А кога се собраа по стотина души на секое крило, разбраа дека обрачот е скинат и дека бегаат комитите низ тој процеп.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Потерниот обрач се запали. Секој војник почна да стрела во правецот откаде идеа гласовите и грмежот на бомбите.
„Толе Паша“
од Стале Попов
(1976)
Камчето во матарката на Шишмана тропаше во некој чуден ритам од кој едниот од војниците почна да чувствува замор.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Во сечко се пресекоа корените на Колевци.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Сите на ден Митровден: Геле на Света Недела го одживеа последниот ден на Врбица: Сите од нашето маало.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Еден војник почна да го цепи Ставревиот крст.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Ја фрли секирата настрана, а потоа една по една почна да ги фрла цепениците во огнот.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Откако почнаа вагончињата да се тресат сѐ повеќе и повеќе, од другата страна двајца војници почнаа да бараат легитимации.
„Дружината Братско стебло“
од Јован Стрезовски
(1967)
Војниците почнаа еден по еден да ги врзуваат селаните.
„Волшебното самарче“
од Ванчо Николески
(1967)
Дури подоцна таа дружина војници почна да се растура.
„Жената на белогардеецот“
од Србо Ивановски
(2001)
Кога стасавме во Виросконо, еден војник почна еднозадруго да влегува во шумките.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
кој знае да свири на гајда, прашува со полна уста јадење, и ние со очите го предаваме Флорина Богданоски и Флорин ја донесе гајдата и ја наду и војниците почнаа да ѕенѕаат со газот и тогаш се налути тој старшијата и од раце му ја дрпна гајдата на Флорина Богданоски и, гледај како се свири, му вели и ја дуе гајдата одново, му се црват образите, му се шират како и гајдата, и војниците стануваат, се фаќаат околу трпезите црквински, пијана работа, се фаќаат околу трпезите и после нѐ натераа и ние да играме, а тој свири, беше знаело мртвото, ако војник, беше знаело да свири и ние се фаќаме, било пишано да играме пред мртвите,
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)