Ако се разбудев порано тоа утро во Венеција гулабите пак ќе ми се искакаа на ќелавицата.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
Секогаш имаат друга работа – си ја мерат светнатоста со кубињата, како да сакаат да докажат дека сите божици се светнати.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
И така од век во век, од облак на облак.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
И да врне, и да вее, гулабите какаат ли, какаат, со векови во Серенисима.
„Светилничар“
од Ристо Лазаров
(2013)
И по долг пат би можел да кажам дека глаголот во песната е проколнато нешто, тоа се брутовите кои го држат распнато телото на песната врз крстот на времето.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Ad patres, ad patres Има еден коњ, скока од рид на рид и од век во век, ноќем вишти под ѕвездите на Азија, утринум гребе, раскопува, ги буди оние на чии бедра вземи сè уште болскотат нивните сјајни мечови и го раздиплува големото македонско писмо - како единствена насока на Европа кон Исток.
„Две тишини“
од Анте Поповски
(2003)
Во почетокот на XX век во Македонија имало 217 српски училишта со вкупно 9.179 ученици.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
До 1878 бугарската пропаганда во Македонија имала предност во однос на другите две пропаганди поради фактот што дотогаш Бугарија и Македонија биле во рамките на Османлиската империја и заеднички воделе борби за национално ослободување од повеќевековното османлиско ропство и духовно ослободување од стегите на грчката патријаршија.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Првите општински училишта се појавиле во 30-те и 40-те години на XIX век во Скопје, Велес, Штип и др. градови.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
За Цар, Самоил бил прогласен при крајот на X век во Преспа во присуство на папски пратеници од Рим кои му ја донеле круната.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Земјите од блокот на Централните сили, како моќни држави, се појавуваат во времето кога светот веќе бил поделен на интересни сфери.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Кон крајот на В век во Италија доаѓаат Остроготите, го поразуваат Одоакар и формираат своја држава.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Богомилството за прв пат се појавува во југозападна Македонија во X век во времето кога на чело на Цариградската патријаршија се наоѓал Теофилакт (933-956).
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Во VI век во Панонската низина се појавуаваат Аварите кои ги потчиниле словенските племиња и заедно со нив ја напаѓале Византија.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
ПРОСВЕТА, КНИЖЕВНОСТ И КУЛТУРА Кон крајот на XVIII и почетокот на XIX век во Македонија биле создадени услови за развој на градското стопанство.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Целта им била да ја шират просветата меѓу народот и да се борат за осамостојување на црквите и училиштата.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Кон крајот на XIX и почетокот на XX век во Европа биле формирани два воени блока: Блокот на Централните сили (Германија, Италија и Австро-Унгарија) и Антаната (Англија, Франција, Русија).
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Како резултат на словенските преселби, започнати во VI век во Европа со тек на време се формирале следните современи словенски народи: Од Западните Словени (Венети)-Полјаците, Чесите, Словаците и Лужичките Срби; Од Јужните Словени (Склавите, Склавините)-Словенците, Хрватите, Србите, Црногорците, Македонците и Бугарите; Од Источните Словени (Антите)-Русите, Белорусите и Украинците.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Тоа придонело за формирање на нов слој меѓу населението - македонска буржоазија која како приоритетна потреба го истакнала јазикот, потоа писменоста итн.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Во XI век во Македонија се засилила феудалната експлоатација од крупните македонски и туѓи феудалци кои располагале со големи имоти и утврдени замоци, земале голем данок и за нив работеле бесплатно (ангарија) многу зависни луѓе, а населението било задолжено и со обезбедување на храна за војската и нивно сместување.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Чекореше низ скалите на времето, од ден во ден, од месец во месец, од година во година, од век во век...
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Татко продолжи да чита со истиот занес, да патува од век во век.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Сите вие, исчезнати, имате право на историја, не чекавте напразно толку векови во заборав...
