Збор што срцето во болка го обвива, што боцка и на половина те свива.
„Од дното на душата“
од Александра Велинова
(2012)
А некни еден ми умре. Печурка потпекол на жарче. Болката го изеде.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Без секакво предупредување, освен едно мало движење на раката на О'Брајан, бран од болка го преплави неговото тело.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
„Повторно“, рече О'Брајан. Болката го преплави телото на Винстон.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Струја од болка го продупчи и му се смести во слабините.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Од утре ќе ја забравам вратата, ќе ги спуштам ролетните, ќе ги исклучам телевизорот, фрижидерот, машината за перење, ќе ги изгорам фотографиите, писмата и сите останати продукти на хуманизираната носталгија, ќе се соблечам и... ...во мракот, во молкот, ги начулам ушите, пуштам да ми се провлече 'ржењето низ грлото, нечујно газам по тепихот од трева, бршлен, од мравки и изгниени коски на жртвите, ги насетувам, од другата страна на решетките, преплашените контури на полуќелавите, бледи чиновници, го одбирам најмалиот, најизгубениот, веќе му го распознавам лицето што со мазохистички грч се ѕвери во мене, со побелените прсти го стиска работ од канцелариската маса, врз која лежи расфрлена хартија, избраздена со црвен фломастер, немарно се испружувам, токму до неговата нога, загризувам силно, под платното на пантолоните, под епидермот, но не дозволувајќи му на сечивото на забот да оди подлабоку, заплачува додека со јазикот нежно минувам по ранетото место, сѐ уште воздивнувајќи од болка го зграпчува црвениот фломастер, нервозно зачкрипува по хартијата... волшебниот лет на шарената топка или повеќезначност на современиот театар ...
„Или“
од Александар Прокопиев
(1987)
Боли само последниот очник во сувата челуст на лавот а таа болка го спасила од смрт кловнот Рицман, иако, сеедно, тој умре со смртта на човечката смеа во циркуската арена, едноставно згасна како слаб трепетлив пламен.
„Две Марии“
од Славко Јаневски
(1956)
Бојан го разгледуваше тој моќен трупец, чудејќи се што неволја, што болка го јадела дрвото та така искривено, така свиткано и усукано растело.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
— Кутрите колку страдаат, се слуша, може од болка го прават тоа.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
А грозна смрт ги зафаќаше; кравите, воловите, телињата, умираа од надуени меови, со кренати нозе како на гајда; од устите им течеше пена и недоџвакано зеленило; очите им беа испопулени, ишиклени; главите ги држеа свртени кон небото како да чекаа од него спас или навалени на едната страна како да се одмораат и спијат; опашките кренати и извалкани од лепешки; пред да умрат, испуштаат издишки, јачат како човек што тешки болки го притискаат; преткаат, клоцаат со нозете како од нешто да се бранат; ако се згодиш тука крај нив, те гледаат милозливо, те молат очекуваат од тебе спас;
„Свето проклето“
од Јован Стрезовски
(1978)
Се молел пред умирање Симон Наконтик. Луѓето, свикнати да измислуваат молитви, да се сожалуваат или да бараат сожалување, и не го слушале.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Но тој навистина, додека Онисифор Проказник со уште двајца отишол да го земе скриеното оружје на оној бег и на неговите измеќари со кои се колеле во куќата на немата Ганка пред да влезат во Лесново, седнал под стар орев и умрел говорејќи, зачудо смирено и без страв, дека не умира од старост, дека на дружината крлешки ѝ се залепила црна чума или проклета утеха: болката го одбрала него за да ги предупреди дека ни најумниот не е достатно силен да ја победи: злото ни секира го сече, ни нож го дупи, ни можеш да го зграпчиш за уши и да го урнеш од карпа в бездна.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Грч на болка го стресува целото тело, затреперува белото брадиче, танките усни, што ги разјала треската, испуштаат тивко, одвај чујно липање.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Се колнам, болките го напуштија ѕвонарот, му помина болот, оздраве.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
За мнозина од нас многу е лесно да се занемари или површно да се појми страв, страдање или начинот на кој психичката болка го мачи ментално заболеното лице.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Тоа беа мигови на силна, метафизичка слабост кога душевната болка го достигнува својот пароксизам.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)