Големо влијание врз модернизацијата, при што дојде до поедноставување на графемите на кирилицата одигра реформата на Петар И, кој со царски указ го среди системот на писмо што владееше во Русија и ја оформи азбуката, која ќе стане пример и за другите народи.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Тој ми се чини во ред - впечаток потврден со фактот што е тука.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Кога зборува за природата како за еден поединец, Спиноза потполно јасно го концептуализира 38 okno.mk она што денес глобалистичката екологија го зема за свој слоган: мавтање на крила на пеперутка во Кина може да ги афицира „нашето“ тело и свеста која мора да перципира сè што се случува во „нашето“ тело, за да произведе идеја за таа телесна афекција, идеја која ќе ја смали или зголеми нејзината сила.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Сака да знае што има во тие нови таблети пред да ги пушти на улица, иако лабораториските извештаи нема да ги добие пред да мине една недела, поради што ќе го испушти главниот пазар за Екстази: утревечер, Сабота, се одржува Digital Overdose забава на која ќе дојдат 8.000 рејвери во масивниот спортски комплекс на крајот од градот.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Со текот на времето се појавија и промени во фонетската страна на јазиците кај народите, кои ја употребуваа кирилицата како писмо, така што се јави потреба за повторно воспоставување на блиската врска меѓу системот на јазикот и системот на писмото.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Така „нашето“ тело е поврзано со својата природа и целата природа е еден сам индивидуум - нашето стварно тело.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Младината е како растението, тука има климатски услови за опстанок, на таква младина која ќе биде авангарда, ќе ја поведе целата нација кон развој!
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Се напинам, се напинам со сета сила, но енергијата ми останува некаде во мене, некаде во стомакот, некаде во некој празен простор во желудникот, таа тамо лебди како пердушка и нема во себе никаква тежина со која ќе налегне за да потисне нагоре енергија која ќе ми го поткрене јазикот.
„Балканска книга на умрените“
од Мето Јовановски
(1992)
Кога нѐ подготвуваа за да нѐ носат, донесоа некаква одлука за секоја група од по 30 деца да има по една жена која ќе им биде како мајка.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Од нас уште се бара да го „користиме умот”, а неопходна ни е и „емоционална рамнотежа”, која ќе ни овозможи да бидеме совитливи и да им се прилагодуваме на другите без страв од губење на идентитетот во таа промена.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Од онаа страна владеат парите; тие се основа на сообраќањето и денес исцело не ни недостасува некаква критика на марксизмот, туку една модерна теорија за парите која ќе биде на нивото на Маркс, и која ќе го надополни (попримерено би било да ја втемелат банкарите отколку економистите, иако Бернард Шмит на тоа поле прилично е напред).
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Со подвижна камера, без претопи, без временски скокови - успеав да создадам континуирано дејство.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Пред крајот на филмот тие имаат многу убава сцена кога Етел ја жали Алида Вали која ќе биде обесена, додека Лотон станува навистина подмолен...
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
- Болни не можат да учествуваат во оваа акција, која ќе биде и напорна и ризична.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Данте му земаше мерка на Бонифацио за новата ѓаволска одора која ќе биде моден хит идната есен.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
Просто да не ти се верува: облетот на планетата го збира во загадочната насмевка која ќе угрева и угрева се’ додека земјата весело си се врти околу сонцето.
„Ситночекорка“
од Ристо Лазаров
(2012)
И покрај оваа нејаснотија сметам дека е можно да се состави една листа на обележја која ќе биде типична за творбата што сакам да ја означам како прафашизам или вечен фашизам.
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Сакаше да пронајде богата жена која ќе го сака токму таков каков што е и среќно би го поминала времето до крајот на неговиот живот.
