Таа гледа пред себе и со втисната глава во земјата, се влече.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Ништо друго не ја интересира. Само тревата позлатена од сонцето. Таа ја привлекува...
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Но тоа не е сенка од дим, туку сенка од јато бели галеби што прелетуваат над дреите, што се белеат на песочето крај езерото.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Таа гледа во тревата под багремите.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Или не, таа гледа нешто.
„Бојана и прстенот“
од Иван Точко
(1959)
Таа гледајќи му ја таа негова збунетост и стутуленост, се чудеше и си велеше во себе, како може тој постојано да ѝ доаѓа во сонот, да води љубов со неа, а сега седи така чудно и нерешително?
„Животраг“
од Јован Стрезовски
(1995)
Да не не се чувствуваш добро, - рече таа гледајќи со загриженост во моето лице.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
Кога јас ќе зборував за тоа, таа гледаше да го избегне разговорот и ми се чинеше ако бидам упорна ќе се отуѓи и од мене.
„Друга мајка“
од Драгица Најческа
(1979)
„Луцијо, ѝ реков. Веруваш ли во реинкарнација?“ Таа гледаше во мене долго, и потем рече: „Мислам да.“ „Мислиш или веруваш?“, прашував. „Не знам“, рече.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Таа гледаше во мене како да ќе се расплаче; потем одеднаш рече, невообичаено гласно: „Тоа беше мал состанок. Партиски.“
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
И уште додадов, за да ја повредам Луција, дека таа е доста ограничена девојка, и дека ако со показалецот ѝ покажеш „таму“, таа гледа во показалецот, а не во насоката што ја покажува показалецот. Но јас сепак ја сакам.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Таа, публиката не е под маска; но таа гледа дека оној кој говори срамно, оној кој го говори она што таа сака да го чуе – е маскиран, заштитен, недостапен.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Дури, еднаш, на коридорот, еден мој другар ме прашуваше како сме си поминале на тренингот и дали навистина можам пет минути да возам на едно тркало; Луција стоеше само на метар од нас, сама, замислена, и гледаше низ прозорецот; надвор врнеше, таа гледаше во дождот, а долгата, црна коса, собрана во опашка ѝ паѓаше по грбот.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Таа гледаше во мене изненадено.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
„И тогаш, на Зајачки Рид ли разговаравте?“, прашав. Таа гледаше збунето во мене.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Како да ѝ биде кога не можеше да ја види со очите на дедо ми. Таа гледаше во дедо ми.
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Точката на која е запрен нејзиниот поглед е некаде надвор од сликата.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Мајката не може да го види тажниот неспокој на своето дете; таа гледа кон некое друго место, некаде далеку.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Мајката не може да го види тажниот неспокој на своето дете; таа гледа кон некое друго место, некаде далеку.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Точката на која е запрен нејзиниот поглед е некаде надвор од сликата.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
И таа гледа дека нешто не е во ред, ѝ вели на мајка ми: Милка е оградисана.
„Три жени во три слики“
од Ленче Милошевска
(2000)
- Овде сте!? – се изненади таа гледајќи ме со вчудовиденост.
„Желките од рајската градина“
од Србо Ивановски
(2010)
И кога ме сети, еда, се сврте, ги ококори очиштата и сега нема каде: јас гледам во неа, еда, таа гледа во мене.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)