На „Елисејските Полиња“ најмногу може да се почувствува модата, онаа врвна мода во Париз.
„Патувања“
од Никола Кирков
(1982)
Порцеланот на голема врата влегува во Европа во мода во времето на барокот и рококото, а со појавата на чајот, кафето и чоколадото се создаваат и голем број облици на садови, се појавува поимот за сервис како целина.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Камилски оваа потрага по тајните на порцеланот во Кина и во Европа ја вршеше за да ја спореди со неговата судбина во Османската Империја, во којашто под името чини (ini) ќе се подразбере домашната керамика, со центар во Изник, каде што во голема мера ќе се користи кинеското и персиското искуство во подрачјето на грнчаријата.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Мода во ротата беше купчето земја пред окопот да се зајакнува со што повеќе камење покриени со земја.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Арапските роботи биле голема мода во Александрија.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Учи нешто за модата во една соседна земја.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Сексипилна, реформатор на модата во светот.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
8 Три дена подоцна, беше големиот ден – модната ревија на најпознатата белградска модна креаторка Исидора Перуниќ, завршена ученичка на најпознатата школа за мода во рамките на школата за убави уметности во Париз, за сезоната есен-зима 1938/39 со секојдневни и вечерни тоалети.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Еве, гледај ги ти кафулињата во нашиот трговски центар, па ќе забележиш, едни се сосема празни, додека другите се преполни.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
- Кога ќе се каже мода, не се мисли само на мода во облекување – ме поучи мајка ми – има мода во музиката, во однесувањето, во разонодувањето.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
И само некои од нив се среќавале: во огромните трпезарии, во Големата сала во која доктор Гете држел предавања, во паркот кога шетале.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Како и во сите лудници (а доктор Гете избегнуваше да биде подведен од модата во медицината, и лудниците да ги нарекува психијатриски клиники) класификацијата беше првото начело во Гнездо – беа одвоени мажите од жените, потоа имало оддел за мирни, друг за немоќни на кои им требало постојана нега, трет за манични кои биле врзани, или, ако не биле толку опасни, под постојан надзор, и во четвртиот оддел – сенилни.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Ја зеде вазната при последната селидба, како спомен од далечното патување, како и каталогот на модната куќа Ла Ринашенте за пролетната мода во Италија, на една од триесеттите години.
„Патот на јагулите“
од Луан Старова
(2000)
Мајкината книга беше најобичен каталог на големата италијанска стоковна куќа Ла Ринашенте, во најголемиот дел посветен на пролетната мода во 1949 година.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Ти знаеш добро, јас, од мојата книга Ла Ринашенте, за летната мода во Италија во 1939 година, не можев да знам многу работи? – праша ненадејно Мајка. – Ти, мила моја, посилно од сите нас, почувствува какво зло ни донесе фашизмот, спасувајќи ги нашите деца, нашето семејство, во Поградец.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
XX Мајка, загледана од чардакот во солунските галеби кои повторно се враќаа и застануваа на малото островче на реката, продолжуваше да го прелистува, по којзнае кој пат, својот каталог на италијанската стоковна куќа Ла Ринашенте, од пролетната мода во Италија, во 1949 година.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)