Влезе, поразговара и запиша во својот список едно име: Стојан Ванков, роден тогаш и тогаш, тоа и тоа, неженет и - доселен по војната од зад граница. „Благодарам“, рече кришум гледајќи кон касата, а тој, Ванков, имаше доверба во него и му говореше со асматично шушкање до душникот за сѐ - какви се цените на пазарот, кога бил најголемиот пожар во некој голем град, каква политика води Черчил.
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Немир внесе пожарот во мојата душа, иако не гледав непосредно зошто би бил јас душевно вознемирен.
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Наеднаш една страшна детонација го процепи воздухот и истиот момент избувна пожар во отоманската банка.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
МРО во лицето на Гоце Делчев, Ѓорче Петров, Јане Сандански, Димо Хаџи Димов и многу други остро ѝ се противставувале на врховистичката политика спрема Македонија воопшто и одделно спрема врховистичкото инфилтрирање и врховистичките подготовки за поттурнување на пожари во одделни околии во Македонија.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Од лутина, се разбира, зашто убаво знаеше што значи пожар в планина и каква штета може да предизвика тој.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Старецот заборавил на едно борово каченце запалена борина, се запалило сувото каченце, од него се запалил сноп жржаница исправена до ѕидот и вивнал пожар во кој дедо Иван нашол толку време колку да ја извлече пушката, две три черги и вреќичето со компири.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Таму ќе го нема ниту сефардското маало во чудесната гора која с уште листаше во неговото сеќавање, изгорена во големиот пожар во 1917 година.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Но тогаш го премолчав ова откритие.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Останавме и двајцата со своите уверувања, но точно е дека во моето паметење беше врежано сомнението дека можеби сум згрешил, иако сè уште го слушав и тоа прилично јасно звукот на карактеристичната сирена на тие возила а идниот ден разбрав и за некаков пожар во соседството, иако противпожарната не беше спомната.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Разликата меѓу трите набележани етапи можеме полесно да ја развиеме врз основа на особеноста на поединечните заплети, што јунаците ги фрлаат во низа од настани: во „39 скалила” јунакот е без вина осуден за убиство, нему жртвите пред смрт му ја пренесуваат сокриената достава, а исто така, оставена му е таинственоста; јунакот станува носител на прераскажаното знаење; во „Саботер” се трага по банално поттикнуваната вина, јунакот едноставно е неправедно обвинет за саботерскиот пожар во фабриката за авиони; во „Север-Северозапад” како што веќе видовме, станува збор за замена на идентитетот, јунакот од страна на злосторниците е идентификуван како личност која во вистинскиот живот не постои.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Таа ми раскажува, а јас запишувам: намуртено збрчкано чело значи дека сонувала песочна бура што затрупува нечија колиба; изговарање на моето име значи дека сонувала пожар во сончогледово поле; помрднување на левото крајче од усните во вид на блага насмевка значи дека сонувала глутница волци што ѝ пее приспивна песна...
„Азбука и залутани записи“
од Иван Шопов
(2010)
Жед во нивните суви муцки, пожар во нивните мокри утроби, Земјо голема црна жед на гранките врзува плод.
„Посегање по чудесното“
од Србо Ивановски
(2008)
Претходно преполната плажа беше напуштена како за време на полициски час.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Само телата на љубовниците остануваа видливи под блескотот на молњите, распрскани како паднати на бојно поле, неколку од нив стенкајќи и чекајќи галебите да ги докрајчат.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
„Исто како и пожарите. Брат ми имаше пожар во таксито.“ „Стварно! Види, мајката!“
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
„Што?” „Брат ми вози такси и некој предизвикал пожар на задното седиште.“ „Стварно! Види, мајката!“
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
„Некој одзади оставил запалена пура или цигара. Изгоре како ништо.“
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Оваа е фина жена. Седи со нас, душичке, ми вели и ми раскажува за Тексашките урагани.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
„Повреди ли некого?“ „Направени се од слама. Затоа седиштата толку лесно се запалиле.”
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Таа е личност со која убаво можеш да разговараш. „Осигуран ли е?“
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
Преку хоризонтот во тој миг пулсираа тивки топлотни секавици што можеби предизвикуваа пожари во плевни некаде во Индијана.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
„Имаше пожар во таксито на брат ми.“
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)
И после тоа мораш да одиш пешки.
„МАРГИНА бр. 32-33“
(1996)