Телото секако веќе не настапува како куќа на битието, туку како жива форма, материјал којшто со современите технологии можеме уште поинтензивно да го преобликуваме во таа смисла да минеме преку границите на неговата физикалност.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
За разлика од движењето на „модерните примитивци“ во коешто главно машките членови преку радикални и нелогични гестови со кои го модифицираат сопственото тело (тетовирање, прободување, саморанување) укажуваат на телото како на последно прибежиште во коешто единката сѐ уште има моќ, тн. „женски“ перформанс, во анализите на феминистичката критика, ја користи присутноста на женското тело со кое манипулира жената- автор (досегашниот објект станува субјект) за да ги преиспита односите на моќ во репрезентацијата на женската сексуалност, разоткривајќи ги симболичките основи врз коишто почива начинот на гледање во „машкиот“ свет.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Токму во таа смисла, Лакан истакнува дека во преминот од еден дискурс (на општествени врски) во друг, секогаш, за еден кус момент се издига „дискурсот на аналитичарот“: целта на тој дискурс е точно да го „произведе“ означителот-господар, а тоа значи, да га направи видлив неговиот „произведен“, вештачки, контингентен карактер.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Во таа смисла на жените не им се потребни шокантни трансгресивни постапки со коишто „модерните примитивци“ ги изразуваат своите примарни пориви, бидејќи експлицитното женско тело на сцената веќе самото по себе е трансгресивно.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Како сум можел дури и да помислам дека некој од нив би помислил во таа смисла на жена ми.
„Балканска книга на умрените“
од Мето Јовановски
(1992)
Во таа смисла Virilio развива и концепт на нов тип на војна со слики и тонови, која ја заменува војната со проектили, и се темели на судирот со виртуелните, со кинетичка енергија придвижени објекти, за кои веќе не е можно (радарски) да се лоцираат и идентифицираат.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла тој пишува за „нерамнотежа помеѓу програмите што мислат и програмите што осознаваат и се активни во реалниот свет”, тоа изненадувачко сознание го внесува во историскиот развој на темелните човекови способности: „Изгледа како да е - видено апсолутно - мислењето полесно од сетилното осознавање и делувањето - поглед што можеме да го објасниме во рамките на еволуцијата.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла маратонските бакнежи во Kiss можеме да ги сфатиме како потсвесна реакција на ограничувањето на траењето на бакнежот со Хејсовиот кодекс во американскиот комерцијален филм, а насмеаниот егзибиционизам во Couch како реакција на неговиот пуритански дух.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Меѓутоа, додека компјутерските програми кои што симулираат разумски операции, ги решаваат своите задачи скоро толку успешно како некој си студент-почетник, на најдобриот програм за роботско водење му се потребни часови и часови пред да идентифицира неколку предмети на масата и потоа да ги земе.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Досадување и Empire во таа смисла доволно говорат самите за себе.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Ворхол донекаде, како и неговиот омилен режисер Џек Смит, потсвесно реагираше на холивудските догми, кои во непроменета форма постоеја речиси триесет години.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла, не се чуствувам успешен.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла инсталацијата Поглед со рака се обидува да загосподари над видното и воедно го ограничува, бидејќи како-божем-сопственикот на погледот може во тој пример да манипулира уште само со веќе создадениот, дефиниран програм.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Сати, со упатството за публиката пред изведувањето на своето дело за кое инструментите беа сместени во аглите од салата, апелираше „присутните слободно да се движат низ салата и да разговараат” (што тие не го направија).
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Таа инсталација е значајна и на симболно ниво, бидејќи задржувањето на окото (погледот) во рака ја имплицира парадигмата на денешниот вистинскиот господар, кој има моќ, бидејќи моќ има пред сè оној што е сопственик на погледот, кој што просудува за тоа што смее во сликата а што не.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Значи дека си успешно глупав.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла може се говори за Ворхоловото и попартовското фетишизирање на амблемите на сопственото време, како и за неговите фетиши-грешки.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла, Тарантино е наш.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Ова е можеби реално денес, во светов како информативно - глобално село.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Тој може да се анализира и во однос на секој естетизиран објект.
