им (зам.) - влезе (гл.)

Жртвите често знаат дека ќе умрат, изразуваат страв дека сопствениот пенис ќе им влезе во телото и ќе ги убие.
„МАРГИНА бр. 11-12“ (1995)
Ќаите ги кренаа бачилата, косачите им влегоа на ливадите, дрварите тераа дрва двапати денот, а кога пристигна седбата, ги оставија сите други работи и се загнаа да го соберат лебот.
„Крпен живот“ од Стале Попов (1953)
До ова време можеше да се допре многу подоцна откако Татко им влезе во трага на битолските кадиски сиџили...
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Ако им влезете во трагата на тие записи, верувајте дека многу судбини ќе се разјаснат, ќе се откријат семејни тајни, браќа, во разни вери, ќе се смиратмногу страсти.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Налозите за службените патувања му ги потпишуваше лично претседателот на Судот Чапаев, верувајќи во Татковата мисија дека, еден ден, можеби ќе им влезе во трагата на старите отомански, кадиски списи.
„Тврдина од пепел“ од Луан Старова (2002)
Едноставно, целосно му се предадени на Севишниот и чекаат, прозевајќи се, да им влезе кукавица во устата, но и да се најде јунак што кукавицата ќе им ја извади и така до недоглед...
„Календар за годините што поминале“ од Трајче Кацаров (2012)
Следењето им влезе во трагите на напаѓачите.
„Толе Паша“ од Стале Попов (1976)
Си оравме, бре, си сеевме, празници си празнувавме, бавчи садевме, селските работи си ги гледавме и што ѓавол ли ги спотера, та ургијата - лошотијата им влезе да ни доаѓаат в село та да не тепаат, да не пљачкаат?
„Големата удолница“ од Петре Наковски (2014)
Самиот дух, fantasie pure, оди по своите патишта за да им влезе во трага на највнатрешните ритмови на движење на онаа светска сила што ја претставува есенцијата на севкупната природа: нејзината арканска пнеума.
„МАРГИНА бр. 26-28“ (1996)
На овчарите и воловарите им се имаше случувано мечката да им влезе во булукот, да си попасе со овците и да си замине.
„Крстот камбаната знамето“ од Мето Јовановски (1990)
Од горните куќи на Маказар ги слушам последните довикувања, некоја пцовка по говедото што не слуша, по некоја клетва што не фаќа по детето што не сака да се прибере од играта на патот, по некое удирање на врата додека сите врати не се затворат и додека прибрани, луѓето не го почекаат добриот ангел да им влезе дома и, пред заспивање, да им каже дека Бог мисли и на нив и на нивните грижи.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Имаше луѓе на кои сум им правел добрини: сум се зазел дете да им влезе на работа, болен да им се излекува, да се оперира од најбашни оператори, лек да земе од најдобри аптеки, данок ако задоцнил да плати, да не се казни, сливи со ним да се наведнам да собирам, ако се стемнувало и не можеле да стигнат да ги дособерат.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Станав свесен, дека сега ние живеевме во два различни света, јас во мојот свет на маказарските белутраци и ендеци, свет на луѓе на кои не можев докрај да им влезам во душевната трага, свет на сеќавања и на обид да се дофати течението на времето и на судбините во него, додека нејзиниот свет беше свет на главниот град, на секојдневното одење-идење на работа во Центарот, на пробивањето меѓу автомобилите наутро, на ситните и покрупните злоби и зависти, на студијата за проблемот на власта која требаше дефинитивно да се напише, на борбата со тој проблем како со личен проблем или на повременото уживање во музиката на големите концерти, кои таа ги сакаше.
„Бунар“ од Димитар Башевски (2001)
Ако им влезе во милост на Турците, си рече Петре, ни Свети Ѓорѓија-Горг ќе го срети на џадето, ни пак чавка ќе му седне врз оџакот.
„Вежби за Ибн Пајко“ од Оливера Николова (2007)
Небаре да ги фатила мувата, да им влегла под опашка.
„Небеска Тимјановна“ од Петре М. Андреевски (1988)
Отпрвин тоа им беше чудно, но кога им влезе во обичај, одвај чекаа да дојде тој празник, зашто на тој ден најмногу се пиеше: колку што домаќинот имаше добици, толку чаши се креваа: за здравје на волот, за здравје на коњот, козата, телето, овцата.
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
Затоа, кога на портата затропа судскиот поштар, сега веќе сите го препознаваа, страв им влезе во коските.
„Омраза - длабоко“ од Драгица Најческа (1998)
- Се плашат да не им влезе мачка. Улави се. А глувците на глава им се качуваат.
„Улица“ од Славко Јаневски (1951)
А и селаните, кога ќе те видат со преврзано око и со пушка, ќе извадат од некоја дупка своја абердарка и ќе те спобркаат уште пред да им влезеш в село.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
- Пушка имам, не се плашам дури и сам да сум. - Пушката ќе ја оставиш, го пресекол Онисифор Проказник. - Ќе ве сретнат, ќе се посомневаат на вас.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
И, којзнае кој ѓавол ќе им влезеше в глава, ќе се погледнеа како затвореници разделени со јаки железни шипки и со олкави солзи, ќе се изнаплачеа.
„Авантурите на Дедо Мраз“ од Ристо Давчевски (1997)
и само коси, цело поле трешти, небото се тресе, мислиш на тебе ќе падне и се слуша само едно долго виење, еееее, јачи и плаче, ко мало детуле, и војниците како што одат и како што гинат само ау, ау, ау, викаат и едни паѓаат, а други се меткаат наваму и натаму, не знаат кај одат, чакалот им влегол в очи и ослепени се и од двата полка само осумдесет души не загинаа, и тогаш собув еден мртов Англичанец, ама старшијата ми ги виде чевлите на нозе и оди кај оди ќе ми се испули во чевлите, ништо нема загубено, а бара, и, кај ги најде, бре, ботушите што ми ги купи башта ми, вели, зар татко ти е Англичанец, му велам, и тој одвај дочека да го налутам, нема арамии кога сите крадат и почна да ме тепа, преку нос, преку очи, и мсне светкавици ми играат и после многу ми се стемна и го гледам како 125
„Пиреј“ од Петре М. Андреевски (1983)