Двата записа се разликуваа само во дребулии: уводните стихови во двата записа имаа различно „јас“; во едниот случај тоа беше царот Соломон, а во другиот – царот Дариј; во нашиот препис го немаше зборот „жена“, со кој започнуваше пак текстот кај Лествичникот.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Мелодрамата е буржујскиот наследник на трагедијата.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Зашто, ако можело средносталешката семејна драма да се сведува на комедија, ако ги третирала буржоаските семејни несреќи како тривијални и смешни, таа едноставно ќе го унижувала и багателизирала буржоаскиот живот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
„Марк без ‘о’
Стеван со ‘в’
со цртка меѓу нив,
фала многу“,
ќе речеше
и јака ти душа
ако некое си му го
згрешил
од готвење абер ни за жива глава,
освен за печена кокошка
и за парена брокула
никако да потрефи што со што се носи
и никогаш не ми бил
особено убав
но тој ми е првата права љубов
и мој семеник мислител
знаеше да ги толкува Кант,
Декарт и Фанон
на појадок или дремнат,
да извади повеќе од пристоен
нацрт на едночинка за нецели два часа
и да се сети на секоја реплика што
Џоан Крафорд
ја кажала пред камера176
Целиот габарит на важноста на Крафорд може да се измери според нејзината положба во климаксот на низата и според тоа што нејзиното име зазема цел стих во строфата – по зборовите за „репликата“ заради дополнителна нагласка, во случај да ви избегало нешто.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Создадена била за да ги задоволува и да ги разонодува луѓето – главно од средниот сталеж, а особено жените – кои не ги уживале придобивките од врвното класично образование, кои не знаеле да читаат на грчки и на латински и кои затоа имале слаб пристап (пред процутот на евтините и многубројни класични преводи) до префинетото естетско восприемање на античката трагедија, исто како што ја немале ни однегуваната чувствителност што била нужна за да се цени класичната европска драма што претполагала дека е нејзин современ наследник или за да се сладат со крутата формалност на стихот во кој се пишувала.
За припадниците на буржоазијата, кои во класичната трагедија, било античка, било современа, не гледале одраз на сопствените животи, на сопствените вредности, морало да се измисли нов и попопуларен жанр: жанр на средносталешка семејна драма, изговарана во проза, со тематика поблиска до нивното секојдневно искуство и со сентиментален опсег усогласен со нивните емоционални потреби – но која, и покрај сите тие отстапки, немало да може да се сведува на комедија.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Ако публиката некогаш се посомнева дека драматичните екстравагантности на трагедијата не се сосема оправдани, дека дури се и малку од малку претерани, дека високиот степен на емоцијата што го издвојува трагичното чувство, кој го воздигнува до височините на возвишеноста, не е сосема мотивиран – да скратам, дека страста не се чувствува толку, туку дека се лажира или се изведува – тогаш трагедијата веќе не предизвикува соодветно трагично дејство и се разводнува во мелодрама.
Мелодрамата, од своја страна, се врти само околу одигрувањето на екстремното чувство и нагласката ја става врз изведбата.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Полека ги требев буквите една по една за да напишам стих во празниот простор што треба да личи на лист.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
А ако ми се испрска прозорецот тогаш ќе ме нервира преку ден кога ќе изгледа сиот измастен, како некој да пржел компири.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Знам дека по некое време ќе почне да ми ги гори и ќе морам да ги тргнам.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Така долго пишував, не кревајќи ја главата, затоа што ми доаѓаа многу убави стихови во показалците.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Напишани се и премногу стихови во кои зборот повикува на презир.
„Посегање по чудесното“
од Србо Ивановски
(2008)
Седиме со шпанските пријатели во бавчата на Старата Куќа и си ја ладиме душата раскажувајќи дамнешни преживеалици, барајќи лоши стихови во песните на некои наши колеги или мајчосувајќи му ја мајката на современиот тероризам и верски фундаментализам.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)