„МАРГИНА бр. 15-16“
(1995)
Во таа смисла јас сè уште не сум на чисто за тоа која е мојата целна публика, но се надевам дека самата ќе се јави.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Затоа мора јасно да се каже, дека луѓето како Walter, Klemperer, Rainhardt итн. мораат и во иднина да ја имаат можноста во Германија да ја изразат својата уметност. (...) Во таа смисла апелирам до Вас во името на германската уметност, за да не се случат нешта, коишто можеби веќе не би можеле да се поправат.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Во таа смисла денешниот распад на хрватската интелектуалност е токму конституциско пореметување, конституциска малолетност - станува збор за нејзината немоќ да се зачнува во слобода и да се репродуцира од слобода.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Во таа смисла, колку и тоа парадоксално да звучи, може да се каже дека во тие вицови токму Херцеговците се жртви на хрватскиот антисемитизам, жртви токму на оној политички проект при чиешто остварување тие ја стекнаа својата бесмртна првоборечка слава, проектот на етнички чистата хрватска државност.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Некако во таа смисла размислува и Р.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Ако толку понижиме некое животно што тоа за нас да стане вештачки создаден производ, некаков вид биохемиски комплекс - а неговото месо и органи, само мек, или жилав, или тврд материјал во нашите усти, со одреден вкус а можеби и мирис - тогаш, во таа смисла позитивистички да се опише животно, значи паѓање под секое ниво, понижување на самото битие.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Во таа смисла, Курциус го смета маниризмот за "константа на европската книжевност", "една комплементарна појава за класиките на било кое време".
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Нормално дека нашиот соработник Бузони се обиде да го нас'ска и испровоцира питомиот човек Беди, но сѐ што, во таа смисла (на подигање адреналин), добивме од Беди е благата критика на една во македонските уметничките кругови влијателна госпоѓа, на што, пак, нашиот соработник се насочи ко скопска џукела на контејнер, па оттаму и двојното (со ова тројно!, пих!!!) споменување на глупавата Антологија.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Во таа смисла прафашизмот може да се дефинира како ирационализам.
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Со тоа е можно поимот „реално“ да се релативизира во таа смисла, што е нешто пореално, колку што е погусто, и толку попотенцијално, колку што е поретко.
„МАРГИНА бр. 19-20“
(1995)
Во таа смисла мисијата Bethesda на 4 ноември до Force 399 го поставува прашањето “дали сојузничките единици во Грција и Албанија ќе влезат во Македонија со сила“.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“
од Тодор Чепреганов
(2001)
„Вистинскиот симбол“, пишува Хегел во Естетиката, „е во себе загадочен дотолку што надворешноста низ чиј што пат значењето треба да стигне до своето расветлување, сѐ уште останува различна од значењето што треба да го прикаже, па затоа симболот е подложен на двојност, и во таа смисла треба да се третира ликот. Margina #26-28 [1995] | okno.mk 245
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Собата беше во таа смисла по човечка мерка и вината беше само нивна што ја преполнуваа и ја правеа непогодна. okno.mk | Margina #26-28 [1995] 152
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла, дали имате некаква помош од најгласниот застапник на „техно-уметноста“ во нашиот град, Сорос центарот за современи уметности?
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла Греко му е брат на Гонгора.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Колку и тоа да звучи парадоксално, во таа смисла Тасо и Микеланџело се слични; тие спаѓаат, во Италија, меѓу ретките маниристи со вонвременски вредности.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла уметноста која би се развивала во сајбер просторот, то ест во виртуелната реалност, би се соочила со истите оние проблеми со кои се соочуваше и уметноста на пештерскиот човек и уметноста на сите генерации по него заклучно со нашата генерација, а тоа е идејниот контекст, стилскиот и амбиентален дизајн, референцијалната потенција, интерактивната стратегија итн.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла само делата кои поседуваат естетски вредности се уметност, без оглед на тоа како се изведени и на која уметничка техника & припаѓаат.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла, еден евидентно анахрон концепт за тродимензионален простор кој е тнр. „база“ на медиумот „архитектура“ веќе не може да опстане во своите три димензии туку ги користи придобивките (кадрирање, суспенз, нарација...) на тнр. дводимензионален простор на филмот, на пример (кој, парадоксално, „со една димензија помалку“ - иако и таа се освојува со Виртуелната Реалност - се здоби со повеќе „реалистичко ткиво“, со повеќе „видливост“, да речеме, од множеството тродимензионалност што нѐ опкружува!), или, уште порадикално, архитектурата ќе мора да се соочи и со тнр. мултидимензионален концепт за простор на Хокинг (кора од портокал, како пример!), кој станува парадигма за „просторна ориентација“ на крајот на веков. Margina #26-28 [1995] | okno.mk 11