„Двоглед“
од Горан Јанкуловски
(2011)
И кога конечно сите сили на глупоста ќе се солидаризираат и ќе преземат колективен и темелен лов на андерграунд уметникот рушејќи ги сите негови ходници, излези, пасажи, мостови, извори и хранилишта тогаш андерграунд уметникот немајќи каде повеќе да бега применува страшна техника (кетман), техника која ќе ги маѓепса масите претворајќи го истовремено андерграунд уметникот во тиранин од кој се тресе земјата, а реки од крв се слеваат кон морињата.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Од најуспешните трудови ќе направиме изложба, на која ќе ги подариме нашите дела на општината, во знак на благодарност за гостопремството.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Кога ќе се искачат на врвот, од кој низ маглината на далечините се гледа опеаното езеро како вир сретсело, ќе клекнат на прагот од запустеното црквиче, набрзина ќе се прекрстат мрморејќи некој дел од молитва што не го заборавиле и ќе се стрчаат меѓу дрвјата да зафатат што подобро место за да ги распостелат своите веленца; поблизу до водичката каде што им се лади пивото и поблизу до гранката на која ќе ја обесат лулката за децата, а сетики што подолго во денот дрвото да држи сенка.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Кога Андре Лефевр се обиде да ја дефинира целта на Translation Studies, тој сугерираше дека намерата се состои во тоа да се „создаде сеопфатна теорија која ќе може да служи како директива во процесот на преведување“, и додека некои можеби се прашуваат за спецификацијата на оваа изјава, неговата јасна намера да ја поврзе теоријата со праксата е неспорна.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
А за тоа беше потребно многу повеќе од илјада и една ноќ. 66 Margina #8-9 [1994] | okno.mk Првобитниот податок за Силниот Непознат Настан требаше да се чува во Именикот на СНН на Последниот ден - збирка од досијеата на тие деветнаесет милиони жртви која ќе содржи медицински и лингвистички податоци, куса биографија и можеби некои обиди да се објасни зошто жртвата била жртва.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Купете книга која ќе ви помогне да ги идентификувате вистинските и избегнувајте ги отровните печурки.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Тоа е извадок од една книга која штотуку ја завршувам и која ќе биде објавена во Ноември од Пантеон - тоа се илустрации за една поема која веќе сите ја заборавија, но која постигна скандалозен успех во 1928 год.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Германецот на крајот смислил стратегија со која ќе го освои срцето на девојката.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Можеби со упорноста на зборовите Помеѓу коровот ќе издлаби патека По која ќе посакаш да поминеш и Ти.
„Посегање по чудесното“
од Србо Ивановски
(2008)
Со оваа измена, се преуредуваат и прекршочните одредби, т.е. се предвидува глоба во износ од 2.000 до 2.500 евра во денарска противвредност која ќе му се изрече на обврзникот за пресметка и уплата на придонесите за сторен прекршок, доколку: 1) неправилно ја подготви пресметката и уплатата на придонесите ги изврши на погрешен износ и 2) постапи спротивно на членот 18 од овој закон (чл. 28-а).
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Доколку инспекторот на трудот по повторената контрола утврди дека работодавачот не ја отстранил неправилноста за која еднаш веќе му е посочено дека ја сторил во тој случај инспекторот е должен да поднесе барање за поведување на прекршочна постапка пред прекршочната комисија согласно закон. (чл. 6) Со измените на Законот за минимална плата од 10.02.2014 година е прецизиран износот на минималната плата и е предвидено дека истата ќе изнесува 10.080 денари во нето износ која ќе започне да се применува од 1 јануари 2016 година. (чл. 1 и чл. 6 од ЗИЗМП/фев.14) Со оваа измена на законот е направена своевидна дискриминација на работниците кои работат во текстилната, чевларската и кожарската индустрија, кои важат за трудово-интензивни дејности, каде е предвидено дека минималната плата во овие сектори ќе биде во помал износ и тоа за 2014 година минимлната плата во овој сектор ќе изнесува 7.500 денари, во 2015 година 8.050 денари, во 2016 година 9.000 денари, во 2017 година 9.590 денари и во 2018 година нејзиниот износ ќе биде 10.080 денари. (чл. 4 и чл. 5 од ЗИЗМП/фев.14) Со измената на Законот за минимална плата од 05.12.2014 година дојде до измена на чл. 7 со што е направено своевидно поострување на глобите за работодавачите и за одговорното лице во правното лице, доколку не му биде исплатена минимална плата на работникот утврдена според закон.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Покрај ова, неопходно е работничката класа да добие свој политички глас во институциите на системот, автентична работничка партија која ќе биде гласот на работничките интереси во рамки на сегашниот систем и која ќе работи на подигнување на класната свест, со барања и ставови во кои работниците ќе можат да се препознаат и да учествуваат во нивното формулирање.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Беше корегирана и ал. 7 од чл. 56 со која е предвидено дека глоба во износ од 1.000 евра во денарска противвредност ќе му се изрече на работодавач доколку не им дозволи на вработените, претседателот на синдикалната организација односно синдикалниот претставник на репрезентативниот синдикат или претставникот на вработените или претставникот на вработените таму каде што нема синдикат и претставникот на вработените за безбедност и здравје при работа да учествуваат во дискусии за сите прашања кои се однесуваат за безбедноста и здравјето при работата. (чл. 10 од ЗИДЗБЗР/окт.14) Дополнително беше дополнет и чл. 58 со што се предвиде глоба во износ од 5.000 до 8.000 евра во денарска противвредност која ќе му биде изречена на правно лице доколку во рок од 48 часа не го извести органот на државната управа надлежен за работите од областа на трудот и претседателот на синдикалната организација односно синдикалниот претставник на репрезентативниот синдикат или претставникот на вработените за секој смртен случај, колективна несреќа и повреди при 97 работа кои предизвикуваат времена неспособност за работа повеќе од три работни дена како и за секоја појава која претставува непосредна опасност и ја згрозува безбедноста и здравјето на вработените.