Во Агенцијата каде што работеше, која функционираше како ДООЕЛ, во тој период, работеа 12-13 луѓе како „обезбедувачи“ – сите, освен управителот, со облигационен договор за дело и со статус приправници!?3
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Во мај 2002 стигна известување за можност за преместување на ново работно место како проценител на штети и ризик – во Секторот за големи клиенти, каде му беше понудена и поголема основна плата (околу 30.000 МКД).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Добивката од овој спор Вујошевиќ не ја гледа во исплатата на платите – бидејќи тие секако ѝ следуваат за сѐ она што го сработила тој период.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Секој од трудот свој да има корист – тоа го налагаат и правото и правичноста!
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Во овој прв бран масовни отпуштања Божиновски, за среќа, останува во компанијата.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Доколку работникот во тој период не примал плата, му припаѓа надомест во висина на најниската плата.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Во текот на тој период неколку пати оди на очни прегле ди во Клиничката болница во Скопје.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Ниту една од странките не покрена жалбена постапка пред второстепениот суд, а немаше потреба ниту од изрекување на било каква времена мерка.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Тужителот кој ќе ја повлече тужбата е должен на спротивната странка да и ги надомести парничните трошоци – освен ако до повлекување на тужбата дошло веднаш по исполнување на барањето од страна на тужениот (чл. 152, ст.1 од ЗПП). 288 Мушаланов против Агенција за обезбедување Спор за неисплатен надоместок за извршена работа1 Ut labor suus cuique prosit, aequum ac ius iubet.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Но, поради отпуштањата кои се случуваа во тој период, реши да не презема ништо – освен, уште еднаш, да ги информира претпоставените дека треба да има дополнителна пресметка на додатокот на нето-плата за признат работен стаж (попознат како надоместок за „минат труд“).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Ако со овој закон или друг закон поинаку не е одредено, на работникот му припаѓа надоместок на платата во висина од неговата просечна 183 плата од последните 12 месеца.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Непосредно по несреќата, таа почнува да чувствува силни болки во левото око, а здравствената состојба прогресивно и се влошува.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Во истиот тој период во Охрид, Струга и други места учителствуваше големиот поет Григор Прличев.
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Иако, мајка ми отсекогаш сакаше девојче и во периодот на блаженост, од полиците на дуќаните ги имаше испразнето сите розови тантели, кои подоцна мораше да ги носи брат ми (фала му на бога што не се сеќава на тој период, а и фотографирањето не беше толку зачестено хоби).
„Вител во Витлеем“
од Марта Маркоска
(2010)
Во тој период ние двете многу се расправавме, најчесто околу парчињата облека.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Во тој период јас работев во Министертсвото за здравство.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Таа ми дозволи да ги облечам нејзините матурски сандали вечерта пред нејзината матурска вечер.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Тие моменти подоцна се избиструваат.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Во тој период перманентно праќа да галериите анонимни писма како уметнички концепт.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Беди:Не, немој така. Слушај, тие осумдесетти, посебно тој период 85-89, мислам дека се прилично важни за нашата уметност. Не само заради Зеро.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Во почетокот на седумдесеттите години ќе настапи периодот на либерализмот, односно период кога беа изнесувани ставови за поголема демократизација на политичкиот систем.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Од тој период започнува да се воспоставува и изградува за прв пат современата македонска држава.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Од тој период започнува се поизразено да се пројавува национализмот.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
На 3 мај 1945 е објавена и првата азбука на македонскиот јазик.
„Џебна историја на македонскиот народ“
од Група автори
(2009)
Меѓутоа таа, во тој период, немала точни известувања за обемот и природата на партизанскиот отпор.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Во тој период Бригадата била ангажирана во чистење на областите “Кочани, Штип, Струмица од Бугарите“.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Во тој период на Скопска Црна Гора се појавува четничката група на Никодин Урдаревски.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Таа била исфрлена за да се поврзе со четничката група на Војче Трбиќ, кој во тој период се наоѓал северно од Прилеп.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
Метакот во тој период го снимаше неговиот нов албум и до доцна во ноќта заглавуваше во студиото.
„Двоглед“
од Горан Јанкуловски
(2011)
ЖЕНА паркот во тој период беше преполн со МАЖИ осиромашени стечајци кои играа шах.
„Двоглед“
од Горан Јанкуловски
(2011)
Сега, посматрано со извесна временска дистанца, можам да кажам дека тој период беше ренесанса на скопското културно подземје.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Секоја дреболија го асоцира на нешто од тој период.
