Кога ја погледна, таа беше првото нешто убаво што го виде последниве мачни години. Се срамеа еден од друг.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Татко ми, кога дозна што сторила мајка ми неопределено ја погледнал, но потем рекол дека добро сторила.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
Татко ми и натаму молчеше, ја погледна Мајка благо право в очи.
„Времето на козите“
од Луан Старова
(1993)
- Па, Исак, види, јас ќе морам да излезам, имам некои други работи да завршам, имам состаноци еден куп, не можам глава да кренам, види ти што сака таа жена, сослушај ја, запиши, направи да изгледа како да ѝ даваш некој совет, не објаснувај премногу со што се занимаваме, не ѝ давај ниту некаков конечен одговор ... но, знаеш ти како треба, веќе сто пати си го правел истото... биди нежен, ајде, умееш ти со жените, знаеш како да ја сослушаш, знаеш како да ја погледнеш и таа веднаш да се окуражи...
„Вител во Витлеем“
од Марта Маркоска
(2010)
Другарчињата само немо ја погледнаа, неразбирајќи ниту еден збор од кажаното, па гргнаа да се смеат неконтролирано.
„Вител во Витлеем“
од Марта Маркоска
(2010)
Ако ја погледнеш одоздола, добиваш претстава дека со раце можеш да ја прегрнеш, но штом во неа ќе влезеш, ти се чини дека си во некоја голема , тркалезна хала.
„Патувања“
од Никола Кирков
(1982)
Со другата, пак, ја фаќа неговата рака и Јехуда Давидовиќ чувствува како на Алегра ѝ се тресе раката.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Таа наеднаш застана. Тој изненадено ја погледна и виде солзи во нејзините очи.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
Носеше куфер во рацете. Мајка ми ужаснато ја погледна. „Кај си тргнала? ” - остро ја запраша.
„Светилка за Ханука“
од Томислав Османли
(2008)
- „Знам”, - одговорив кратко и ја погледнав така молбено, да не продолжува, да го остави разговорот за тоа.
„Послание“
од Блаже Конески
(2008)
Ја погледнав: очите ѝ беа заџарени и насолзени.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Дури ниту мама не сакав да ја погледнам, кога ме замоли пред директорот и пред моите наставници да бидам пристоен.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Немав очи да ја погледнам мама... да го погледнам тато...
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
На сите прашања молчев, стоев со наведната глава.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Ја погледна за последен пат. И ги затвори очите засекогаш.
„Тврдина од пепел“
од Луан Старова
(2002)
Тој задоволно ја погледна и ѝ рече: „Ете драга моја, најпосле ронка лудило кај тебе, хи! хи! хи!“.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Го унаказија човечкиот лик Агостини Ремело (1531-1600) напиша една денес мошне ретка книга: Le diverse et artificiose Machine. Да ја погледнеме неговата машина за читање. Margina #26-28 [1995] | okno.mk 191
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Бев збунет и не смеев да ја погледнам во очите.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Штом ја погледнав, веднаш разбрав: и таа не спиела.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Фоте ја погледна со прекор, подготвен да ѝ одговори штом ќе насети дека алудира на него и на неговата некогашна улога во логорот.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
- Затоа што е применета уметност, - победоносно ја погледна Фоте.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Боге ја погледна зачудено, не Кате туку марамата, па ѝ ја грабна од рацете како само уште неа да ја барал; но, додека ја пикаше во торбата, настегајќи ја со колено пред да ѝ пукне патентот, почна да се смее - прво придушено, потоа сѐ погласно.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Рози беше заинтересирана и заинтригирана од формата и необичноста на „бубачката“, се наведна да ја погледне одблизу.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
Се свртив и ја погледнав душичката со длабоко разбирање.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Но, нели, самото превртување на колата без страшни последици, не спаѓа во трагичните настани?
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Милка се наведна над клупата и заплака. Срам ѝ беше да ги крене очите и да ја погледне учителката и своите другарчиња.