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Во таа смисла убаво вели Кристијансен (Christijansen): “крајната цел на уметничката замисла не е да ги забавува нашите сетила.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла, секое ослободително или еманципаторско движење кое има за цел поголема автономија, то ест едно длабинско уфрлување на сите облици на контрола и принуда во име на слободата, е една форма на назадување.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла прилично убедливо звучат зборовите на Бодлер, кој во својата Поема за хашишот на едно место вели: “кој прибегнува кон дрогите за да може да мисли, наскоро нема да може да мисли без дрога.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла тие не претставуваат повеќе некаква литература на ништожноста (она што било експерименталното бело пишување од некогаш) туку ја претставуваат ништожноста на литературата.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла, тој во своите Исповеди, покрај останатото, ги пишува и следниве редови: “Еве го мелемот за сите човечки страдања, еве ја тајната на среќниот живот во моментот на нејзиното откривање.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла, францускиот поет и сликар Анри Мишо (Henri Michaux) за психоделичните доживувања го кажува следново: “како да го опишам# Очигледно многу тешко, бидејќи, за да бидам способен за тоа, би морал да поседувам питорескен стил кој јас едноставно го немам, исткаен од изненадувања, бесмисла, изненадни блесоци, удари и противудари, лизгање и лакрдија”.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла, светот на Ботеро е свет на сликичката, на “лубок” и во исто време, тој е толку сложен во својата конструкција; тоа е народен свет затоа што во таа “служба” за која веќе говоревме, народот не го познава лажниот срам, тој отворено говори за сѐ, за своите наклоности, своите желби, своите форми; него не го вежбаат во непотребните чувства, затоа што тоа ќе значеше да се посомневаш во среќата да бидеш она што си.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Во таа смисла описите на овие состојби под дејство на хашиш од страна на двајца познати француски поети се многу илустративни.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Слободен сум од своето раѓање, можам да бидам слободен и од својата смрт, во истата таа смисла.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Според Уставниот суд, ваквата обврска уставното начело на владеењето на правото и правната сигурност на граѓаните на Република Македонија, бидејќи таквата обврска не е во функција на обезбедување поголема социјална сигурност во сферата на социјалната заштита, а во таа смисла и на начелото на солидарност.
„Обезвреднување на трудот - 2 Анализа на трудово-правната легислатива во периодот 2010-2014“
од Мартин Краљевски, Дејан Лутовски, Ивица Костовски
(2015)
Вашите податоци благо речено може да се сметаат за невалидни, или поточно, лажни".
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
И тие обвиненија можеме да ги сметаме за невистинити бидејќи единствено власта е таа што има увид во сите стоки што ги има одземено, а во таа смисла и скапоценостите (како што е наведено во вашата пријава) од воениот богаташ Басотов.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Во таа смисла, методите на деконструкција се методи кои “го егзотизираат одомаќеното”.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Многу од методите на деконструкција ги доведуваат okno.mk | Margina #4-5 [1994] 43 во прашање, овие вообичаени и секојдневни, земени здраво-за-готово реалности и практики, со тоа што ги објективизираат.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Всушност, тоа и е вистина, но светот е транснационален само во таа смисла кога самиот збор ве тера да преиспитате што би можело да се подразбира со терминот “нација”.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Тие претставуваат потенцијални места за влез во начин на суштествување усогласен со твојата визија за еротско и естетско совршенство, наместо постоење што ти бара да си ги жртвуваш сништата во служба на стварноста – на тмурниот, исполнителен живот како оној од улица Корделија во Питсбург кај Катер (бистро именувана според скромната, нестремежлива, буквална ќерка на кралот Лир) – како што стрејт-општеството би сакало да правиш.281
Во таа смисла, борбата на Пол во приказната од Катер или борбата на Веда во Милдред Пирс е борбата на машката геј-култура како целина.282
Веда не само што ја застапува каузата на бегството, со помош на пари (во нејзиниот случај), од задушниот свет на хетеросексуалните семејни вредности; таа исто така се бунтува и против самиот биолошки детерминизам.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Без да се обидува да бара машка моќ и привилегија и, така, без да изгледа дека поприма мажествени родови одлики (за разлика, во таа смисла, од некои политичарки и адвокатки или директорки и други жени на положба што има некаков авторитет), дивите, сепак, успеваат да остварат положба на општествена надмоќ.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но хетеронормативниов систем може да поднесе одредени помали варијации на сексуалната преференција без да доживее никакви значајни промени на својата основна структура – и без да ја загрози општествената доминантност на единствениот облик на живеење во кој хетеронормативноста го има својот најмоќен и најнаметлив израз.
