство!
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Всушност вистинскиот дијалог можев само да го наслутувам.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Си се пофалил негде дека имаш стокмено специјален ковчег и за највисокиот другар.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
А да знаеш, уште пред да се случи настанот, писмото веќе било предадено на секретарот Домазетовски а потоа не знам на кој начин тој и го беше вратил, или искинал, или намерно загубил, бидејќи преку ноќ, иако и секретаријатот го беше прочитал, писмото го снема, при што, ценам, слична услуга со убава ноќ, каква што мене ми беше пружена, веројатно Стојна му подарила и на секретарот Домазетовски.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
„Бидејќи ти е долг јазикот; и во зборовите клаваш осило“.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
„Кој така вели?“ „Еден од гавазите на другарот Ѓурчин.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
- „Само невоспитани копилиња и шутраци можат да се однесуваат на таков начин, зар не тате?“
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
- Фрли го на хартија. И не биди скржав во зборовите - се обиде да ме насрчи иследникот.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Сето тоа го искажуваше со почит.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
И така во слика и во зборови како во убаво замислен филм го изведе сето она што го имаше опишано во нејзиното писмо со пет потписи.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
- Белки знаете како разговараат татко и син – реков, а потоа следеше импровизацијата на она што веројатно и било речено.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Она на пример не беше в ред кога и реков дека среќата и се насмевнувала повеќепати само затоа зашто некој се потрудил таа среќа да и ја испраќа по темнина, кога жените се здобиваат со додатни убавини пред кои и најдоследните испосници и женомрсци паѓаат на колена.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Не сум најпробирлива во зборовите.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Па и покрај ваквите мои ставови тој Ѓурчин од слободата, во зборовите на Таша остана само еден од другарите кои во текот на војната престојувале во вашиот дом.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Застанувам крај неа. Се обидувам да ги средам во зборови невешто вдлабените букви.
„Маслинови гранчиња“
од Глигор Поповски
(1999)
(Така, во зборот „геј“ во мојов текст често се подразбираат зборовите „американски/Американец“ и „маж/машки“.)
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Еразмо не веруваше во зборовите на старецот, па потрча да се увери, да ја бара оставената вреќа, недалеку од нив.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
„А она што имам да го кажам како да не постои во зборови.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Гледав во неа, претчувствував дека тоа е нејзината последна ноќ.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Постои само во слики, а и тие се претопуваат едни во други.“
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Околу неа, како сина светлина околу месечина, затреперуваа мисли и чувства, но ниту едно од нив не се претвори во збор.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Ни велиш оти си дошол кај нас со љубов и со чисто срце да ни проповедаш за Радосната Вест, како апостол на Христа, најблизок до Учителот во зборовите и во делата свои.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Сите тие срца само сакаат да бидат отворени, искрено да поверуваат во зборовите што ги слушаат, и така самите пред себе да си ги откријат сите свои тајни.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Од таа вечер кога љубовта ѝ се откри во сета своја непредвидливост, таа постојано, со години исчекуваше да ја сретне повторно, повторно да го доживее она целосно отворање, кога телото се губи самото во себе како што моливот и хартијата се губат во зборовите што ги пишуваш, а четката и бојата се губат во сликата што ја создаваш.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Мирот, сеприсутен во зборовите на сите, стана сеотсутен од реалноста во која живееше кога започнаа да гинат луѓе, а нивните имиња, чинови, возраст, семејна состојба стануваа познати за сите.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Не дај Боже, да останеме со сликата на светот што политичарите ја создаваат, ни ја нудат, ни ја преведуваат во зборови.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Сликата е претставување или преведување на определена стварност во зборови.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Во целиот тој процес на претставување или преведување во зборови, центарот од каде се еманира најмногу моќ е вообразбата.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Под рака се чувствува косата рамнина и меката патина на покривите, нежните пори на асфалтот, високо исправените опаши на мачорите. ’Дррр-вооо’, изговараш галејќи ја распуканата кора на јаболкницата во дворот, восхитувајќи се на совршеното разгранување на растението и на неговиот еквивалент во зборот.
„Сонце во тегла“
од Илина Јакимовска
(2009)
Говорниците си упаѓаа во збор, се пенеа, зборуваа на неразбирлив јазик (го мрзеше да стави слушалки за превод, и без тоа му зуеше во уши), накратко, ништо не успеваше да сфати.
