Пепел и плева грабаше од водоскоците жито што во гумната на Имотот и чифлизите еден за друг прскаа право пругоре (раетините го вееја житото а спахиите, во сенките на дрвјата и во сенките на новите копи што со секој изминат час нараснуваа и нараснуваа, се сладеа со шербет, студена вода и татли кафе) и ги развеваше на сите страни, па воздухот во Потковицата беше исполнета со пепел и плева, со мирис на младо жито и тишина.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Максим Акиноски се истави од прозорецот, оди кај масата,се наведнува над цртежот прострен на неа со намера да продолжи да црта, но веднаш потоа со брзи и долги чекори пак се враќа на прозорецот и лут на себеси, првин што се зафаќа да ги слуша гласовите на лишките, а потоа што подлегнува на народските верувања во нивните способности да искобат нешто лошо, го гледа Васила Митрески кој постојано навалувајќи се на лева страна, на страната на покусата нога, откај `рвениците и низ огратчето оди кај копите во гумното.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
- Што правиш, сестрице, ми вели Уља и влегува во гумното.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Децата легнале на едно снопче ’ржаница во гумното и се тресат.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Лазор го зема ножот и почнува да го точи, да го намавнува на еден камен во гумното.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Во гумното Вендиоско житото се чукало на земја, и само се веело. Се отсејувало.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Еда, дури во гумното од Мисајлета Ковачон ми текна да се свртам назад. Еда да не иди уште по мене, да ме бара.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Гледам во гумното, а оздола од под куќа, ете го Јон, човекот мој. Наближува и се смее.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
По едно време, а големо време, ете го пак татко, слегува по скалите во гумното.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Како во гумноно наше да паѓам.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Ќе легнам и уште недозаспана слушам: Велико, Велико, излези мори во гумното, да си ја земеш вечерата.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Се разгледувам: во гумното е изметено, чисто. Пипер да макаш на него.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Во гумното стои Јон, како непознат човек, истуѓен.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
После ќе излезам во гумното, ќе завртам околу стожерот, вршам околу куќата.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Идемо даље. Во гумното нѐ среќава Дуковица.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
И влегуваат луѓе, жени, деца во гумното, се чудат. Јон им кажува што сум направила. Децата се смеат. Кажувањето негово се верува.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Влегуваат и во гумното наше и прашуваат за Чако, за кучето.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Може да жниела. Може да врзувала снопчиња со нас, може заедно сме вршеле во гумната.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Беше есено време и во гумното обделкуваше еден влек платици.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
И така беше сум паднала, сум се изгубила. На голи катови, во гумното.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Во гумното влегува Давиде Недолетниот и уште од далеку почнува да зборува: - Еда, вели Давиде Недолетниот, за малку денеска ќе бев мечкин измет.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
А народ се собрал во гумното и нѐ гледа.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Слегувам во гумното, го вабам кучето. Викам: на, Чако, на!
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
- Ами од кај дојде, Јоне, му велам јас на мажот, како дозна дека надотекла вода во гумново, му велам, во сонот: - Така дознав, ми вели тој, како што спиев во окопот ми се кажа и дотрчав, вели.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
И нема ни Бадник, ни Божиќ, нема коледари, нема што да раздадеш, нема што да дадеш. Никој оган не запали во гумната и на роговите од говедата.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
- Така од нешто, од ништо, им велам и ги пофаќам по косата, по обравчињата, а за Водата и за големата дупка во гумното не им кажувам.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
Трајче го врза Дорча во гумното и со мајка му влегоа во изгорената куќа.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)