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Авторите на оваа анализа сметаат дека оваа глава би требало да содржи и упатувачка норма со која ќе се предвиди дека со колективните договори на ниво на работодавец ќе се изврши групирање на одделни работи, односно работни места и задачи и во сферата на јавниот сектор.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Се пропиша и проширување на обврската за странските работници во барањето за согласност од Министерството за култура, освен приложувањето на план и програма на активностите што ќе ги реализираат, листа на претходно реализирани активности и кратка биографија со содветна документација за странците, тие да достават и покана за учество или договор со организатор регистриран во РМ, доколку активноста која ќе ја извршува странецот е условена со соработка со организаторот од РМ.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Во чл. 53 ст. 4 ал. 8 и ал. 9 се дефинира дека како невработено лице 48 Закон за изменување и дополнување на Законот за вработување и осигурување во случај на невработеност, Сл. весник на РМ, 11/2012. 49 Закон за изменување и дополнување на Законот за вработување и осигурување во случај на невработеност, Сл. весник на РМ, 114/2012. 55 нема да се смета лицето кое два пати во текот на две години одбило обука, преквалификација или доквалификација на која ќе го упати АВРМ и кое два пати во текот на две години одбило да се јави или да заснова работен однос кај работодавач кај кого го упатила АВРМ.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Се случи токму во времето кога неговата сопруга почна со својата постојана пријателка попладне да излегува в чаршија сè поредовно и поредовно, тој да се праша: која ќе биде следната појава?
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Имам една карта на која ќе те ставам целата.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Тој како да го доживуваше тоа од моментот на зачнувањето во мајчината утроба, зачнување со моќ да го замисли и создавањето на Сандра со која ќе се сретне и ќе го доживее ова што, еве, го доживува.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Што сѐ сторив јас, за која ќе ме мислиш ти мене потоа.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Без заборав и минато време Најголема љубов која ќе трае дури си жив.
„Портокалова“
од Оливера Доцевска
(2013)
Нова патека, сопствена, по која ќе врвиш.
„Портокалова“
од Оливера Доцевска
(2013)
Тоа се такви нешта кои и со нежен допир можат да ја искршат корупката под која ќе се појави разранетата површина на нашата сентименталност.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Всушност ме водеше помислата дека треба да го развиваме во нас она чувство кое ќе ни овозможи да ја уриваме оградата од грдите правила и рецепти, но притоа да не дозволиме да нѐ раководи желбата за напуштањето на оградениот простор туку со нашето однесување да овозможиме тој простор да се проширува и облагородува.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Да не прозвучи суетно но јас навистина сметав дека и во крутите околности на системот постојат прифатливи решенија за онаа личност која ќе соумее да се постави така за да може да се придвижи и надвор од правилата.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Но токму сентименталноста знае да ја поттикне избрзаната реакција која по правило е предводена од непромисленоста па дури и глупоста.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Рече дека ќе најде добар доктор, и медицинска сестра која ќе се грижи за мене сѐ додека ми е потребна помош.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
„Мораме да побрзаме. Задутре одам за Венеција.“
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Сега забележа дека го исклучиле парното – рацете ѝ беа студени.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Мора да се подготви стратегија за да се спречи понатамошната ескалација на насилството, која ќе вклучи менување на проблематичната Преамбула на Уставот, суштинска децентрализација на земјата, попис кој ќе се спроведува со меѓународна помош и предвремени избори“.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Сакаше да најде работа за која ќе биде редовно платен, стан кој самиот ќе си го купи, кола која нема да ја дели со татка си.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Оваа идеја лежи во основата на теоријата за алгоритамска комплексност за која ќе кажеме многу повеќе понатаму.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Мислам дека не е, мојот обид да ви соопштам дека текстот веќе е дом, дека во куглата на телевизорот (во која паѓа снег ако се преврти) е содржана целата „куќа“ за која зборуваме, т.е. некаков скелет, некаква архитектонска структура на ред која ќе ни понуди малку сигурност и топлина, како што еден дом и треба да понуди.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Ако претпоставиме дека овие симболи се зборови во математичкиот јазик, тогаш мора да постои граматика со која ќе биде одредено кој од најразновидните начини на нивно комбинирање се допуштени.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
А, за секоја евентуалија, за нечитачите, на тезгата ќе изложам грицкалици за нокти за нервозни гризачи, камен за распукани петици, жилети за очајници и фластери за оние што по сечење вени стануваат пишман, па, ако пишаниот збор случајно не им се допаѓа и оние од инспекторатот при министерствата за разни и безобразни, како и за сѐ и за ништо, може ќе бендисаат некое сино пенкалце или запалка со која ќе оди резервоар со плин за полнење за штедливи, со моето отпечатено име со златни букви на него, како кандидат за – ништо и за никаде!