„Сонце во тегла“
од Илина Јакимовска
(2009)
Говореа речиси и двете во исто време влетувајќи си во зборовите една на друга.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Никодин не можеше да поверува во зборовите на својата сестра.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Наеднаш, преку негова волја, во зборовите му се проткаа непознатата тага и чувство за човек што му ја отрул душата.
„Кловнови и луѓе“
од Славко Јаневски
(1956)
- Не е разликата во зборовите, вели Витомир, пувкајќи со цигарата, туку во луѓето што ги кажуваат тие зборови. - Луѓето се исти, велам јас, ״ама умот не е ист во луѓето“ , се присетувам на зборовите од Лазора Ночески.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
И нешто чудно се содржеше во зборовите и гласот со којшто тие беа изговорени.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Наеднаш, преку негова волја, во зборовите му се проткаа непозната тага и чувство за човек што му ја отрул душата.
„Забранета одаја“
од Славко Јаневски
(1988)
Во тие зборови нема злорадост како што ја нема ни во зборовите на слепиот иако тие имаат јасна смисла.
„Забранета одаја“
од Славко Јаневски
(1988)
Во зборовите имаше повеќе чкрботлива смеа отколку пријателска искреност, „Знам, ти и ја испрати душата со кладилница.“
„Забранета одаја“
од Славко Јаневски
(1988)
А ние сме, во и со јазикот, отворени од зборовите, затворени во зборовите, отворени кон другиот (низ комуникација), затворени кон другиот (со лага, грешка), отворени кон идеите, затворени во нив, отворени кон светот, затворени кон светот! И така во недоглед!
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Дали е во зборовите или меѓу нив?
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Веруваше дека во зборовите на народите со мешана судбина се кријат енигмите на балканската историја.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Недоразбирањата, дилемите, неизвесностите кои владееле во Царството, колку и да биле разрешени во големите војни, кои конечно довеле и до падот на Османското Царство, не можеле конечно да исчезнат и во зборовите со османско потекло во балканските јазици.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
LIV Татко и Камилски, колку и да чувствуваа некакво задоволство од тоа што нивниот проект се наоѓаше при крај, имајќи доволно избрани заемки за да ја состават конечно листата на (без)опасните турцизми, не ги напушташе заедничкото чувство што не си го признаваа еден на друг дека можеби станале заложници на уште една лажна идеја, чии жртви обично стануваа големите балкански автодидакти.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Овие зборови не беа толку многу во оптек во новите времиња, но тие, сепак, остануваа незаобиколни, кога се сакаше што подлабоко да се проникне во тајните на животот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Во нив почива времето, нашето изгубено време сочувано зачувано во зборовите на нашите книги.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Денешното искуство, коешто може да се сумира во зборот Босна, нѐ става лице в лице со стварноста на таа утопија.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Ги осудуваше верскиот интегризам и насилното населување на палестинските територии.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Се сметаше за историчар во стихови на својата Палестина, ги беше поместил во зборови соништата на Палестинската држава и беше еден од ковачите на нејзиниот идентитет.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Единствениот сигурен клуч лежеше во зборовите „ одн нелица“, што навестуваше дека Видерс е веќе мртов.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
„Лет во место…?!“ се обиде да ми влезе во зборот.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
„Диво месо…?!“ се обиде да ми влезе во зборот.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
„Зошто крилјата ти се спуштени и испрашени, фрлени на подот?
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Не ја слушав. Сѐ уште стоев отпростум на средината од собата.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Иако шепотеше, шепотот го уловија ушите на Чана и таа мислата од својата глава ја претвори во зборови Мило ми е што си нашол стреа само за себе!
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Ја отвори устата и само што сакаше мислата да ја претвори во зборови Ти дедо Костадине пристигна?... кога гласот што излезе од човекот го расколеба да ги пушти зборовите.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Овие стравови во себе не ги претвора во зборови, туку пак заодува натаму за да разбере што всушност се случува.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Не е сѐ во зборовите.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Светулка на челото, црнка Во белото, игра во зборовите Бунар во дворовите.
„Сонети“
од Михаил Ренџов
(1987)
Лист испишан, лист занишан Со здивот на боговите Сокриен во зборовите.
