Ако ја толкуваше попродлабочено спротивставеноста на книгите на сталинизмот кон светите книги, стануваше јасно дека, но кој тоа тогаш да го разбере, овој распоред можеше да се чита и како клуч – за односот на Сталин кон религијата во нашата земја без враќање, односно за замената на религијата со идеологијата од комунистичката партија на чело со Енвер Хоџа.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Колку да се знае дека нема река без враќање, а и дека зборот на изворот си тежи.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)
Никогаш во ова емигрантско семејство, во галијата на егзилот која тешко можеше да го најде брегот на враќањето, осудено да живее со мислите и со надежите за земјата без враќање, немавме почувствувано толку радост и среќа, во исто време.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Нејзе вистински ја немаше. Исчезна без враќањето... ***
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
- Благодарам Севишен што ме водеше по работ и што не дозволи да се стрмоглавам во бездната без враќање.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
III Секој во семејството, на свој начин, беше опседнат од енигмата на враќањето во родната земја, но секому му беше јасно за нашата припадност и на земјата без враќање.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)