- Славица, свесна за избрзаната реакција, си ја поткасна устата; самата се прекори - устата ѝ беше побрза од мозокот.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Устата ѝ беше сосема сува.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Ставајќи ја раката на устата ѝ сугерираше на Рада да молчи.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Та ти не си Роска, на која устата ѝ е побрза од мозокот.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Ја фрли од на себе онаа застрашувачка облека и започна да ги носи фустаните што одамна ги оставила по шкафовите од разни материјали и кројки кои при одењето трепереа на нејзиното тело; и секој ден ја менуваше богатата гардероба; и косата ја пушти да ѝ паѓа по рамењата и плеќите и да ѝ виори при одење; чекорот ѝ стана полетен носејќи место чизми лесни чевли со високи потпетици кои мелодично поткрцнуваа во склад со виткањето на нејзиното тело; бледилото на лицето ѝ се замени со руменило, погледот ѝ стана мек и благ; устата ѝ ја изгуби мртовечката згрченост, се развлече и се исполни со сочност и благост.
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Ханка ги отвори очите, сакаше да ѝ рече нешто, но од устата ѝ потече горчлива пена и потоа повраќаше.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Азра се поднамести и почусвствува меѓу усните густа тегава течност, а веднаш потоа устата ѝ се исполни со тврдото месо кое не можеше да се смири, кое играше во ритамот на празнењето што пред неколку мига започна во анусот на нејзината постара пријателка, но и продираше навнатре отворајќи ѝ го грлото како кога од голема жед во отворот се истура полна голтка директно во жарот за да се загасни, да се стиши.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Преку ден, наместо зборови, од устата ѝ избиваше нешто како кучешко `ржење, а на полноќ нешто како кучешко цимолење.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
И устата ѝ стоеше згрчена и со прекасан јазик.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Клавдија само се наведнува, мислиш раната со уста ѝ ја затвора.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
На некоја, ете, устата ѝ станала блага, мека, чиниш ѝ тече мед, друга те изненадила со долг и светол поглед, мил, срцето да ти го стопли, чиниш над главата ти се отворило небото, виножито, те гали, о боже, трета пак срамежливо ведне глава кон земјата, се срамува, кротко, како јагне, гледаш ѝ се позашилиле градите.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Сепак, очите и искривената уста ѝ беа толку страшни што Кристина веднаш се повлече и во тоалетот останавме само јас и тетка Олга, која продолжи да ги цеди крпите во кофата и да цимоли.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
- Што се случува? Кој плаче? - праша таа и од устата ѝ падна една трошка. Нешто џвакаше.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Нејзините гради нежно се прививаат крај него. Устата ѝ е слатка.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Ме држеше за рака некое време, а потоа зениците ѝ се превртеа, закркоре, устата ѝ фати пена.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Повикав доктор; кога дојде, ја погледна и рече дека мајка тој ден ќе умре.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Не знам што беше причината, дали грижата за неа или што ја бацував кога низ устата ѝ течеше крвава пена, можеби беше некоја инфекција.
„Три жени во три слики“
од Ленче Милошевска
(2000)
Устата ѝ беше намачкана со црвен кармин за усни, а во косата направена во кок имаше сребрена обетка со зелено стакленце.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Беше ужасно да се гледа како устата ѝ ја префрла на челото, очите на тилот, а ушите под гушата.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Потоа се свртеа кон мене и таа се претстави: – Асенета.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Бараше помош од господ, а бараше и по клиниките.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Правта ѝ ги глочкаше очите, во устата ѝ крцкаше песок.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Беше тоа некое друго сонце, многу поголемо од нашето. Барем од она што го познаваше Ѓувезија Дубровска.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
И така пак се редеа години, а таа само се дебелееше: постојано устата ѝ мелеше.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)