„Синовски татковци“
од Димитар Солев
(2006)
Во тој период од Даница Цветановска беше одбранета и првата докторска дисертација за животот и творештвото на Стојан Христов Фолклорната традиција во литературните дела на Стојан Христов.
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
И повеќето писатели, кои живееја од социјална помош единствено нешто што го напишаа во тој период беа нивните писма што ги испраќаа дома за пари... (Исто: New Week, Special Issue, Our Amerika ”A Self Portrait”, 4 Јули 1976 год.).
„Невестата на доселеникот“
од Стојан Христов
(2010)
По истекот на овој период, дозволата ќе се обнови до една година без проверка на условите согласно овој закон, ако ниту работодавачот ниту странецот не ги прекршиле одредбите на овој закон во тој период.“
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
А твоите размисли за таткото, поради едана непроверена изјава на неодговорна жена, ми се чини водат кон Ѓурчина?
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Во тој период во него имаше и премногу верност а и доследност во придржувањата кон правилата на нашето однесување.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Но на повеќето од новите жители во геј-гетата заедничко им беше искуството на учество во еден нов, радосен и невиден општествен експеримент: создавањето заедница околу хомосексуалната желба, геј-сексот и геј-идентитетот.443
Тој општествен експеримент излезе кратковечен.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во Сан Франциско, процесот на планирање започнал во 1950-тите години.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
А нестабилните интеракции меѓу машката геј-култура и нејзиниот хетеронормативен контекст постојано еволуирале.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Имаше голема многуобразност на светогледи и начини на живеење.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И така, се трудевме да си ја нагласиме заедничката припадност во разни општествени и етнички идентитетски категории и гледавме да ги потстивнеме оние субјективни димензии на хомосексуалноста, како и оние особени одлики на машката геј-култура – збор да нема за емотивните и за еротските особености на настраното постоење – кои во умовите на многумина беа најодговорни за ширењето на ХИВ-от.
Ако геј-мажите не се чувствуваа страшно стегнати од тоа ставање во загради на емоцијата, на сензибилитетот, на афектот и на почувствуваната различност на нивните проживеани искуства, ако претежно политичките претставувања на гејството како колективен општествен идентитет во тој период не им изгледаа особено угнетувачки, тоа беше поради еден втор, посуптилен фактор.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во геј-општеството од тој период, преминот од девијантни во нормативни родови стилови, подемот на сексот како симбол и практика и евтаназијата на традиционалната машка геј-култура беа меѓусебно строго сврзани.
Она што кралицата беше за бучот, културата беше за сексот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Нужна беше психичка деколонизација: геј-мажите требаше да ги распознаат и да ги отфрлат туѓите, несоодветни претстави што околната култура на хетеросексуалноста им ги всадила во умовите.
Многумина геј-мажи ја отфрлаа радикалната идеологија на машкиот геј-живот, да нема збор, а многумина формираа свои подгрупи во рамките на геј-заедниците според своите сексуални вкусови, родови стилови, идентификации со конкретна општествена класа, политички симпатии, морал, вредности, интереси и навики.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Кејн никако не пропушташе можност да ги потсети гледачите, преку богатиот општествен реализам и упорното инсистирање на деталите од тој период, колку се далеку од светот и од времето на семејната драма што ги прикажал Кејн.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Зашто во истиот тој период, рекапитализацијата на американските градови, заедно со нејзината нужна поткрепа преку урбанистичко планирање и реновирање, веќе почнуваше да го менува урбаниот крајолик на САД.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Не е чудо што не предизвика идентичен одговор од машките геј-гледачи.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Дека геј-културата, нејзината привлечност и нејзината публика требало коренито да еволуираат во истиот тој период е сосема очекувано.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Секако, нови стилови на хипермажественоста се имале појавено кај геј-мажите многу порано, по Втората светска војна; изгледа во тој период се популаризирале преку новите друштвени мрежи што не сакајќи се создале благодарение на масовните мобилизации во војната и на баровите во крајбрежните градови што ги опслужувале припадниците на војската.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Ова, од своја страна, ги сменило природата, методите и целите на културното зајмување, присвојување и пренаменување.
