ние (зам.) - треба (гл.)

Слободата сама не паѓа од небото. Ние треба сами да си ја извојуваме.
„Гоце Делчев“ од Ванчо Николески (1964)
- Добро, браќа, ама ние треба да му објасниме каква цел има нашиот таен револуционерен кружок, - продолжи втор.
„Гоце Делчев“ од Ванчо Николески (1964)
- И, затоа - прифати Даме Груев, сите треба да се заколнеме дека чесно ќе се бориме сами да се ослободиме.
„Гоце Делчев“ од Ванчо Николески (1964)
- Сè што треба да направам, јас ќе направам, само вие кажете ми што?
„Гоце Делчев“ од Ванчо Николески (1964)
Зборуваат само национално, национално, како да не сме луѓе, како да не јадиме леб и да не пиеме вода (мене ми зачука срцето), ние треба да се најадиме, вода да тече, а не да ни ја крадат, трактори да купиме, крави млечни да донесеме, кози алпина раса што даваат седум литри на ден, та за нација, пак ќе сме нација, ебати нацијата!“
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Како да очекуваше дека ние треба да знаеме!
„Ласа“ од Наташа Димитриевска Кривошеев (2011)
Ако ние треба да заминеме, нека остане барем едно од моите деца.
„Светилка за Ханука“ од Томислав Османли (2008)
Со други зборови: ние треба да разработиме антропологија што личноста ја гледа како зајазлување (крива) на неколку релациони области коишто меѓусебно се пресекуваат.
„МАРГИНА бр. 35“ (1997)
Од неа ние треба да влечеме и етички заклучоци.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Ако ние треба да ги уништиме нив, тие мора да не уништат нас за да го спречат сопственото уништување, и ние мора да ги уништиме нив пред тие да не уништат нас пред ние да ги уништиме нив пред тие да не уништат нас... што всушност ја претставува точката во која сме ние во моментот.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Тие се однесуваат на исплашените, okno.mk | Margina #22 [1995] 33 обесхрабрените, понизните суштества, какви што - доколку сакаме да бидеме нормални - и ние треба да бидеме, суштества кои меѓусебно си нудат заштита од сопственото насилство...семејството како „заштитна мрежа”.
„МАРГИНА бр. 22“ (1995)
Но и ние треба да бидеме претпазливи и да внимаваме на каква било стапица, зашто јасно ни е на сите како оченаш: се дознае ли нешто, отидовме во неврат!
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Зар не знаат дека и ние треба да живееме?
„Дружината Братско стебло“ од Јован Стрезовски (1967)
Ете го мојов план накусо: ние треба да почнеме со копањето уште веднаш, та до пролет да ја свршиме оваа работа, ако сте согласни, — заврши иницијаторот на бегството Никола Каранџулов и застана да ги слушне своите другари.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Така почнаа. Ноќе копај во ќошот, со разни парчиња железа што им беа доставени од луѓето на Организацијата, полни ги ќесињата што ги направија од своите крпи за лице, а дење турај ја земјата во клозетите, која водата ја носеше надолу по ѓериз и ја исфрлаше во Драгорот.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Според Милер тоа било доволен доказ дека “Титовата директива се применува или... ние треба да мислиме дека е така“.376 _______________ 322 Непосредно по окупацијата територијата на Македонија под Грција била поделена меѓу силите на Оската и нивните сојузници.
„Британските воени мисии во Македонија (1942-1945)“ од Тодор Чепреганов (2001)
За да го пронајдеме концептот ние треба значи да се загледаме во интенциите, односно, во свеста на изрекувачот. (Свеста значи станува некој вид на присутност.) Но што би нашле, доколку ги испитавме интенциите на изрекувачот?
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Кракатау:Што не значи дека ние треба да бидеме несреќни овде вечерва, зарем не? okno.mk | Margina #11-12 [1994] 143
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Каљостро: Дај друга тема, Ајван, нешто поидилично, за чисти раце, рокенрол, или маусдонецот што си пее фолки, без да биде монета за поткусурување...