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Од друга страна на интелектуално апологетски нивоа, нашата, македонска историја на уметност (особено на новиот век - од ренесанса до денес) е толку сиромашна,особено во оние неколку векови во кои е профилирана европската цивилизација (периодите на ренесанса, барок, класицизам и реализам) што помислив - би требало нешто од тие празнини и да се пополни.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Некои хроничари велат дека во 17 век во Фландрија и Холандија сликарството било попопуларна дејност отколку што се денес фудбалот и филмот заедно.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Тој ги собирал „шарките и белезите од животот... закачени и виснати како избледени панделки и крпчиња по глоговите, по плотовите“ - речено со зборовите на баба Ристосија од Горно Село - но паралелно со тоа трагал по онаа единствена заедничка приказна на човештвото со која и ја отвора својата книга: „Некаде, некогаш, од некого, бев прочитал и запаметил дека човештвото низ вековите во милион варијанти раскажува ист расказ“ - гласи првата реченица од првиот расказ на книгава (Ноќта спроти Свети Никола).
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Некаде, некогаш, од некого, бев прочитал и запаметил дека човештвото низ вековите во милион варијанти раскажува ист расказ.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
После Македонија потпадна под Византија и во текот на неколку века во разни нејзини делови се дигаа востанија против покорителката.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
Можеби тие биле векови во кои зборот сомневање не ѝ бил познат на крвта, можеби во тие верувања крвта го познавала само себичниот збор денес.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Проаѓале низ миговите на движењето велможи и гладници, татковци на татковците што доаѓале, и ашлачки се клештеле задоволни од тоа што се без страв за синовите, внуците правнуците и правнуците на тие правнуци.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
* Речникот на Брокхаус излегуваше кон крајот на минатиот и почеток на овој век во Русија и претставуваше еден од најпотполните енциклопедиски реченици сѐ досега.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Го посоветува да го заборави сето што го прочитал дотогаш и, без да излезе од волуменот на истата петта книга, напиша прилог за библиотекарот и кажа за него дека е обичен Битанга и Будала. 192 okno.mk
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Од нашите солзи може да им се направат големи вирови на децата, вели, и сиот век во вода да го починат.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)
До употреба на барутот за воени цели ќе дојде дури во XIII век во борбите помеѓу династијата Јуан и муслиманските земји во Централна Азија! - Но тоа било далеку од Балканот?
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Татко не доцнеше на закажаната утринска средба, носејќи ја старата цариградска чанта, со која го мина работниот век во судовите, а подоцна и во Архивот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Старата излитена чанта, надуена од неколкуте книги во неа, му го враќаше некогашното достоинство кога чекореше врз калдрмата крај реката.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Долго време се сметало дека во Европа барутот во XIII век бил пренесен од арапската цивилизација, заедно со некои други пронајдоци.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Татко се сети на своето враќање од Цариград во родниот град во 20. години од XX век во Поградец, со два големи куфери, пречекан од своите родители, браќа и сестри, блиски роднини, комшии.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Кога се поместија куферите од чезата, преполни со книги, широко се отворија и од нив излегоа многу книги, едни велеа дека го поарчил времето за книгите, времето во гурбет, други велеа оти нешто му се заматило во умот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Еве еден од најрадосните векови во домот.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Велш за новите принципи на (пост)модерниот дизајн. 164 okno.mk Волфганг Велш ПОСТМОДЕРНИСТИЧКИ ПЕРСПЕКТИВИ ЗА ДИЗАЈНОТ ВО ИДНИНАТА Адолф Лос клучниот придонес на 18-иот век го виде во ослободувањето на науката од уметноста, а придонесот на 19-иот век во прецизното раздвојување на уметноста од занаетчиството.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во шеесетите години на минатиот век во Струга, на брегот на Езерото започнаа да се собираат значајни поети првин од Македонија, па потоа од Југославија и на крајот од сите континенти на чудесни читања песни на мостот на истекот на реката Дрим, која се влива во Јадранското Море, на претставување на славен поет во Катедралната црква Света Софија во Охрид, на средба крај манастирот Свети Наум, на самата граница меѓу Македонија и Албанија.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Овде, на брегот, пред големата врата на животот, зачнаа и моите големи пријателства со кои мојот живот и пишување добиваа нова смисла во моите спротивставувања на балканизацијата.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Се плете пајажината на векот Во проѕирната душа На вселената И ѕвер рика ноќва И плачам ноќва Цицајќи ѕвездено млеко Од боската на Мајка Јас сам Во самица.