„Сонети“
од Михаил Ренџов
(1987)
Ние децата на самракот што меко легнува во ходникот Ние што ѝ тежиме на тежата на земјата Ние што љубиме од љубопитство Ние што не признаваме владетел во зборот формираме Независна Илегална Единица Пророк Ние децата на паднати борци со шестари в раце Ние со центарот в срце Ние избодени од игли Ние што кротко се собираме во црно-белата слика Ние од портретот групен формираме Независна Илегална Единица Пророк Ние децата на ветрот со очи во темната шума Ние громобрани на очајот развлечени во поворка Ние што подаваме рака над космичката постела Ние - тајната на светот формираме Независна Илегална Единица Пророк
„Забранета книга“
од Веле Смилевски
(2011)
„Каде, старецу? Јас сум. И сѐ додека лентата ќе се врти и додека скриеното електронско око ќе ги чита и одбира електричните импулси, претворајќи ги во зборови, ќе бидам млад и суров.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Зборуваме, зборуваме, и во зборовите секогаш ти, па ти, а сестра ти останува некако омаловажена. Но нема да е така.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Само она што го немаме при рака пекаме по него: она кое, не по наша волја, ќе ни се измолкне од погледот.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Сѐ што се случува во селото: добро или лошо, се случува на него: преку него врват и свадби и свадбари, и погреби и музики, и арамии и војски, по него во селото доаѓа една власт а си заминува друга, по него се испраќаат и пречекуваат луѓето за војници, печалбарите по светот; на него седнуваат старци и старици да се топлат на сонцето, на него везилките од селото се собираат да везат и пеат; на него се читаат наредбите на власта, по него се тркалаат бочви за да киснат во езерото; крај него се садат муренкови стебла за сенки; на него говедарот го собира добитокот за пасење; којшто ќе дојде од градот или околните места да купува и продава, на него купува и продава; тесните сокаци: одат кај ќе им текне; се кршат, се извиваат, се провираат меѓу куќите, кружат и пак одново се враќаат и излегуваат на широкиот пат крај езерото; по отпадоците што се фрлаат на нив, се знае која куќа што готви за јадење која што заклала; која бара заскитан добиток или деца, во која се веселат, а во која водат војна; по тие сокачиња, ако си невнимателен, можеш да се чукнеш во столче, во синија, во каца, во кош, во тезгере, да се слизнеш на лушпа од тиква, од лубеница, од лепешка; да цапнеш во бразда што одненадеж ти излегла, да се сретнеш со натоварено добиче со кое не ќе можеш да се разминеш; да ти лавне одненадеж од некоја порта куче, да те запраша некој кој си и кај одиш, да те викне некој што започнал сам во дворот да пие; низ нив и зиме и лете струјка ветер од езерото и шишти како низ тутурка, како низ оџак; галеб кога ќе се најде во нив, креска како да се загубил; боите на куќите: сината: луѓе вљубени во езерото, во мирнотијата, во спокојот; мудри, темелити, неизбрзливи во ништо, сигурни во она што го прават и говорат, верни на она што го преземаат или ќе го наумат; добри, предобри, душицата како на дланка да им се гледа; засакаат ли нешто - се врзуваат за него трајно и за век, како што се врзуваат земјата и историјата; зелената: скитници; непостојани во сѐ: во потфатите, во работата, во мислите, во духот, во зборот; она што го започнале денеска да го кажуваат, ќе го завршат вечер, утре, или никогаш; не држат многу за ред, за збор: зборуваат за работи што не им се доволно јасни, одговараат на прашања пред убаво да размислат, решаваат пред да бидат наполно сигурни; слобода и ширина имаат во сè; жените со рулче на раце или на босици седат на прагот; децата им мочаат кај им е ќеф, седат на прагот или скитаат по сокаци; очите им играат како во масло.
