Поместувањето на важноста на звучниот резултат кон чинот на изведувањето на делото каде звукот го поприма статусот на последиците од тој чин, укажува на еден важен аспект на Кејџовото музичко мислење кое подоцна, посебно во неговата експериментална фаза која ја отвори “Тивкото дело 4’ 33’’”, ќе стане трајно обележје на неговото творештво.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Во склад со своите нови интересирања, Кејџ себеси постапно се воведуваше во зен-от, посетувајќи ги предавањата на Д. Т. Сузуки на Универзитетот Колумбија.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Инспириран од Џојсовиот роман “Финегановото бдеење”, Кејџ го создаде делото “Прекрасната вдовица од осумнаесет лета” (1942) за глас и клавир при што клавирот за време на изведбата е затворен, а на пијанистот му е достапна неговата конфигурација што наметнува неконвенционален, нетрадиционален начин на свирење со прстите и зглобовите на раката.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Двете жени конечно станаа.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
За тој чин им требаше невообичаено многу време - беа збунети во своите очекувања, беа како два Фред Астери пред да падне дожд врз нив, за да почнат да играат, или тоа беше Џин Кели или Џ.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Ти ветувам, само да средам уште некои работи, а потоа се фаќам за решавање на формалностите и за тој чин.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Тоа значи да се опише клукањето на гуската во светлина на фактот дека тој чин претставува расчовечување, спуштање под ниво и осквернување на вистинската природа на човечките битија и животните.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Се надевам, нема да дозволам моите деца да израснат неинформирани за целиот тој чин.
„Читај ми ги мислите“
од Ивана Иванова Канго
(2012)
Зар не знаеш дека Енвер Хоџа братски не прими, а ти му го крадеш стрништето, а?
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
- Зар си толку гладна? - праша едноракиот.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Туку сега, за да не ја срамотат, готова е заради утрешниот ден и за споменот да го даде меновникот, да се откаже од дел од својот живот, иако и беше јасно дека и тој чин е недостоинствен и низок.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
- „Троа пценицка...“ – ѝ се гаври тој в лице.
„Постела на чемерните“
од Петре Наковски
(1985)
Брз е тој чин на разделбата! Маските на тагата паѓаат од лицата.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)