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Филмот треба да ѝ го дадам на една пријателка која ќе оди на балот.
„Браќата на Александар“
од Константин Петровски
(2013)
Останува да се види дали киберпанкот има најголем потенцијал да стане најпотентна ефективна сила која ќе го предизвика постоечкиот авторитет.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Дарбата треба да се открие, како и сите останати дарби, да се негува, доградува и од неа да се направи онаа содржина по која ќе биде препознатилив еден вистински творец.
„Зборот во тесен чевел“
од Вероника Костадинова
(2012)
Вака издвоени, комерцијалните од порадикалните ставови за уметноста ќе овозможат една интерна битка која ќе се одвива во дијалектичката релација меѓу уметничките и комерцијалните вредности на уметничкото дело.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Цврстораките субјективисти, идеолошките занаети од овој и оној тип, мачистичките мислители и активисти - сите се возбудија околу новава ситуација, во којашто едноставно веќе не е можно една мисла, еден проект да се здобијат со апсолутна власт, која ќе биде мера на сите нешта до некоја следна револуција или контрареволуција, кога доаѓа новата мера на сите нешта итн.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
И да ја прочиташе дали ќе проникнеше во нејзината суштина, во мојата душа, во мајчината душа...
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Само дописникот на југословенската новинска агенција (Танјуг) со седиште во Алжир, со кого се познавав уште од деновите на новинарството во младинските весници, ќе ја објавеше веста за прошталниот прием кај Арафат, која ќе стигнеше сигурно до мојата Мајка.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Подоцна ќе ви испратам една книга од која ќе го разберете карактерот на општеството во кое живееме и стратегијата со која ќе го уништиме.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Ти си замислуваш дека постои нешто што се вика човечка природа, која ќе збесне поради тоа што го правиме и која ќе се сврти против нас.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Јас сум жена и јас сакам да ја почувствувам тврдоста, твојата машкост која ќе се вовлече во мене без молба и извинување, го сакам дивото во тебе, сакам да си соголен до ѕверското што го носиш во себе, а јас тоа го гледам, го меркам по светлоста што бликнува од длабочината на твоите очи, лиоту мој.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Можеби требаше да му се закани на судијата дека ќе го убие, ако донесе пресуда со која ќе ѝ го одземат синот...
„Омраза - длабоко“
од Драгица Најческа
(1998)
Виде дека тоа претставува бања; онаа бања која Илко си ја замислуваше да се изгради на брегот по згаснувањето на чадот: брегот беше изнавезан со зелена, жолта кафеава и лилава боја; бањата: ѕидовите, бели, а покривот црвен; по брегот разни дрвја, цвеќиња, клупи за седење, рекичка, мостиња; најдолу пишуваше: ”Јас, Илко Лечоски му оставам за спомен на селово урнек од бањата која ќе се гради на брегот.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)
Жена му на Мил одвај чекаше да го земе господ, да ѝ се тргне од пред очи, да се спаси од него; му имаше приготвено и покров за умирање и риза со која ќе му ги врзе вилиците да не му зјапи устата и петел што ќе го заколе и ќе му ја стави главата во гробот како курбан за да не повлече друг од фамилијата.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)
Сакам да ја преобразам Лудоста на природата Избликната како лава И да изградам куќа И да варосам одаја Во која ќе лудува мојот плач Пред да ви речам Ближни мои Пред да си речам: Тече зеленото Се разлева хлорофилот Низ жилите По месото Крај коските На моето Самување.