Хетеронормативноста, затоа, може да го преживее крајот на монополот што хетеросексуалноста го има во сексуалниот живот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но моделот на човечкиот живот што го претставува и што таа го промовира како хоризонт на стремеж за секој исправен човечки субјект, нема да го снема со озаконувањето на геј-бракот и со можноста на нехетеросексуалците отворено да служат во армијата на САД.
Ете зошто квир-политиката е толку многу подалекосежна, толку многу попреобразувачка од политиката на геј-правата.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
А колку што општествените протоколи на нормалниот или на хетеронормалниот живот и понатаму им се туѓи на геј-мажите, толку геј-мажите не можат да си го сфаќаат сопствениот свет здраво за готово онака како што можат стрејт-луѓето.
Во таа смисла, геј-мажите се отуѓени и од „природата“, односно од општествените дефиниции на природното.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Токму во таа смисла самиот бродвејски мјузикл почнал да ги претставува, како што тоа го срочи Милер, „самотијата, срамот, таинственоста со кои најпрвин се интернализирала невозможноста на општествената интеграција“.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Сите овие видови луксуз ти овозможуваат да живееш во подобар свет, кој не мора да биде поскап.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И покрај целата нејзина несериозност, таа задржала елемент на опасност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во идеален случај, треба да ги имаш сите тие компоненти заедно – или воопшто да ги немаш. (Ова е тоа што Ворнер го нарекува „тотализирачка склоност“ на хетеронормативноста).465
Со овој единствен облик на живеење се поврзани моделите на припадност во соодветна заедница, на јавниот говор и на себепретставувањето, на политичкото учество, слободата, семејниот живот, класниот идентитет, образованието, потрошувачката и желбата, општествената пројавност, расната и националната мечта, здравјето и телесното држење, довербата и вистината.466 Сите тие се поврзани со хетеросексуалноста како сексуална практика и преференција.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Геј-луѓето денес честопати учествуваат во хетеронормативноста токму во таа смисла – било затоа што многу сакаат, било затоа што се под притисок да се сообразат со единствениот модел на достоинствена човечка интимност кој го крепи хетеронормативноста.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Геј-живеењето не се согласува лесно со основните премиси на хетеронормативноста.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во таа смисла, жалоста и гневот не беа индивидуализирачки и персонализирачки, колку и да беа и индивидуални и лични; тие не се сведуваа на работи од личната субјектност, ако неа ја определуваше некоја единствена, несподелива внатрешност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
За разлика од хетеросексуалците со нормални желби – кои (да се послужам со зборовите на геј-поетот Френк Бидарт) „живеат како, иако она што го/посакуваат е токму она што од нив/се очекува да го посакуваат, божем тие самите да посакуваат“ – геј-мажите не можат да си ја побркаат желбата со некаква потврда и ратификација на нивниот субјективен суверенитет.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тука геј-драмскиот писател, всушност, ја провоцира, ја тера публиката – а, во таа смисла, и ја подучува – да се смее на ситуација што е и ужасна и трагична, а која останува таква дури и кога емоционалната внесеност на публиката во неа е дупната, иако никако запрена и укината, од кампското омаловажување на стрејтерската непропустливост за саморанувачката геј-иронија, за двојноста на машкиот геј-говор.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Можеби на женственоста ѝ недостига општествена сериозност, но таа не е лишена од страст и од жестина, ниту, пак, од доминантност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Понатаму, овие жанрови на говорот ја вршат истата регулаторна функција во кодирањето на дискурзивните практики како и книжевните жанрови – само што тие регулаторната функција си ја вршат не во доменот на книжевното пишување и примање, туку во сферата на комуникацијата, во општественото однесување и во личната интеракција – дефинирајќи ги соодветната тема, формите на меѓучовечката односност и стиловите на комуникација.153 Во таа смисла, жанровите се не само формални, туку се и прагматични: тие на луѓето, во секојдневните практики, им обезбедуваат конкретни средства за меѓусебна интеракција и за справување со конкретни општествени ситуации – и ги подучуваат како да го прават тоа правилно.154
Систематските и формалните разлики што еден од друг ги разграничуваат конвенционалните видови на книжевниот дискурс претставуваат еден пример за прагматиката на жанрот – и навистина, се еден од најпознатите и најочигледни примери на таквата прагматика – па голем дел од она што имам да го кажам тука ќе упатува на тие традиционални генерички поделби меѓу видовите книжевност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Исто како што можеш да учествуваш во геј-културата без да бидеш хомосексуалец, така можеш да учествуваш во хетеронормативноста без да бидеш стрејт.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Можеш да дојдеш до живот во гламур преку секс во најмала рака така што ќе уживаш во непопречувани сексуални задоволства со незнаен број посакувани луѓе.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
„Бидејќи логиката на сексуалниот поредок досега толку длабоко се вкоренила во еден неописливо широк спектар на општествени институции и бидејќи се вкоренила во најстандардните прикази на светот“, забележува Ворнер, „квир-борбите не се стремат само кон толерантност и кон еднаков статус туку и кон предизвикување на тие институции и прикази“.468 Квир-политиката нишани право во срцето на нашиот модернитет.
