таа (зам.) - тема (имн.)

Тие ги бележеа соништата и ги означуваа положбите на своите заспани тела.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Гилхрист почнува да се занимава со сонот и со успиените тела 1987-та, и од тогаш работи цела низа перформанси на таа тема.
„МАРГИНА бр. 37“ (1997)
Немав повеќе проблеми на таа тема.
„Ласа“ од Наташа Димитриевска Кривошеев (2011)
Заминувањето во царството небесно, од година во година, сè повеќе го преокупира како есхатолошка тема со која рабинот се занимава и како духовник, но таа тема сè повеќе и го заплашува; и него, како впрочем и секој друг човек на негова возраст.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Првпат со Ордета заговорија на таа тема при следниот случај.
„Послание“ од Блаже Конески (2008)
Разбојник: Немој повторно на таа тема, Пиерот.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Типична прикаска за транзиционите периоди... • Не можам да не ја искористам приликата со еден толку изверзиран соговорник на таа тема, и да не ве прашам: што мислите за тнр. „дрогерашки проблем“ во нашата млада и распупена држава?
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
Не само што мислеше дека тој не е соодветен за таквата задача туку и дека не е восхитен да навлегува длабоко во таа тема.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Со тоа, разговорот на таа тема како да беше завршен и бидејќи на стариот професор му беше време да си оди, тој ја дофати патерицата навалена до фотелјата во којашто седеше, со што стави на знаење дека ќе стане.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
Дали само затоа зашто не сум и по волја на вистината бидејќи и во исповедта пред иследников не се трудев доволно да ја зангажирам искреноста?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Тој вистински разговор всушност му претходеше на оној, замислениот, и се однесуваше токму на таа тема: каква помош смее да очекува синот од таткото во моменти на загрозеност?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Зошто пред иследникот го сокрив потеклото на разговорот?
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
Не бев спремен да го признаам дури ни тоа дека Даскалов од повеќе причини беше првата а можеби и најголема илузија во однос на татковството што толку често ги преплавуваше моите размисли.
„Синот“ од Србо Ивановски (2006)
И не е тоа чудо: „женствената“ идентификација и фиксацијата со мајката ги будат најзадртите клишеа од поп- психоаналитичката хомофобија.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Ако, како што признав на почетокот, не бев човекот што треба да го предава предметот за тоа „како да се биде геј“, исто како што не сум човекот што треба да пишува книга на таа тема, тоа е затоа што отсекогаш сум бил благодарен за, а и длабоко внесен во, експлицитната, некодирана, идентитетски заснована машка геј-култура, особено за книжевната фикција.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Едноставно ќе си го предавав предметот, ќе си ги користев расправите за да ги истражуваме средишните прашања за машкиот геј-субјективитет кои ме збунуваа, ќе ми доаѓаа разни идеи, хипотези и решенија, ќе ги обработував со една генерација студенти, па одвреме-навреме, кога ќе ме заблеснеа мигови на просветлување, ќе си објавував огледи на таа тема.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Напротив.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Денеска не сакаат ни да ѝ се приближат на таа тема.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Да не предизвикаше скандал мојон предмет Како да се биде геј и да не предизвикуваше нови скандали, веројатно никогаш немаше да се натерам да ја напишам книгава.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Си беше еднаш едно време кога геј-мажите ги биеше глас дека не можат да зборуваат за ништо друго освен за мајките.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Ни оддалеку не се изумрени – како што ќе ви посведочи секој што бил на дрег-претстава или што го гледал филмот на Педро Алмодовар Сѐ за мајка ми од 1999 година, кој сјадрува една цела традиција на културното размислување на геј-мажите за своите односи кон женственоста и кон ликот на мајката.356 Но, денес ниту еден геј-маж што држи до себе не сака да се осврнува на тие теми, освен во штос или ако треба некому да му спушти.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Слично така, геј-мажите честопати разменувале информации за тоа каде во јавната стрејт-култура може да се најдат бисерчиња геј-духовитост, скришни двојни значења со геј-смисла или итри ишарети што машките геј-уметници успеале некако да ги протнат во главнотековните филмови и во главнотековната музика, каде што си седат заштитено скриени и обично минуваат незабележани, освен од оние што знаат каде да ги бараат.438 Ништо од она што го кажувам тука не е со цел да ја оспори вредноста на сето тоа.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Но тоа нималку не ме обесхрабрило да барам макар по некој одговор.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Не морав веќе, некако, да се внесувам себеси во тие визии за животот што ги создале негеј-писатели, без разлика колку се стремеле да бидат хумани, длабоки или инклузивни.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
“).
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Но, штом толку се озлогласи предметот, јасно беше дека тука ќе мора да правам многу повеќе за да го оправдам целиот проект – да се зафатам со темата на некој издржан, макар и делумен, начин и да дојдам до некои вистински одговори.
„Како да се биде геј“ од Дејвид Халперин (2019)
Тврдеа дека во христијанството трагичното е поништено: оние кои страдаат или се виновни и казнети со страдања, или пак, ако страдаат без вина, тогаш ќе бидат наградени во задгробниот живот и нивно ќе биде царството небеско.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Гледавме долго де во едната, де во другата слика, а потоа јас реков дека сите теолози и философи кои ги имав читано, а кои пишувале на таа тема, се сложуваат дека со појавата на христијанството, и идеите за спасот и воскресението, трагичното исчезнува.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“ од Гоце Смилевски (2010)
Тие имаат поголемо искуство, а јас најотворено говорам на таа тема.
„Читај ми ги мислите“ од Ивана Иванова Канго (2012)
Да, таа тема не е феноменална туку епифеноменална.