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Му рече ли лош збор - полош ќе ти врати; црната: ниту сака да те сретне, ниту сака да разговара со тебе; пред очите му е темно; сѐ на светот му е виновно; мудри се, знаат многу, со очи, со поглед можат да дознаат сѐ: кој си, што си, колку тежиш и што сакаш да речеш; во разговор со нив секогаш чувствуваш: меѓу тебе и нив голема далечина; не се напрегаат сѐ да чујат и разберат; на проклетството и на болот му робуваат; лилавата (јоргованлијата); постојано си потпевнуваат во себе или гласно: и во одење, и во работа и во кревет; во устата, на ушето или во малото џепче од палтото носат цветче - за салтанет; на секоја веселба први запoчнуваат да пеат; што било вчера, што било денеска, што ќе биде утре - не ги интересира; кога смируваат скарани, не сакаат многу муабети; на скараните ќе им речат: ајде чукнете се со чашките, оти главата ќе ви ја чукнеме; те фалат, те гушкаат, но сето тоа го прават без мерка; последни од кафеаната се прибираат дома; сивата: многу пребираат, џимрии во јадење, во купување, во облекување; надвор ако врне - продолжуваат по цел ден да спијат; од добиток не држат ништо, или сосем малку; за сѐ, па дури и нешто на милост да речат - колнат; клетвите им се помошни зборови со кои полесно се изразуваат; повеќето се тенкоусти, палени на збор, на јазик; кога е студено - мајката на господа му ја караат, кога е жешко - исто така; на гости, по свадби, од иста чаша или сафа не пијат; дома на прагот од куќата те пречекуваат држејќи ја вратата недоотворена; очите секогаш им се готови да те погледат напоречки, да те мунѕосаат; портокаловата: лични луѓе, секој сака од нивната куќа невеста да земе; кога врват девојките и невестите низ селото - како сонце да врви, сè пука на нив од здравотија, од личнотија; коњ аздисан скротуваат, пукнуваат; таа убавина, таа здрава јатка во нив ги држи до триесеттата година; по неа - одеднаш како зрел плод се што не може многу да држи, свенува, се олошува, се распаѓа; од никого лош збор не се слуша; благи и кротки и во очите и во лицето и во зборот; старичките чисто-пречисто се носат, мирисаат на мискинсапун, на калофер, но не доживуваат длабока старост; прават куќи понастрана од другите, истакнати, видливи; добиците им врват низ посебен влез за во кералот, не низ дворот да им го балегат и гнасат; кога крштеваат дете, врват низ селото како кралска процесија, како крал да се крунисува; ако седиш со нив, имаат моќ да те маѓепсаат, да те стават под влијание, да те владеат.
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Одамна отрпнати на ветерници во душите си ја носиме во зборовите и болката, и името, секогаш макар за влакно пред стрвот на ограбувачите на умни мисли и набабрени ѕвезди.
„Кревалка“
од Ристо Лазаров
(2011)
Престана да размислува, го притаи здивот, ги изостри сетилата со цел шумовите да ги восприеми како гласови, да ги поврзе во зборови, во реченици...
„Тополите на крајот од дедовата ливада“
од Бистрица Миркуловска
(2001)
Раскажувам и барам: коска в коски, збор во зборот.
„Ненасловена“
од Анте Поповски
(1988)
Тука научив дека ништо не исчезнува и дека во збор продолжува и трае.
„Ненасловена“
од Анте Поповски
(1988)
Сите сфатија дека зборува за вчерашната битка и никој не се обиде да му се вмеша во зборот, ами слушаат: - Од осакатените борови ко солза тече смола и од лисје лепи венци и ветерот ги постелува врз земјата што гори...
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Мишо: „Хашишот можете да го натерате да работи.“ Постојана недоверба во зборовите.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Или како: лицето што го набљудувам во огледалото; свежината на вода на дланка; потполна сосредоточеност на секое движење; веселост во зборовите „глувче“; недофатлива трошка во устата; тело собрано во тилот; туѓ глас кој после подолго прислушкување го препознавам како свој.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
На 14 јуни 1986 Борхес почина во Женева, каде што е и погребан.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Оваа година, десетгодишнината од смртта на Борхес беше пригодно одбележана речиси во целиот свет, повеќе или помалку.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Потоа следат: Истражувања, Месечина преку патот (1925), Обемот на мојата надеж (1926), Јазикот на Аргентинците (1928), Бележницата “Сан Мартин” (1929), Еваристо Кариего (1930), Расправа (1932), Општа повест на срамот (1935), Историја на вечноста (1936), Класична антологија на аргентинската литература (1937), Антологија на фантастичната литература (1940), Градина со патеки што се разгрануваат (1941), шест проблеми за дон Исидор Пароди (1942), Измислици (1944), Узорна смрт (1945), Ново побивање на времето (1947), Алеф (1948), Видови литература за гаучосите (1950), Стари германски литератури (1951), Други истражувања (1952), Приручник на фантастична зоологија (1957), Маседонио Фернандез, Музеј, Создавач (1960), Други, исти (1964), За шест жици (1965), Хрониките на Бастос Домека, Увод во северноамериканската литература (1967), Книга на измислени суштества (1968), Пофалба на сенката (1969), Бродиевиот извештај (1970), Конгрес (1971), Златото на тигровите (1972), Книга од песок (1975), Длабока ружа (1975), железна паричка, што е Будизам? (1976), Историја на ноќта (1977), Кратка Англосаксонска антологија (1978), Борхес во збор (1979), Седум вечери (1980), шифра (1981), 25 август 1983, Девет есеи за Данте (1982), Атлас, okno.mk | Margina #32-33 [1996] 204 Завереници (1985).