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
На трупот се напишани зборовите: Моето име е Ozymandias, Крал над Кралевите: Погледни ги моите дела, ти Моќнику, И очајувај! што очигледно имале сосема поинакво значење во нивниот првобитен контекст. okno.mk | Margina #11-12 [1994] 59
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Каљостро: Ав ав, Шарко!(тука некако се спомнува Маркс, капитализмот, Кракатау и Каљостро пеат една песничка, зборуваат за фантомот на слободата, небулози...)
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Вуд (13, p. 225), на пример, јадровито го искажува тоа на следниов начин:”Проблемот на Дерида е да го каже она што го подразбира без да го подразбира она што го кажува”.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Сепак, ако е во право, тој воопшто не застапува ништо со стабилна И одредена смисла.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Како тогаш ние треба да го разбереме она што тој го вели доколку како такво не постои ништо што тој вели?
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
И ако би го побарале значењето на овие зборови ние само би добиле повеќе зборови.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
А таа гранката, луѓе, на тој дабот, како порачана на неа да ги обесуваме кучињата, Како што се имавме договорено, ние требаше кучињата да ги тепаме овде, а после Крмакот со неговите луѓе да ги зема и да ги дерат на земјата од дупката каде што ги фрлаа мршите.
„Човекот во сина облека“ од Мето Јовановски (2011)
МИТРЕ: Затоа ние требаше да го пратевме пред тричетири месеци, кога си отиде кумот Доне.
„Парите се отепувачка“ од Ристо Крле (1938)
Но, на оној час, откако сите ние, момчињата, поминавме на ред на разбојот, Фискултурецот даде заповед да се смениме: сега ние требаше да играме кошарка, а девојчињата да поминат на разбојот.
„Папокот на светот“ од Венко Андоновски (2000)
„Сиот тој зеленчук ние требаше да го конзервираме, Кети“, рече таа.
„Невестата на доселеникот“ од Стојан Христов (2010)
Ете зошто, ако сакаме да се бориме против турското господство, против султанската тиранија, ние треба да удриме по тие кои ја крепат таа тиранија, а тоа се европските сили...
„Солунските атентати 1903“ од Крсте Битоски (2003)
Болеслав Бјерут силно го подвлекол значењето на пролеријатскиот интернационализам како основен идеен принцип на комунизмот и истакнал дека, како што нам ни помагаа во борбата другарите од други земји, така сега ние треба да дадеме хуманитарна помош…
„На пат со времето“ од Петре Наковски (2010)
– Да, ние треба да знаеме оти од учеството на сиот “концерт” може да се очекува големо неблагозвучје, помал притисок врз Портата, отколку што може да се очекува од работите на двете најмногу заинтересирани држави.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Јас мислам оти ние треба да бидеме лојални кон Турција, но претполагајќи оти турското правителство и народ ќе разберат најпосле оти интересите на нивната држава во Европа се совпаѓаат со нашите и зависат најмногу од нив, а не си противречат, и затоа Турците први ќе треба да го докажат искреното сакање да се во мир со нас и со тоа да ја заслужат нашата поддршка на нивните интереси.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Затоа ние треба да се откажеме од секоја мисла за револуција напролет, уште повеќе што реформите ќе се воведат, зашто со нив е врзана честа на две големи сили што се во состојба да постават сѐ на своето, – и да се зафатиме за нова, т.е. културна борба, во која првото место ќе треба да го заземе прашањето за нашата народност и нашиот национално-религиозен развиток.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
31. Ние требаше да знаеме оти против нашето востание ќе бидат: и Каравлашко, и Србија и Грција.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Ако и ние ја сакаме нашата татковина и самите себеси, тогаш и ние треба да ги претпочитаме нашите месни македонски интереси пред општобугарските, општосрпските, општогрчките.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
За да се достигне таа цел ние треба да се одделиме од другите балкански народи и самостојно и критички да погледнеме на самите себе и на нашите интереси, како и на балканските народи и нивните интереси.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Ние треба да создадеме таква положба – да нема во Македонија ни бугарски, ни српски ни грчки интереси, зашто таму нема Бугари, Срби и Грци, ами има само Македонци од словенско потекло и некои други македонски народности.