Кога Тод Хејнс, некогашниот архитект на „новата квир-кинематографија“ од почетокот на 1990-тите, направи римејк на Милдред Пирс за ХБО во 2011 година, неговата бавноритмична, шестчасовна, релативно верна адаптација на романот од Џејмс М.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Вака напишано и не се чини многу, но што сѐ се случи за тој период – твоето заминување, болеста на татко ти, новите згради околу.
„Слово за змијата“
од Александар Прокопиев
(1992)
Меѓутоа, сосем е точно дека дури со доаѓањето на бегалците од Белград во Софија во 1890 год. беше создадена основата на најзначајната македонска институција од тој период Младата македонска книжовна дружина што од почетокот на 1892 год. почна да го издава и својот орган „Лоза” на јазик со многу македонизми и со посебен „македонски правопис”.
„За македонцките работи“
од Крсте Петков Мисирков
(1903)
И додека на село никој не носел ништо под својата облека, луѓето во градовите, кои токму во тој период доживуваат експанзија, почнале да користат долна облека.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Целиот уметнички занает од тој период станува маниристичен.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
„Меѓусебните проникнувања никогаш не биле поголеми, а непречениот развиток на идеите толку општ, соработката меѓу центрите на творештвото во Европа толку тесна и нераздвојна” (Бруно Томас во каталогот на изложбата “Триумф на маниризмот”, Амстердам 1955). Maniera во Европа меѓу 1550 и 1650, и помеѓу 1890 и 1950, поттикната од толку повеќеликата и сестрано доживеана Идеја, сите нови уметнички форми ги обликуваше во украси, покуќнина, облека, направи, прибор, чинии и чаши, керамика.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Преку креирањето на оваа архива, мојот сопствен поглед на тој период исто така се искристализира.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Рада во тој период беше одлична домаќинка, зрела за поцврста семејна врска.
„Последната алка“
од Стојан Арсиќ
(2013)
Традиционално, уметниците биле сметани за боголики според нивната креативност; преземајќи ја Жариевата алузија, Дишан го обрнува уметникот во ѓавол, воспоставувајќи растојание од неколку светлосни години меѓу себе и уметниците од тој период.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Така Камилски сега можеше слободно да му ја препушти иницијативата на Татко, кој во тој период ревносно ги читаше делата на балканските книжевни класици, особено оние од првата половина на XX век.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Тој говор човек го носи во себе како предлитерарна свест - тој го асимилира во детството, - не го учи туку го впива и го вдишува, така што ништо не може да го надомести тој период на создавањето првите свесни впечатоци кои се, едновремено, и суштина на содржината но и феномен од јазичен крактер.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Во тој период во Македонија имаше барем 16 фирми кои се занимаваа со производство на текстил.
„Белиот јоргован“
од Хајди Елзесер
(2012)
Во тој период многу работи ми се случуваа прв пат - првиот мирис на сликарско ателје, запознавањето со Ацо, Пепси, сликарство на голем формат, автостоп до Лондон, првиот џоинт... многу ми беа важни муабетите околу уметноста и филозофијата што често се развлечкуваа до разденување на пусти автобуски станици сред Бит-пазар или Козле.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Токму во тој период доаѓа до појава на „двојното алфабетско писмо” - комбинација на големи и мали букви во еден систем.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Од една страна, тој период наивно се глорифицира и митологизира, додека од друга страна со бирократска педантерија се набројуваат злоупотребите, компромисите и неуспесите од тоа време со цел да нѐ потсетат дека таа величествена заблуда не смее да се повтори.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Од 1987 до 1992 година беше главен уредник на белградското (Нолитово) списание Дело, кое во тој период (особено со петте дебели броја посветени на Постмодернизмот) стана култно четиво за поеманципираната публика во веќе распаѓачката СФРЈ.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Првобитно била позната како антиква и го одразувала настојувањето на хуманистичкото движење од тој период да им се врати на латинските извори.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Сепак, и неговите дела од тој период околу 1920 биле под влијание на колажната техника.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во тој период повеќе бев книшки внесен во сложеното палестинско прашање, во драмата на блискоисточната криза, во комплексните меѓусебни односи на арапските земји, во силните влијанија на големите сили, во стратегиската линија на неврзаните земји.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Но за Дарвиш не можеше да нема одговор за било кое прашање кое се однесуваше на неговите односи со Арафат.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
И речиси во секој премин на цивилизатори или варвари не престанало да се убива, да се масакрира, да се владее...