„Маслинови гранчиња“
од Глигор Поповски
(1999)
Улогата на кампот е да го разбие издишаното, свечено, здодевно еднолично обожавање на убавината, да им овозможи на геј-мажите кои ја посакуваат и ѝ се восхитуваат на убавината да се поттргнат иронично од својата неиронична посветеност на неа, да ја погледнат од гледиштето на постколонијалната разочараност наместо од гледиштето на исчекувачката возбуда.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Ѝ се радував и плачев што ќе биде поблиску до мене и што ќе можам навечер пред да заспијам да си ја погледнам.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Слушав како чекори по нас и во тесната уличка, ги слушав нејзините чекори и ударите на стапот на кој се потпираше; гледав во чекорите на Рајнер.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Тој веќе не ја погледна. Таа одеше по нас до излезот од трошната куќа.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
На крајот од војната, кога за време на една од семејните средби во неговиот дом, Зигмунд ја прочита на глас тукушто пристигнатата телеграма дека неговите синови наскоро ќе се вратат од фронтот, помислив на Роза, но не се осмелив да ја погледнам.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Паричката спокојно, без да ја погледне, Кијмет ја клаваше во џебот на ветвата дреа, слична на долама, висната до под глезните, сетне со умилна благодарност во очите ќе се лизнеше покрај Безистенот, покрај фурната на Боро Калешката, па прудолу покрај берберницата на Ставре и Цветково меанче, низ Еврејското маало за да исчезне во сенките на дворот на црквата Св.Богородица.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Кога дојденецот ја погледна сликата, се стаписа и остана така почуден и неподвижен со широко отворени очи.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Ја погледна последната реченица на екранот, онаа што ја напиша пред да почне да размислува за него: „Мирниот соживот на Македонците и Албанците ќе зависи од тоа дали двете страни ќе зборуваат помалку за поделба на земјата, а повеќе за споделување на одговорностите.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Се исправи и ја погледна в очи. „Прими ме!“ ѝ рече.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Виде дека има трема оти воопшто не ја погледна в очи, туку си ги кршеше прстите и со некоја полукашлица си го прочистуваше грлото.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Таа пребледе, бргу го погледна братучедот, кој веќе стануваше, и си ги закаса усните.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
„Оди со човеков горе!“ ѝ рече човекот со лузната на македонски, без да ја погледне.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Таа се поднасмевна. „Кажи ми“, ја погледна тој и ја потстегна со прстот.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Но сепак стоел смерно како човек што не бил никогаш до работ на искушенијата.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Мајко, замислено ја погледнал, позамислено отколку пред тоа.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Срнчето не сакаше да се обѕрне ни на неговото сено, ни на неговиот леб, тоа не сакаше да ја погледне ни солта, што тој по малку пак долго се мачеше да му ја подаде на својата дланка.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Претседателот ја погледнува страницата ишаркана со молив, па ги преместува полиените со нечиста влага очи кон иследникот: „Што е таму?“
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Долгите глуждави прсти извадија една надве прекршена фотографија, чуварот едвај преку рамо ја погледна.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
И кога тој, за кого беше побегнала бегалка, ќе ја погледнеше попреку, таа му се вртеше и, со рацете на колковите, му се правдаше: „Е, не фаќа клетва од мајка, де!“
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Низ авто-пазарот лутав цел ден. Пред фајронт, пронајдов еден пријател, кој што буквално ме принуди да ја погледнам заставата.
„Филтер Југославија“
од Константин Петровски
(2008)
Ја погледна Херкулина. Таа го искористи моментот за да покаже кон својот рачен часовник и да го потсети дека времето за посета истекло.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Не оставајќи ѝ време да реагира, ја повлече со левата рака, а десната ѝ ја стави околу вратот и му викна на Сатурн Волшебникот: – Одете си! Сатурн побегна избезумен.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Со љубопитност застана покрај излог од еден дуќан да ја погледне сликата, на којашто беше претставена една убава жена, која си го симнуваше чевелот, разголувајќи ја притоа целата нога, исто така совршено убава; а зад нејзиниот грб, од вратата од друга соба, си ја подаваше главата некој маж со бакенбарди и убава шилеста брадичка под усната.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
„Тој не е поп“, мирно ја погледна. „Тој е ефтин палјачо со психологија на старовременски разбојник.“ „Го познаваш.“ „Не... Ќе го запознаам.“
„Месечар“
од Славко Јаневски
(1959)
Раката на Томаица се тргна од раката на Петар. Тој се сврте, ја погледна, а таа веќе ја имаше отворено чантичката, и бараше нешто во неа.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Конзулот Грекусис се насмевна, поклони ја бакна раката на секоја од девојките и интензивно ја погледна Томето.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Ја погледна во очи и ѝ рече: „Петар Димоски. Чест ми е да Ве запознаам.“
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Христина го отвори, го прочита и директно ја погледна Томаица.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Сѐ што сакаше беше да ја има повторно фотографијата в раце, или барем повторно да ја погледне.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Таа отиде да ја погледне одблиску.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Тој не ја погледна, но проговори нешто нејасно, а потоа веднаш се извини за, како што рече, „непристојноста на еден шеесетгодишен старец,“ на што Софија му влепи шамар и со тоа заврши сцената, бидејќи таа во истиот миг стана и со брзи чекори излезе низ вратата на ресторанот, силно удирајќи ја зад себе.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Таа не веруваше дека Киријаз ќе има смелост да ја погледне.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
- Да изодиме пред сонцето да припече, Ѕвездо моја, Да се качиш на магарето? - се сврте домаќинот Петре и прашално ја погледна истоштената домаќинка.