Геј-мажите, како сите настрани, нужно се откинати или отуѓени, барем донекаде, од хетеронормативната култура, како и од примените облици на лично и општествено живеење што хетеронормативноста ги обликува, ги издигнува и ги нормализира, правејќи ги „главнотековни“.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Зашто она што го подразбира хетеронормативноста не е само нормативноста на некоја конкретна сексуална практика туку и нагледноста и очигледноста на стилот на општественото постоење што со себе носи неприкосновена престижност и нормативна моќ.
Хетеронормативноста го претставува повластувањето на нормативниот хоризонт на очекувања за човечки процут.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Како таква таа може да се критикува, но сѐ што прави, сѐ што вели, во таа смисла може да се критикува, доколку ја прифаќа формата на исказите што се однесуваат на одредени подрачја.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Ако поради удобност се послужам со зборот искуство, не мислам на искуството на она што се појавува и покажува. Ако значи го употребите зборот искуство, не го разбирате значи во таа смисла во него нешто да се покажува?
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Во таа смисла има многу недоразбирања не само помеѓу Хабермас и мене, туку и помеѓу многу германски читатели и мене, колку што можам да согледам.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Во таа смисла, како што пред малку објаснив, таа во ниеден случај не треба да стане метајазик или метадисциплина. Вие делувањето на деконструкцијата го издвојувате од сите дисциплини.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Но Леонардо да Винчи, uomo univerzale од почетокот на Новиот век, тешко може да биде обвинет за површност и леснотија.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
И нешто, не се сеќавам што, та-та-та-та... боли...“ љубовта во таа смисла, секогаш негативно се одразува врз погледите на свет на одредени граѓани.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Едвај да постои уметник од тоа време чиешто влијание денес би било повеќе пресудно; во таа смисла - во смислата на една неисцрплива величина - можно е да се спореди само со Шекспир.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Оваа загуба на природата како отпор и побуда води кон загуба на персоналноста, може да доведе до недоразбирања во средината и до исчезнување на било какви односи со другите - сè едно дали тие се религиски, метафизички, политички, социјални или еротски.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Повеќе идеолошкиот интернационализам на социјализмот речиси е претворен во фикција.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Католичката црква во таа смисла е на раскрсница: или во своите манифестации, на пример, и пред литургискиот простор, ќе го преземе поедноставениот, масовно-психолошки там-там на тоталитарноста, под-класицистичкиот стил на мравки, или пак и во таа смисла ќе се идентификува со она неподобното, со она што предизвикува.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
И дури пишување на песни на тема, никако не поврзана со градежништвото, нешто како: „Птицата на гранка скока, сонцето на небо блеска... Примите го, мила моја, поздравот...
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
„Хиероглификата“ во таа смисла е и израз на самодоволност и презирање на интелектуалното партнерство. 242 okno.mk
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Зошто во неа Бог помалку би се очитувал?
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Денешниот комунизам е “интернационален” само во таа смисла што своите пароли ги собира од московските арсенали.