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Обично кога патував, а не возев самиот понесував по некоја книга која во тој период ги пленеше моите мисли.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Ме прими срдечно, топло, како да сме се познавале многу одамна.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Тој одговори: - Арафат со мировните преговори и договори во Осло, со избраните израелски миротворци, од тој период беше свесен дека тој го правеше само првиот чекор во своето враќање во Палестина. Другите чекори беа препуштени на судбината...
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Светот на денешнината е гол, гладен и опаднат во споредба со светот што постоел пред 1914, а уште повеќе е таков во споредба со замислената иднина што ја очекуваа луѓето од тој период.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Знаев дека тоа ти е само една од многуте крпеници на нашите неврзани и изнасилени разговори кои требаше да го спакуваат некако она што го правевме и кое во тој период тебе можеби и ти годеше,“ му рече Деница.
„Полицајка в кревет“
од Веле Смилевски
(2012)
Во тој период јас ја прочитав книгата "Доктори" од Ерик Сегал, многу ми се допадна.
„Седум години“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2012)
25. За несреќа, јас во тој период одев на работа во агенцијата.
„Седум години“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2012)
Втората категорија, пак, се жените кои во периодот 2000-2003 година ги имаа потребните години за одење во пензија, но го немаа потребниот стаж, бидејќи за тој период наместо 20 години пензиски стаж со промените од март 2000 година станаа доволни и 15 години стаж (чл. 5). во години Возраст Пензиски Година мажи жени стаж 1994 60,5 55,5 1995 61,0 56,0 1996 61,5 56,5 20 1997 62,0 57,0 1998 62,5 57,5 1999 63,0 58,0 2000 63,5 58,5 2001 59,0 2002 59,5 2003 60,0 15 2004 64,0 60,5 2005 61,0 2006 61,5 2007 62,0 Табела 1: Возраст и пензиски стаж со кои се стекнува право на старосна пензија 92 Треба да се спомне и дека со одредбите од измената и дополнување- то од март 2000 година се предвидува изземање од промените што се однесуваат на стекнувањето право на старосна пензија на оние лица кои на денот на почетокот на примената на ова измена и дополнување (1 септември 2000 година) имале пензиски стаж од најмалку 35 години (мажи) и 30 години (жени) (чл. 30 и 35, ЗИДЗПИО/март.00).
„Обезвреднување на трудот“
од Савески, Апасиев, Ковачевски, Василев
(2010)
Во тој период и Цветко дуќанџијата градеше, но не куќа, туку камена ограда околу црквата.
„Јанsа“
од Јован Стрезовски
(1986)
Тие се сѐ уште господари на индустриското доба и на стратегиите на тој период.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Во текот на тој период направив илјадници полароид снимки на гениталии.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Ги советува луѓето, по ставањето на грозјето, шест недели да не го пијат виното, зашто тоа е во тој период уште „леунка“ и не е за пиење - боледува.
„Злодобро“
од Јован Стрезовски
(1990)
В ред, в ред, можеби присутните во оние произволни тврдења на Николина Кралева што беа изнесени во форма на неуверливи претпоставки можеби согледале вина и грдо однесување од страна на мојата по малку чудна личност божем наклонета кон тривијалности и недолично однесување; можеби им биле прифатливи и таканаречените љубовни авантури со несоответни личности (ова обвинување всушност ми годеше иако спаѓаше во оние таканаречени голи измислици со оглед на моето сиромашно љубовно искуство кое во тој период сѐ уште беше сместено во одделот желби и соништа) итн.
