Судбината на централниот (или: единствениот развиен) лик во романот – ликот на Ервехе, фокусот низ кој се прекршуваат и ломат дофатните и недофатните зраци и котелци на приказната, се разгрнува низ континуирани и системни настојби на Мајката, означена како браник на семејството, да се опстои покрај сѐ, покрај силните и жестоки удари на суровата стварност.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
О колку краток ден, мајко!
Сончевиот круг се превртува
како котелец на бесконечноста
не од љубов, од обврска
и без невера на жена
за која ништо не е извесно
ништо нејзино ни туѓо
на еклиптиката на постоењето.
„Ерато“
од Катица Ќулавкова
(2008)
Ги навре сите котелци на двете игли и почна да плете.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)