„МАРГИНА бр. 29-31“
(1996)
Во таквите ситуации се случува луѓето да се жртвуваат себеси за да го спасат животот на другите и за да ја одбранат својата претстава за високите морални и хумани вредност, оние кои ја покажуваат смислата на човековото постоење и важноста на потрагата по таа смисла за секое човечко суштество; - Некои раскази доживеаја јазична и стилска редакција затоа што, овој пат, се потрудив да вклучам преведувачи кои направија изворен превод или редакција на преводот според оригиналот.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Со тоа што уживањето дрога би се сметало за недозволено, но не и за кривично дело, укинувањето на кривичното гонење би ги обесхрабрило истражувањата и ширењето информации во врска со дрогата, би оневозможило било каква контрола на квалитетот или дозирањето, а малолетниците и понатаму би биле изложени на искушението кое го претставува трговијата со дрога.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Третата можност ужива извесна поддршка: задолжително лекарско одобрение за уживање дрога, како што тоа го прават Британците. Сличен приод би бил и ограничувањето на достапноста на дрогата на познати зависници, што би се правело на специјализирани клиники. Во таа смисла власта би можела да бара издавање дозволи на легалните уживатели.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Во таа смисла, цел на оргазмот би била преработување на резултатите од работата на сонот, а сонот би настапил по разградувањето преку сексуалниот однос следен со оргазам.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Фактички, тие не се чувствуваат повеќе ограничени, или во таа смисла помогнати, од психологијата ( или неврологијата) отколку што се инженерите кои чувствуваат потреба да направат калкулатори кои делат броеви на ист начин како што го прават тоа луѓето.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Нема сомневање дека, во таа смисла, логиката на Leonardo била отелотворена во математичкиот ум, со помош на кој сликарството престанува да биде механичка вештина за да му се приклучи на множеството на спекулативните знаења, и дека сликата направена со помош на еден план во кој се применети математичките закони, односно стаклениот yид на набљудувачот, la paite di vetro.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Во таа смисла, тие меѓусебно се дефинираат“, и „се сомневам дека некоја личност може да го знае значењето на само еден од овој биполарен пар а да не го знае значењето на другиот“.
„МАРГИНА бр. 3“
(1994)
Балканвавилонци, во таа смисла е една археологија на балканската лингвистика и историја, и во неа е вклучено навистина знаење колку една библиотека.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Ликовите на Старова цитираат славни лингвистички и историски авторитети, расправаат за клучните прашања на етно-лингвистиката и историјата на Балканот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Според оваа концепција, јазиците имале свои родители, така што во таа смисла може да се зборува, за јазик мајка, за јазици сестри, за јазици роднини?
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Во таа смисла стриче Силе Николоски дотогаш не се помнеше да погрешил, тоа беше најголемата надеж.
„Големата вода“
од Живко Чинго
(1984)
Големи штети, во духовна смисла (а јас пред сé зборувам во таа смисла), тука направија нашите историчари, оние што се задолжени, според природата на својата наука, да трагаат по фактите и по објективната метода што на тие факти ќе фрли најразновидна светлина, од психолошка, антрополошка, социолошка до филозофска.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во таа смисла тие зборуваа за „postmodern literature”.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во таа смисла големите букви се однесуваа нормално, додека малите букви имаа случајни делчиња на ‘нечистотиѝ што се лепеа врз другите букви.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во таа смисла, на крајот од Маргина 36 169 Постмодернистичкото знаење Лиотар се залага на јавноста да ѝ се овозможи „слободен пристап” до податочните банки и се надева дека разни групи би можеле материјалот, згрижен поради униформна контрола, да го употребат за некои други, сосема поинакви цели.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Но, нема добри писатели коишто не го разоруваат (дури и кога мислат дека го утврдуваат) кодот на сопствените предестинации: религиозни, национални, историски, психолошки... 48 okno.mk Ако сум слободен да го изнесам својот став, не сакајќи овде да влегувам во аргументите на сите други ставови, го претпоставувам Рембо пред сите католици на францускиот 19 и 20 век, а Матош пред хрватските; Војнович пред сите руски православци, а Домановиќ пред српските; Омар Хајам пред сите муслимани, Витман и Емили Дикинсон пред сите американски моралисти; Еразмо на острата смеа пред пајажината на верската схоластика, Оскар Вајлд пред сите викторијанци (крутиот британизам); Томас Ман пред лажната и простачка, „мистичка” (мистификаторска) опиеност на сите настапувачки национални гордости; Кафка и Џојс пред секој „реализам”; а Ниче и Шопенхауер пред секоја катедра на големи мисли... »» Каков, во таа смисла, треба да биде ангажманот на писателот?
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Во таа смисла, денес може да се зборува и за раснењето на дизајнот. ѓ) Ватимо (Vattimo) Џани Ватимо, конечно, формата на егзистенцијата што му одговара на новото сфаќање на смислата ја опиша како постмодернистичка форма на живеење.
„МАРГИНА бр. 36“
(1997)
Постои ли Големиот Брат во таа смисла?“ „Тоа не е важно. Тој постои.“
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Така, во таа смисла, музичарите ќе нудат недовршени парчиња музика - парчиња сиров материјал, но високо развиен сиров материјал...