„Молика пелистерска“
од Бистрица Миркуловска
(2014)
Докторот му ја измери температурата, ја погледна, ги крена веѓите, се зачуди, го сниша и пак му го стави топломерот под мишката.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)
Кала седна на столот каде што седеше докторот и почна да го жулка Илка по лицето и челото, да му турива со лајче вода во устата, да му ја поткрева перницата зад грбот за да му го олесни дишењето, но тој само ја погледна кревајќи ги очните поклопки со напор и при тоа како да се поднасмевна со крајчињата на устата, и таа насмевка му остана на лицето, згрчена, недовршена.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)
Доста ја погледна испитувачки и небаре на шега и се обрецна: — Шо му стори, мори џадио, на чупето преѓеска? — и зачека одговор.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Ја погледна Мајка вознемирено.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Мајка Амелија ја погледнала милозливо и рекла: „Ќе бидеме среќни да ја примиме Ервехе во нашето училиште. Сите ни се мили, пред единствениот бог.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Меѓу малкуте спасени Таткови книги, во чунот кој нѐ пренесуваше преку границата, Татко го забележа Мајкиниот каталог Ла Ринашенте. Мило ја погледна.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Во еден период, најчесто ја кажуваше поговорката: Shqipëria nje pëllëmbë e ngriti boten në këmbë! (Албанија, педа земја, сет свет на нозе го крена!) Татко, во тие моменти, ќе ја погледнеше, небаре отсутно ќе се согласеше, во потрага по новата кота на нашиот егзил, а ние, децата, настојувавме во разните фази од животот, вистински да ја протолкуваме Мајкината поговорка.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Ја погледнав зачудено.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Кога, на крајот од месецот, Татко не ја донесе ветената и очекувана вреќа со брашно, Мајка му ја положи својата кафеава бунда на масата. Татко ја погледна зачудено.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Тогаш веќе никогаш не ќе можеме да ја погледнеме Венера.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Кога ја погледна беше жешка и оросена со пот, на чаршавот.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Не сакав да помогнам - не знаев ниту како, ниту пак сакав да влегувам во гомнената каша во која седеше таа.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Сега почувствува мирис на праз и кромид, а зад затворената врата во кујната го слушна шиштењето на шпоретот.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Потоа ја погледна мајка му, која сè уште плачеше и го рибаше подот.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Од каде па сега дека смрдиш? - мајката се заврте да ја погледне Ема и прашално се размавта со лажицата.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Томе си ја погледна раката и одеднаш почна да вреска.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Тој ѝ рече "Бонжур", а таа чудно го погледна, при што Ѓорѓија порумене.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Повторното ѕвечкање на чинијата врз масата, кое доаѓаше од стомакот на тетка Марија што се тресеше од смеење, ја потсети на лутината, па замолчи и пак луто ја погледна снаа ѝ.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Не почнува утре годинешниот натпревар? - тетка ми Марија повторно ја погледна тетка ми Олга која налутено молчеше.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Порано и ме бакнуваше - но вака, кога ми се спиеше, можеби мислеше дека ми прави услуга со тоа што е ефикасен за побрзо да можам повторно да заспијам, иако по неговото дишење препознавав дека тој секогаш заспиваше пред мене.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
- Хм, куче... - рече таа, кривејќи ја надолу устата, а веднаш потоа се врати на темата, - некои животни се за јадење, а некои се за галење, - рече, ја погледна Маци и ѝ се насмевна.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Ѓорѓија ја погледна и ѝ рече: - Не ти мириса како да се готови колачињата?
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Како што ги цедеше од нив излегуваше матна вода при што таа цимолеше со искривена уста. Видов дека почнува да плаче.
„Чкртки“
од Румена Бужаровска
(2007)
Но само откако ја прочитав книгата јас ја погледнав последната страница од корицата во која се прецизираше дека оваа извонредна авантура се случувала во Скопје.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Тој го помести шмајзерот обесен преку рамо, ја погледна косо и се обиде да чекори со нејзиниот чекор.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Тој прво строго ја погледна баба, а потоа рече на грчки: - Досе кутали, грија!
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Командирот ја погледна намуртено и ја праша: - А од чија куќа?
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Тажно ја погледнав роднината в очи.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
Постојано ми се чинеше дека почнува на глас да се смее дури во моментот кога јас ќе ја погледнам, а претходно тоа не ѝ паѓало на памет.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
- Зошто пушката ти лежи фрлена? - праша и се пресегна преку него, ја грабна, се повлече во поврзниот ров, ја погледна. - Закочена, - рече прекорно.
„Будалетинки“
од Мето Јовановски
(1973)
Пелагија туку ја погледнува прекорно, ама Чана како да не ја забележува, продолжува Коуку са може побргу да си оат при мајка и при татко чим си и палат!
„Црна билка“
од Ташко Георгиевски
(2006)