„МАРГИНА бр. 36“ (1997)
Штом ќе ја допреа на кој било начин таа тема, покажуваше способност за голема прецизност.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Низ честите разговори на таа тема дотогаш Ема правеше сè да ја задржи Илона во Центарот.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
„Потребна ни е Илона, убава е, умна е, работлива, лојална, жена со карактер,” велеше Ема Ендековска.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
По педесеттата година таа тема за мене беше веќе ветва, но за Лилица, многу помлада од мене, можеби и не.
„Полицајка в кревет“ од Веле Смилевски (2012)
Не се ни обидуваше да разговара со неа на таа тема.
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
И виртуален секс - какви идиотски писма пристигнуваат на таа тема!
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
На времето било во мода да се смисли некаква тема, дополнета со неколку штоса, и да му се остави на друг да го “открие” канонот базиран на таа тема.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Сериозно размислувам токму на таа тема: колку денови, колку недели се потребни за да смееме да помислиме или барем да поверуваме дека единката, за која станува збор, не преставува за нас енигма?
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Еднаш ѝ загатнав нешто на таа тема.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Господи, белки немаш намера да поставуваш неразумни барања, беше нејзната реакција.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Катерина во еден момент рече дека за првиот впечаток е доволен и гласот на срцето.
„Летот на Загорка Пеперутката“ од Србо Ивановски (2005)
Тоа е оригиналната приказна, а филмовите како Дамата што исчезнува се само варијации на таа тема”.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
„Зеле”, неговиот ветеран, неговиот личен голем сферичен балон, се одмараше во меѓувреме во самата остава на канцеларијата, 18 Галерија Монпенсие.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Го вадевме обично само во петокот пред вечера за да ја спремиме опремата, да ја закрпиме со голема претпазливост целата основа, диплите, заштитните обвивки, врвците ја исполнуваа минијатурната гимнастичка сала, свилата се дуеше на провевот. (стр. 343-346) (... )По два пробни месеци Куртиал совршено разбра дека на друго место никогаш нема да ми се допадне...
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Имаше дури и напишано на таа тема неколку мошне убедливи книги: „Човечкиот генератор. Негово одржување“.
„МАРГИНА бр. 21“ (1995)
Или да пишува книга на таа тема?
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Дома не започна никаков разговор на таа тема зимување.
„Тополите на крајот од дедовата ливада“ од Бистрица Миркуловска (2001)
Но би било трошење време да се продолжи да се зборува на таа тема...
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Пред неколку години, тој ја напушти, не се сеќавам поради кои причини, професијата на издавач што на времето предизвика мала бура.
„Потрага по Елен Лејбовиц“ од Луан Старова (2008)
Се ова е кревка алегорија на таа тема.
„Одбрани драми“ од Горан Стефановски (2008)
Книгата на Стивен Кох беше интересна, бидејќи тој успеал да напише цела книга инспириран од таа тема.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
ЈА САКАТЕ ЛИ ПОПУЛАРНАТА КУЛТУРА?
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Пред четириесет години едвај постоеше нешто како што се сериозни студии на популарната култура со што денес главно се занимаваат културните студии.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Самиот честопати не сум сосема сигурен дека на таа тема можат да кажат нешто повеќе и подобро од нив двајца.
„МАРГИНА бр. 32-33“ (1996)
Но, - ми се обрати мене, - друг пат ќе разговараме на таа тема, сега продолжи да раскажуваш, зашто веќе е доцна, ќе треба да си легнеш.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
- И, те молам, прекини, не знам само како веќе еднаш таа тема не ти здодеа.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Се разочарав малку, но немав време за размислување на таа тема, зашто дедо ми ме натера да нсалушнам внимателно како се засилува шумењето на реката.
„Јас - момчето молња“ од Јагода Михајловска Георгиева (1989)
Тој ѝ го откри своето вистинско име доверувајќи ѝ се дека тој на таа тема пишува роман, дека најверојатно Паца, под друго име, во неговиот роман ќе има значајна улога.
„Продавница за љубопитните“ од Мето Јовановски (2003)
Знам дека поголем дел од проблемот лежи во мене, па затоа се трудам да не фантазирам многу на таа тема.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
На тоа му одговорив дека сè уште не можам да размислувам сериозно на таа тема.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)
А кога, пак, брат ми ќе ми рече, ајде Бреза, смири ги хормоните, е, тогаш навистина добивам нервен напад.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Моите дома никогаш такво нешто не рекле, дури ни брат ми, кој знае да се шегува со мене, со цел да ме изнервира, ама сепак, таа тема не ја злоупотребува.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
- Леле, само немој да ја почнуваш таа тема – се побуни мајка ми.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Такво прашање поставуваат некои од пријателите на татко ми и мајка ми, а особено оној чичко Гоце, од Берово, мајтапчија и подбуцнувач, кој не пропушта прилика да ме зајаде.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Иако знам дека од пред половина година мојата Миру, моето мало Огледалце е можеби птица, можеби цвет, а можеби дури и ѕвезда, многу сум тажен што не е со мене и многу ми недостига.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Таа многу се интересираше за тие нешта кога беше во Индија и изрази голема желба да го запознае татко ми, кој живее во Кашмир, за да чуе од него како тој размислува на таа тема.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)
Мајка ми би зборувала на оваа тема „сто и една година” кога би ѝ дозволила, но одбегнува, зашто ја имам предупредено дека мразам да го употребува тој збор – пубертет, исто така мразам и описно да го употребува – „периодот во кој сум” и, воопшто, нема нешто што може толку да ме збесне и онерасположи како разговорите на таа тема.
„Игбал, мојата тајна“ од Јагода Михајловска Георгиева (2000)