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Секој херој од творбите на Набоков може да стане изразувач на авторските погледи, во таа смисла зборовите на неговите херои се унифицирани, но не треба врз таа основа личностите да се делат на „чисти“ и „нечисти“.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Ги предаваме токму ваквите различни “јазици” (кои, пак велам, реферираат на нашите дилеми и недоумици) можеби со една иронична цел: јазикот на кој се формулира проблемот веќе е почеток на решавањето, и во таа смисла, секој може да го одбере својот начин.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Во таа смисла, може да се направи споредба со една друга малцинска професија, земјоделството.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Интересно е да се забележи дека сите овие видови “копии” ја зачувуваат во целост информацијата што се содржи во оригиналот, во таа смисла што оригиналот може во целост да се реставрира тргнувајќи од било која копија.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
МЕШАЕВ ВТОРИ: Денес, сосем случајно сретнав еден пријател со смисла за хумор, со кој не сме се виделе уште од млади години: тој еднаш се изрази во таа смисла, дека мене и брат ми нѐ глуми еден ист актер, но брата ми подобро, а мене лошо.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Тоа е таа смисла за синтеза, за која уште пред десетина години, имено во 1995-та, во коментарите за книгата „Балкански клуч” на Луан Старова, навестив дека е мешање на исповедта со проповед.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
Мајката, во таа смисла, е возвишена фигура, како Божја мајка, како божица, како светица.
„Ервехе“
од Луан Старова
(2006)
� Д. Б: Во таа смисла тие се мошне соборни.
„МАРГИНА бр. 34“
(1996)
За некои автори, пак, застапени во овој избор, би можеле да речеме дека целокупниот книжевен опус им е врзан за урбаниот сензибилитет, па во таа смисла се забележува извесна доследност во нивната тематска преокупација како книжевни творци.
„МАРГИНА бр. 34“
(1996)
-Кога би можеле само да си ги замислите нејзините вежби во таа смисла!
„Летот на Загорка Пеперутката“
од Србо Ивановски
(2005)
Нешто во таа смисла и му рече.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
Горе главата и сѐ во таа смисла.
„Лек против меланхолија“
од Реј Бредбери
(1994)
Во таков случај грамофонот не би ја исполнувал основната намена, а таа е да биде совршен во таа смисла што ќе ги репродуцира сите звуци па и оние кои се фатални за него, што јасно, е невозможно.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
А: Така е. Сега ја разбирам кваката.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Во таа смисла ви го пренесуваме, драги (“) маргиналци(“), важниот текст на едниот од највлијателните и најмоќни Европјани (кој токму опстојува меѓу границите на „можните вештини”, ту во ту вон политиката), Жак Атали. (И воопшто, целава Мар Пак испадна дека најавите од претходниот број беа гина е прилично „политички непрецизни, како што гледате од содржината.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Во таа смисла, неслучајно е одбрана токму категоријата време како амблем на бројните мали светови, кои пулсираат низ страниците на оваа книга.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
И овој пат, „хоризонтот на очекувања“ на читателот нема да биде изневерен; полифонискиот принцип на структуирање на текстот е врвно поетичко начело и во Човекот со четири часовници.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
- Ова е како кај Џек. Само што наместо кадилак, возиме велосипеди.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Ленче К., заменик-главен уредник на ТАА Мојот (обид за ) одговор: Драга г-це, Писателската фантазија не е баш толку безгранична, што најдобро ги знаат оние што пишуваат – да ја парафразирам, во таа смисла, многуцитираната мисла на големиот Фјодор Михајлович за вишокот фантазија што животот секогаш го поседува во однос на литературата.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Сето ова има за цел да го опише не само системот на нотација кој отпосле се врзува за овие активности, туку суштината и содржината на самите овие активности.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Токму во таа смисла биологот денес зборува за писмо и про-грама во врска со најелементарните процеси на информација во живата клетка.