„Век за самување“
од Веле Смилевски
(2012)
И уште еднаш кај Трошчејкин се јавува некое просветлување, во моментот кога сака да ја наслика сликата, на која ќе бидат многу лица, кои тој ги знае.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Значи, реченицата на Гедел (која ќе ја означиме со G) би можела да се напише во посоодветна форма: Ова тврдење од теоријата на броеви не може да се докаже во рамките на системот Principia Mathematica.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Понекогаш, ноќе, ќе ги чуеше како се превртуваат, и знаеше дека сонуваат, дека се сеќаваат на златната или жолта боичка, или на паричката со која ќе го купат светот.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Камил Коро (Camille Corot) знаеше да каже: „Постојано го проколнувам Бога да ми го врати детството назад, да ми допушти да ја видам природата која ќе ми се прикаже како на дете, без предрасуди”.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Различно од било кој негов современик, или претходник, за Коро се тврди дека ја зачувал суштината на своите детски шкработини во идните дела.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
- Да, сето тоа го прави Станар „прв Хичкоковски филм”, кој започнува со тема која ќе стане и тема на скоро сите ваши филмови: човек обвинет за злосторство кое не го направил.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Ја видов дури и безбојноста на воздухот, како што на првиот билборд лесно ја препознав лажната насмевка која ќе ни ја упропасти иднината.
„Кревалка“
од Ристо Лазаров
(2011)
Во оваа програма ќе бидат вклучени разни изворни материјали, подготвителни цртежи, меморабилии, и други материјали што го одредуваат делото во формален и културен контекст.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Оваа психичка драма на топлина и присност помеѓу уметникот и публиката зборува за исцелувачката природа на Бојсовата уметност - за неговата терапевтска мисија.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тој многу лесно се движел, и во обете насоки, долж континуумите помеѓу стадото и независноста, присноста и индивидуалноста.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Како дополнување на регуларните проекции што ќе се одржу ваат во музејската сала (со големите јаболково зелени столови на склопување, дизајнирани во доцните дваесетти од Марсел Бројер), Франсис има намера да прикаже и неколку филма од пораната продукција на Ворхол, како “Empire” (1964) на пример; во соседната сала ќе бидат изложени уметниковите слики со славните личности од шеесеттите години.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ворхол снимаше сѐ и никогаш ништо не фрлаше; фондацијата овозможи музејот да ги добие поголемиот дел од архивските материјали, вклучувајќи нотеси со разни исечоци, примероци од магазинот Интервју, снимени ленти со музиката на Велвет Андерграунд; сите овие работи ќе бидат изложени во галериите на музејот и во читалната која ќе биде отворена за посетителите.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тој сакал на германската публика да ѝ даде нега која ќе ја излечи од нејзините повоени чувства на лишеност, изолираност и болка, што ѝ ги нанеле очајничките промашувања на нејзината родителска држава.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ако заплачеш за нас заплачи, ако се молиш за нас помоли се, ако простуваш прости ни на двајцата, ако сонуваш сонувај не заедно.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Нема крај оваа вечерна приказна, нема крај оваа елегија, нема крај овој очај, копнеж кој се претвара во пламен, оган за болка гладен.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
На крајот јас ќе бидам единствената која ќе чека!