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Во тој период, некаде околу 1935-та г., публиката можеше да прими многу повеќе, филмовите од тоа време беа полни со фантазија, и човек не мораше да води многу сметка за логиката и вистинитоста.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
После тој период, таквото чувство станува критериум за утврдување на ментално заболување.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Бев повикан од страна на Атинското психијатриско здружение за тоа да разговарам со уредниците на DSM-III, бидејќи ширум светот DSM-III се препорачува како основа за системот на осигурување на трето лице.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Во тој период Бојс сѐ уште ѝ се обраќаше на утробата на Мајката, Девица.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Во склад со своите нови интересирања, Кејџ себеси постапно се воведуваше во зен-от, посетувајќи ги предавањата на Д. Т. Сузуки на Универзитетот Колумбија.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Од тој период датираат и делата Аморес (1943) за препариран клавир и група том- томови, Корен, Медитација и Опасна ноќ, сите за препариран клавир, и Таа спие, за глас, препариран клавир и 12 том-томови.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Во тој цртеж од 1956 постои силна врска со Нордиската митологија: судбина, повторно-раѓање, плацентата, мајката природа.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Сати и Веберн за Кејџ беа единствени композитори од западната традиција кои ја сфатија важноста на временската димензија во музиката; првиот, со ставот дека времето е рамка која треба да се исполни (со тонови), а вториот, со сензибилната организација на тоновите и паузите истакнувајќи го траењето како нивен заеднички параметар. okno.mk | Margina #11-12 [1994] 173
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Бојс имаше посебен талент за повторно оживување на многу митови на не-илустративен начин; за Бојс, новиот човек е одговорен за неговиот сопствен духовен живот, по смртта и пред раѓањето.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Во тој период во САД започнала една од најголемите расправи во американската историја, која не се водела само во Конгресот и низ печатот туку и меѓу обичните граѓани во целата земја.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Државата и војската имале формирано свои сопствени сигурносни и контраразнавачки процедури, а армијата и морнарицата формирале одделни служби за дешифрирање и читање на информациите што пристигнувале од дипломатските претставници на САД.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Некои од информациите успевале да пристигнат и до претседателот на државата, но во тој период ниту еден од чиновниците во Белата куќа не се обидел критички да ги селектира и да ги анализира информациите што биле добиени.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Исто така, во тој период се воделе и интензивни разговори меѓу претседателот на кралската Југословенска влада во емиграција и Националниот комитет за ослободување на Југославија, што непосредно било поврзано со меѓународното признавање на нова Југославија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во текот на 1943 година во Западната хемисфера, главно во САД и во Велка Британија, започнале да пристигнуваат информации за вистинските носители на оружениот отпор.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Пред британските стратези, во годините по паѓањето на Франција во 1940 година и по германската инвазија на СССР во 1941 година, се поставило прашањето на кој начин Велика Британија, на која во тој период ѝ недостигале сила и војска за да се истовари на европскиот континент, ќе може да го ослаби Рајхот и како да му нанесе конечен пораз на Хитлер.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Само во тој период Стејт департментот, поттикнат од претседателот Рузвелт, започнал да обрнува поголем интерес кон Балканот.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Се појавиле повеќе организации кои си ставиле во задача да влијаат на јавното мислење со што би го определиле ставот на САД спрема веќе започнатата војна.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во тој период поголем дел од раководството на Американскиот сесловенски конгрес било затворено или екстрадирано.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
За реализирање на таа цел, британските експерти одбрале тројна стратегија: поморска блокада, постојани воздушни бомбардирања и „субверзии“ на нацистичката управа во окупираните држави.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таквите околности, активирањето на прашањето за обединување на Македонија сигурно не влегувало во разработената шема за идната Југославија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Две години подоцна, Артур Блис Лејн, амбасадор во Југославија (1937-1941), ги посочил германските намери да го прошири незадоволството во Македонија и предупредил дека комунистите исто така шират пропаганда и се обидуваат да го одржат „котелот на проблеми да врие“ колку што е можно повеќе.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Некаде токму во тој период го сретнав Филип.
„Животот од една слива“
од Зорица Ѓеорѓиевска
(2014)
Ми рече уште дека вистинската прва љубов се доживува дури во тој период, а дека сето друго се детски работи.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Необично е важно во тој период децата да се блиски со родителите и многу да разговараат меѓу себе за сѐ.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
Така ли е, ти си останал жив, иако си испил толку многу апчиња. 6 За несреќа, тој период бев во толку длабока емоционална фаза, во суштина, многу осамена.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Некако ми дојде преку глава од сѐ, од сериозниот филм во кој бев влезена со факултетот, од сериозната облека која ја носев тој период.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Веќе почнуваше да ми надоаѓа мачнина од муабетот, но се оправда кога кажа дека фатил заушки кога бил во Скопје, на што се направив дека му верувам, зошто имаше доказ дека навистина тој период владееше таква епидемија, тоа го имав слушнато од вестите.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Знам дека во тој период сè уште не го сакав, имав само некаква симпатија, а најмногу од сѐ сожалување.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Правило било за македонските револуционери од тој период ништо да не признават пред турските судови.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Тој се труди да биде објективен при опишувањето на настаните и давањето оценка за Гемиџискиот кружок и за сите други бурни настани од тој период.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
И штом се сетив на тој период, на април без нив, ме фати, како и секогаш, гадна лутина.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)
Не ми се зборуваше веќе со неа.
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)