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Дури и пред да биде определена како човечка (со сите дистинктивни обележја кои отсекогаш му се припишувале на човекот и целиот систем на означување кој тие го имплицираат), или како нечовечка, - грамата или графемата - исто така би го именувала елементот. okno.mk | Margina #11-12 [1994] 53
„МАРГИНА бр. 11-12“
(1995)
Ве молам размислете во таа смисла.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Во таа смисла тој станува (станува) и поаѓа на заслужена починка.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Како што јавив со телеграмата Стр. Пов. Бр. 57 и сега обрнувам внимание дека (сме): ние повторивме дека треба да се избегнува и да се истакнува фактот дека Америка не се согласува“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Под тоа тој мислел на постигнување "договор меѓу демократите од сите држави на Европа западно од Русија, почнувајќи од Франција, Германија и Италија, во таа смисла шти тие своите сопствени локални проблеми ќе ги решаваат помирувачки и со арбитража".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Кон крајот на декември 1943 година Черчил инсистирал владата на Божидар Пуриќ да се откаже од Дража Михаиловиќ.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таа пригода, Ла Гвардија, обраќајќи им се на членовите на делегацијата на Обединетито одбор, ги запознал со американскиот став за помагање на НОВ и ПО на Југославија на чело со маршал Тито, што претставувало прво јавно признавање на НОВ и ПО на Југославија од страна на една личност од амерканскиот политички живот.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таа смисла, делегација на Обединетиот одбор на Американците од југословенско потекло, на 13 март 1944 година го посетила градоначалникот на Њујорк, Ла Гвардија.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Дан ми рече понатаму дека имало намера државниот секретар Хал да даде изјава во таа смисла, но во тоа го спречуваше единствено што наоѓаат дека е штетно по општите интереси да покажат дека не се согласуваат со англиската политика.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во разговорите со некои од протегеровистичките членови британските агенти заклучиле дека во нивните изјави немало ништо „ниту за македонските проблеми ниту сугестии за политичките qui pro qui и ние веруваме дека протогеровистите ќе работат против Германците“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
На конгресот присуствуваше и капетанот Менсфилд, член на воената мисија на САД.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Според него, тој договор не требало да значи дека е насочен против Велика Британија или против Русија или против кој било друг.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таа смисла, само по еден месец по одржувањето на Второто заседание на АВНОЈ, се одржа четничкиот конгрес во селото Ба, на 25 јануари 1944 година, во присуство на 274 делегати, меѓу кои и претставници на компромитираните и разбиени политички партии.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таа смисла тие сметале дека при работата со "македонските (терористички?) групи има ризик дека тие може да работат против Југославија и Грција", но во однос на протогеровистите сметале дека тие се веројатно "повеќе или помалку се загрижени за германските закани на бугарската независност отколку со македонските аспирации".
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во таа смисла, Британската влада презела низа мерки кои стоеја на патот за постигнување договор со НКОЈ.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
- Прво - прифати Барѕотас - во таа смисла, што ти добро го познаваш теренот и располагаш со способности да организираш еден таков потфат кој бара преземање сериозни чекори за да се спречи евентуалното праќање војска од Костур, која би можела да ја пресече колоната...
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Во таа смисла, секое ослободително или еманципаторско движење кое има за цел поголема автономија, то ест длабинско уфрлување на сите облици на контрола и принуда под знакот на слободата, е еден облик на назадување.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Ако требаше да се избегне субјективноста и обоеноста на звукот, цената беше превисока: потиснувањето на смислата води кон okno.mk | Margina #10 [1995] 37 одбегнување на одговорноста или укажува на неможноста да се излезе на крај со таа смисла.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Во таа смисла детето е друго на возрасниот: значи дека тоа е неговата судбина, најлукава природена форма, а која го негира неумоливо, движејќи се притоа со умилност на нешто без никаква своја волја.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Слободен сум од своето раѓање, можам да бидам слободен и од својата смрт, во истата таа смисла.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Училиштата не можеле да придонесат во таа смисла.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Нејзините обиди во таа смисла во Софија, “вистинското огниште на пожарот“, не би ги дале потребните резултати.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Речено е, навистина, во почетокот дека членовите на субверзивниот комитет од Софија решиле да извршат серија атентати во Солун, но никаков доказ не е даден во таа смисла, така што пресудата се ограничува на констатацијата, навистина сосем сигурна и комплетна, за личното учество на обвинетите во атентатите од 28 и 29 април“155.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Германската влада своевремено ги поддржала реформите предложени од Русија и во таа смисла вршела притисок врз султанот за нивно прифаќање.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Речено е, навистина во почетокот, дека членовите на субверзивниот комитет од Софија одлучиле да извршат серија атентати во градот Солун, но никаков доказ не е даден во таа смисла, така што пресудата се ограничува на констатацијата, навистина сосем сигурна и комплетна, за личното учество на обвинетите во атентатите од 28 и 29 април.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)