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
А животот е постоење за некого, некого кого ќе го створиме, извајаме, ќе му дадеме живот, парче душа и топла и сигурна рака која ќе го води низ тунелите на истиот.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Моиве очи се клуч, а очите клучалница на вратата која ќе ја ослободи мојава заробена душа растргната помеѓу две сили.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Сетилата не се доволни за да ја примат сета таа нежност и не можете на овој момент на љубов да му дадете име, зошто е повеќе од еден момент, зошто е вечност која ќе трае и после мене.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Создадовме љубов, која ќе трае, која е длабока и реална во оваа сурова реалност.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Не се потребни зборови, погледите, насмевките, допирите, нежностите, копнежите, страстите кажуваат се.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Тоа што се случи, тие тешки зборови, тие болни долги денови е товар што мораме да го носиме и да го преживуваме во сегашноста, во моментите кога сакаме да пронајдеме среќа и да научиме да живееме најдобро што можеме.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
И на било која геогравска ширина никогаш немој да се откажете од сонот да бидете родители.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Секој ден без нас е вечност, а вечност сакам со тебе.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Во овие денови на одвоеност, во тие силни моменти и свети спомени барам утеха за нашата страсна, опојна, вечна љубов која ќе остане засекогаш таква.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Тоа никогаш нема да можам да го прежалам, ќе се задушам во сопствената продирачка прашина на вина која ќе ја носам како превез околу мојата судбина.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Фантастична креација, создадена приказна со смели потези на судбината, која сама по себе е доволно мистична и застрашувачка, приказна која ќе живее под бисерната светлината на денот.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Раскинувана на меѓата помеѓу две спротивности, мракот и светлината, лагата и вистината, а длабоко во себе знаев дека со мене владеат очајот и љубовта.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
И сѐ што се случува на тоа патешествие низ животот секој со сопствениот к’смет и табиет е непознато, симболи, пораки и вистини на непроговорени јазици, само времето ќе ја открие нивната цел, ќе одживееме и ќе отпловиме некаде во вечноста, во утробата на универзумот.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Секој допир е инхерентно сплотување на душите, несебично давање дел од најдрагоценото, дел од себеси, збогатување на радоста, разбирање на тагата, ритуал на взаемна егзистенција.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
И кога ќе ја осетиш на својата кожа болката и неверството, јас ќе бидам единствената на која ќе помислиш кога ќе ги затвориш очите.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Нема крај првиот плач кои не надои со живот, нема да има крај ни последната воздишка која ќе ни ја покаже смрта.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Јас не бев, бидејќи бев во Лион.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Жена - не девојка - туку жена која ќе му роди дечиња и навечер ќе му вели „добра ноќ“, а наутро ќе го буди со топол мирислив чај од јагоди, со многу шеќер во него.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Исто така, грчки интерес е Бугарија да не се прошири (како во 1941) со вклучување на југословенска Македонија и не треба да се дозволи формирање на една словенска сила која ќе ја има цела негрчка Македонија и ќе го поседува Балканскиот Полуостров“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Според нивните анализи "комунизмот во Романија не постои и преовладува антируското чувство", но сметале и дека ако Романците ги одбијат Советите, имало голема можност крајниот резултат за Романците да биде уште потежок, односно "да состават влада која ќе биде потчинета на Советската".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во рамките на оваа задача, секако спаѓало и испраќањето воена мисија и во Македонија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во анализите на советскиот интерес во балканските држави, тие ќе истакнат дека Советите во Романија, по анектирањето на одредени територии кои тие ги посакуваат, ќе настојуваат да се постави "пријателска влада, врз која ќе можат, во голема мера, да имаат своја контрола".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Грчки стратегиски интерес е да има добра заднина која ќе послужи како заштита за Солун и за пасиштата кон Флорина29, Касторија30 и Тракија, против секој непријател што не е голема сила.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Тој барал да се испратат британски воени мисии во Главните штабови и во поголемите единици на сите покраини во Југославија, кои би можеле да придонесат во остварувањето на предвидените британски акции и да послужат како врска преку која ќе се реализираат барањата на единиците на НОВ и ПО на Југославија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Солуцијата може да претставува комбинација на автономија за населението свесно за својот посебен идентитет со економска слобода на поголема област и со слободен излез на Солун.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Но формирањето на словенска федерација, која ќе се протега од Јадранското до Црното Море, би предизвикала страв и во Грција и во Турција и може да биде во спротивност со британските интереси. (в) Автономија на негрчка Македонија во рамките на балканска федерација.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во однос на Југославија биле сосема сигурни, имајќи го предвид она што се случувало на теренот, дека "Тито, со сопствени сили и со наша поддршка, веројатно ќе се појави како водечка сила, го сакале ние тоа или не, како резултат на граѓанската војна против Србија".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во однос на бугарскиот интерес, експертите ќе истакнат дека „Добивањето на поголемиот дел од Македонија е традиционална аспирација на бугарскиот народ.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Парите ќе станат кредитна карта која ќе се заверува секој месец.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Во делото кое се вика Далечина, тој од изведувачите бара да се искачат над публиката на една мрежа, од која ќе ги движат инструментите кои се поставени на подот.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Тогаш, како што сугерира Ерл Браун, употребете подвижна слика на партитурата која сите ќе ја 42 Margina #10 [1995] | okno.mk видат, една статична исправена линија како координатор, покрај која ќе поминуваат нотации.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Жилберт & Џорџ: Ние сме популарна култура. Секогаш ќе постои креативна, инспиративна мисла.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Јапонски дизајнери ни телефонираат од Токио и нѐ прашуваат која ќе биде бојата на следната година.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Тогаш ќе направиме најубава театарска претстава која ќе капе во сочните сокови на нашите тела.
„Чекајќи го ангелот“
од Милчо Мисоски
(1991)