„За македонцките работи“ од Крсте Петков Мисирков (1903)
Можеа тие и да влезат во собава, а ние требаше да си спиеме мирно, кога сме со еден ваков.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Другарите кои загинаа го исполнија својот долг. Ние треба да го исполниме нашиот.
„Пустина“ од Ѓорѓи Абаџиев (1961)
ПОП ЈАНЧЕ: А така. И со тоа ние треба да ги отвориме очиве четиринаесет и да не позволуваме лесните да се лажат, ами да им го покажиме правиот пат.
„Антица“ од Ристо Крле (1940)
Сака сѐ по неговото да биде... Сака да тера како што ќе му текне на умот, а ние треба цела вечност да чекаме додека му созрее умот...“
„Животраг“ од Јован Стрезовски (1995)
Зар ние треба да просудиме?!
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Ете со такви зборови ние треба да се пресметаме.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
И сега ние треба да бидеме арбитри за неговата судбина.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Камилски почувствува дека разговорот оди видливо на негов терен, на подрачјето на кое се чувствуваше најинформиран, а беше во дослух со генезата на балканското јаничарство, па се надоврза на размислите на Татко: За да се ослободиме од духот на јаничаризмот на Балканот и за да ги спасиме идните генерации, посебно нашите деца, ние треба да ја разбереме неговата генеза, но затоа ќе ни бидат потребни многу време, многу книги.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Така е, Камилски, ние треба да го проучиме опстанокот на полиглосијата во османското минато, како и опстанокот на османските зборови во денешните османски идиоми? предложи Татко.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Ние треба сѐ да знаеме.
„1984“ од Џорџ Орвел (1998)
Би рекол дека тоа е сѐ што ние треба да бараме од политичарите.
„МАРГИНА бр. 17-18“ (1995)
Мисла оти и он не ќе читаи кабул да ни трпат децата, ама и ние треба да знаеме оти човекот дал пари на царот и треба да си и прибере.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
Англичанецот го прекина: - Да, но ние треба да ја имаме во предвид и најновата Одлука на Конференцијата на амбасадата од 9 ноември годинава во која се вели да водиме сметка на следново: патот Дебар - Струга наполно да е вон албанската територија и на тој начин да се обезбеди слободна економска комуникација меѓу двата града.
„Злодобро“ од Јован Стрезовски (1990)
Како и природата, и ние треба да постапима според начинот на сеприфаќање и неразликување (anything goes): наше е само да наслушнуваме, да го мобилизираме вниманието, да го отвориме својот дух и да го прошириме во светот колку што е можно повеќе. okno.mk | Margina #10 [1995] 35
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Дерида го претпочита терминот “регулирана трансформација” наместо преведување, бидејќи тој смета дека ние никогаш не ќе имаме транспорт на чисти означени од еден јазик на друг: Разликата никогаш не е чиста, ниту пак такво е преведувањето, и наместо поимот за преведување ние треба да го супституираме поимот за трансформација: една регулирана трнсформација на еден јазик со друг, на еден текст со друг.
„МАРГИНА бр. 10“ (1997)
Нема друга грижа гадинката, си велам, таа си живее, а ние треба да умреме.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Фала, комшија ... Ние треба да се заштиштаваме... Денес ја тебе, утре ти мене...
„Гладна кокошка просо сонуе“ од Блаже Конески (1945)
Ние треба што побрзо во полето на Преспа да почнеме со изградба на аеродром. Унгарија и Романија ќе ни праќаат храна, облека, лесно вооружување и муниција.
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
- Демек и ние треба гости да чекаме- рече дедо Стефан.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)
Сепак, овие беа потопли отколку оние коњските.
„Три жени во три слики“ од Ленче Милошевска (2000)
Се сеќавам во селото Црешево, имавме одмор во исто време кога една бригада се враќаше од каде што ние требаше да одиме.
„Три жени во три слики“ од Ленче Милошевска (2000)
Така ние требаше само да уживаме во тоа чувство.
„Знаеш ли да љубиш“ од Ивана Иванова Канго (2013)