„Век за самување“
од Веле Смилевски
(2012)
Поитајте, тискајте се се крена веков в земи не ќе остане грутка Србин да оштени!
„Вардар“
од Анте Поповски
(1958)
Неговиот дедо Михаило (познат по тоа што едно време бил визитинг- професор на Универзитетот во Беркли, Калифорнија) и мојата баба Добрила (позната по тоа што пред војната била избрана за мис на Врњачка Бања) се брат и сестра, родени во црковен брак од прадедото Милош (познат по тоа што во почетокот на минатиот век во Швајцарија победил на натпревар по боб-санкање така што не знаел како се кочи бобот) и прабабата Даница (позната по готвење оброци со австроунгарски имиња од типот на штрудли, шненокли и шуфнудли).
„Бед инглиш“
од Дарко Митревски
(2008)
Ги намести рацете врз колениците и се згрчи за еден краток век во кој ништо не постои.
„Две Марии“
од Славко Јаневски
(1956)
Секој ден им станува век во исчекување на најлошото.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Во текот на дебатите за демократијата во 17-иот век во Англија, Хобс рекол: „Демо кратијата е невозможна, затоа што човекот е осуден на насилство”, а Лок одговорил: „Јас тука не сум песимист, бидејќи можат да се создадат институции што ќе го спречат човечкото насилство, а да се направат тие институции треба само малку мајсторство.”
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Науката и новата рационалност се подразбрани како нештата што ќе го уништат страдањето и што ќе донесат повеќе среќа и удобност дури и за оние кои инаку не би можеле да ги уживаат.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Тоа е видливо во животот на Исус, чиј зенит беше неговото страдање на крстот.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Замислата опстојуваше низ Средниот век во идеалите на аскетизмот и мачеништвото, како и во проповедите за сочувство и дарежливост.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Предметите направени за масите, со врвен квалитет и во ограничен број, постепено се здобиваа со митски ореол и стануваа етикети на поп- митологијата. okno.mk | Margina #11-12 [1994] 107
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ray Ban Еден од статусните симболи на потрошувачкото друштво во вторава половина на дваесеттиот век во секој случај се наочарите за сонце на американската фирма Ray Ban.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Рокенрол културата ги присвои митовите за Марлон Брандо и Џемс Дин како дел од својата иконографија, нивните фармерки, кожни јакни и реј бан наочарите.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Јавната сфера се состои од два главни дела: органите за информирање и политичка дебата (весниците, списанијата, памфлетите); и институциите за политичка дискусија (парламентите, политичките клубови, литературните салони, кафеаните, салите за состаноци и другите јавни простори каде луѓето се собираат за да дискутираат за јавните работи и да се организираат против арбитрарната и опресивна државна моќ.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
92 Појавувајќи се во 18 век во Британија, Франција и Германија, и првично однесувајќи се на дискусии за литературни дела, овие форуми бргу се развиле во институции за политичка дебата и учество во политичкиот живот.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Дури некогаш и да се разбереше кога ќе завладееше војната, фантазијата за новата војна резистираше предолго.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Елен Лејбовиц следејќи го раскажувањето на мојата балканска сага, на семејството во егзил, покажуваше интерес да навлезе, да ги разбере причините за војната.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Така семејството ни завекува крај Охридското Езеро, првин во Старовската каза, а кон почетокот на XX век во мојот роден Поградец.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Како да се чекаше самиот крај на векот за да се урне и балканскиот ѕид, да се ослободи границата помеѓу Албанија и Македонија, да се ослободи од старите сеништа!
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Се ближеше крајот на XX век, сигурно еден од најкрвавите векови во историјата на човештвото.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Синот-наратор, во замислена балканска сага раскажува за своето емигрантско албанско семејство во текот на еден од најтрагичните векови во европската историја каков што беше балканскиот XX век, врз основа на наследените книги од подвижната егзилска библиотека на својот Татко.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Во првата половина на истиот век во Европа се случија и двете светски војни.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Кон крајот на XIX век во рацете на европските капиталисти во Турција се наоѓале 7 банки, 10 друштва за експлоатација на железници, 10 друштва за експлоатација на пристаништа, 5 друштва за рудници, 4 друштва за трамваи, 5 друштва за производство на електроенергија и газија за осветлување и 17 други друштва.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)