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Тоа е Лугонес, кој од прозорчиња на воз ги набљудува формите што се губат и мисли дека веќе не го тишти должноста засекогаш да ги преведе во зборови, бидејќи тоа е неговото последно патување.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Хаиме Aласраки Margina #32-33 [1996] | okno.mk 205 За борхесовата смрт: НЕКОИ РАЗМИСЛУВАЊА На 14 јуни 1986-та година, околу 4.30 попладне, токму работев на еден долг есеј за Борхес за Латиноамериканската енциклопедија на чарлс Скрибнер во својот дом во Сариа, кај Барцелона, каде што поминав една година предавајќи на Автономниот универзитет.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Тоа е, во една пуста ноќ, некој агол на Онс кадешто Маседонио Фернандез, сега мртов, и понатаму толкува дека смртта е измама.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Не сакам да продолжам; работиве се и премногу лични, премногу она што се за да можат да бидат и Буенос Аирес.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Кога некој некому ќе му гибне во крстот и во зборот негов со кој тој на Бога му се моли и мили, тогаш удира камбаната и народот го крева знамето со крстот на помош да си го брани и чува своето и на својот брат.“
„Крстот камбаната знамето“
од Мето Јовановски
(1990)
Во зборовите што ги изречува додека го дава поклонот има искрена радост и топлина, пожелувања за љубов долготрајна што ќе донесе товари радост во срцата на мајката Роса и на мајката Вета, идната нејзина мајка.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Мојата сестра Чана има некоја мака ама немаше храброст да ја претвори во зборови!
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Го пушта својот глас, го претвора во зборови, како да го прифаќа разговорот со Пела, по една голема издишка Милата на баба, колку умно расудува!
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Мислата бавно му се отпредува, тешко се претвора во зборови, не е она што се очекува, ама дејствието замислено со неа се претвора во очигледност пред и да биде изговорена.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Богородица ме исчува тогаш тетко Персо, ама мојата сестра Добра подоцна, во оваа Македонија, го роди своето црно семе, едно убаво моме што го завикаме Ленче, а така и го крстивме! и продолжи дека Евгенија се родила во село Долнени, прилепско, а на школо заодило во Гаково, во рамната Војводина, онде каде што биле, оти од разни каришта, една малечка, малечка егејска Македонија, каде што таа, Пелагија, била стигната од судбината што се случила на ден Богородица, а се реализирала во рамната земја, во плодните ниви на селото Гаково, и молкнувајќи неколку мига, продолжува со тапа болка во зборовите Во мојата плодна нива дури таму, во рамната земја, ми фрлија црно семе!
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Мајката Роса по изгледот знаеше дали треба да пушти или да земе лаф, кога поседуваше кај неа ѝ се посветуваше на малечката Пелагија, ја држеше за рачињата и ја думкаше, уживаше во нејзиното грголење што веќе се претвораше во зборови чат пат, ама не се обидуваше да го дупне кожурокот молк.
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)
Во зборот можеш нешто да закриеш, но во очите не можеш.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Тоа што го мислиш никогаш не влегува докрај во зборот.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Сѐ ни е затоплено и во зборовите и во срцето.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Тој намек во зборовите треба да ја нагласи двосмислата на нивното живеење...
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Ова не е за во збор да го ставиш, туку...
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Се обидувам да ги средам во зборови невешто вдлабените букви.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)