Но, нема да се донесе ваква пресуда иако се исполнети таксативно наведените услови – ако судот најде дека се работи за барања со кои странките не можат да располагаат (чл. 319, ст.1-2 од ЗПП). 6. Секоја странка претходно сама ги поднесува трошоците што ги предизвикала со своето дејствие.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Со одговорот на тужбата, тужениот е должен да ги приложи и исправите на кои се повикува, ако тоа е можно.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Странката која во целост ќе ја загуби парницата е должна, на противната странка и на нејзиниот замешувач, да им ги надомести трошоците (чл. 148, ст.1 од ЗПП).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
По приемот на одговорот на тужба, ако судот утврди дека меѓу странките не е спорна фактичката состојба и дека не постојат други пречки за донесување на одлука, судот може да донесе одлука и без одржување на рочиште.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Странката е должна, независно од исходот на парницата, да и ги надомести на противната странка трошоците што ги предизвикала по своја вина или случај што ѝ се случил нејзе (чл. 150, ст.1 од ЗПП).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
По барање од странката судот може, со решение, да му наложи на вештакот да ги надомести трошоците што ги предизвикал со своето неоправдано недоаѓање или со неоправданото одбивање да врши вештачење (чл. 240, ст.1, 3-4 од ЗПП).
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Во случај на неоправдан изостанок судот може да нареди вештакот присилно да се доведе и да ги поднесе трошоците за доведувањето.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
Некои од нив ја отсликуваат општата променливост, додека другите опишуваат хаотични или нелинеарни системи (т.е оние во кои факторите на влијание врз однесувањето на системот не се пропорционални со ефектите кои ги предизвикуваат).
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
Слушајќи ги нивните описи, главно во анегдоти, увидов дека колку и да се еднакво опасни црните луѓе, сепак значењето на опасностите што можат да ги предизвикаат и штетата да ја нанесат беше речиси бескрајно различно.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Едноставно посакала да има син без да навлегува во последиците што може да ги предизвика постигнувањето на оваа цел.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Непосредна цел е да се расветлат некои прагматични одлики на машката геј-култура и да се опишат облиците на субјективно искуство или колективните структури на чувствување, кои особените начини на интеракција и комуникација ги пројавуваат или ги предизвикуваат кај оние лица, било да се геј било да се стрејт, што учествуваат во културата составена од такви генерички практики.
Сигурно би било возможно оваа постапка да се примени на конкретни подоблици или видови на машката геј-култура – етнички или расни или национални или генерациски или сексуални – и да се определат, да се опишат и да се посочат генеричките одлики што ги определуваат латиногеј-културите, или еврејските геј-култури, или геј-културите на работничката класа или геј-културите на глувонемите, или нa садо-мазогеј-културите или на дрег-геј-културите, или на геј-културите на американската урбана младина.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Еден од тие ревносници дури и рече дека за нашето бебе ќе било подобро да било мртвородено отколку да го одгледуваат луѓе што се ‘збунети околу својот род’“ (48).
Меѓутоа, она што е упадливо во ова сведоштво е неговото настојување на, буквално, „семејните вредности“.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Сосема е разбирливо што Патрик Калифија-Рајс, кој е болно свесен за непријателството и за нетрпеливоста што ги предизвикува едно такво нестандардно семејство, би сакал да ја ублажи настраноста на своето семејство и да ја промовира неговата обичност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Набргу Калифија-Рајс го започнала процесот на преминување од женско во машко.
Во меѓувреме, Мет Калифија-Рајс, кој сакал дете, а не верувал дека ќе му дозволат да посвои, неколку години не можел да прима тестостерон поради несаканите дејства, какви што му биле заслепувачките мигрени.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но, всушност, го прават токму тоа.358
Токму затоа што општествената репродукција на машката геј-култура не се врши од страна на главнотековните општествени институции – чие дејствување како средства за културна иницијација и понатаму е невидливо и незабележано затоа што е толку очигледно – машката геј-акултурација и натаму е таинствена работа, особено кога изгледа дека во голема мера е завршена, или дека е барем во одмината фаза, во некој миг од раното детство.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Но, тие се склони погрешно да ги препознаваат или да ги одрекуваат видовите на културни практики во кои се впуштаат и ефектите што ги предизвикуваат тие културни практики.357 Хетеросексуалците обично не си велат себеси дека, кога гледаат филм како Титаник, всушност, се дале на иницијација во културата на хетеросексуалноста, на воведување во една многу конкретна идеологија за романтичната љубов како извор на спасение и во буквално катастрофален модел на женствениот родов идентитет како некаква несреќна состојба од која треба спас („ме спаси, во секоја смисла во која може да се спаси човек“).
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Повеќето други општествени групи – било малцинските групи како што се Афроамериканците, било мнозинските групи, како што се Американците без предзнак – се иницираат во своите култури и дома и на училиште, како и преку телевизијата и преку филмовите.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Синот на Патрик и на Мет се родил година и пол потоа (48).
Тешко е да се замисли понастрано семејство: двајца истополови родители од различни генерации, кои создаваат педерастична двојка; обајцата се мажи, но ни едниот ни другиот не се родиле како машки; еден од нив раѓа дете откако преминува од женско во машко, а син им има тројца можни биолошки татковци, од кои никој не може да се идентификува со сигурност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Лекарите му рекле дека сѐ уште било „биолошки возможно“ да зачне и да роди бебе, па двојката нашла „тројца што нѐ сакаа, но не сакаа деца“ да донираат сперма.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Културите не постојат независно од луѓето што ги создаваат: нив ги обликува општествениот живот на човечките заедници, а облиците што ги добиваат ги одразуваат локалните, особени, материјални ситуации што ги предизвикуваат.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Не затоа што се срамиме од својата хомосексуалност, туку затоа што постоунволската хомосексуалност се срами од нашите културни практики и од особените задоволства што тие ги предизвикуваат.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Родителите и децата не ги учат децата како да бидат геј онака како што ги учат да бидат Американци. (Иако понекогаш децата ги учат како да бидат стрејт на начини што толку силно им се удираат од глава што слободно може да се каже дека, всушност, ги учат децата како да бидат геј).
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Дури и кога мајка му застануваше пред него и му објаснуваше нешто, Рајнер се загледуваше во некое отсуство, како да гледа во правецот во кој нешто исчезнало и повеќе никогаш нема да се врати.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
И никој не знаел од каде доаѓа таа детска меланхолија, никој не знаел што ги предизвикува тие воздишки, и никој не знаел што го врти неговиот поглед настрана.
„Сестрата на Сигмунд Фројд“
од Гоце Смилевски
(2010)
Нив можат да ги предизвикаат само театарски адоранти налик на оние што ги истакнувале вредностите на пиесата на Виктор Иго „Ернани“, што го исвиркале „Галеб“ на Чехов, што со стиснати тупаници му се заканувале на Мерхолд оти им го упропастил Гогољевиот „Ревизор“ или, пак, налик на оние кои извиците „Браво“ од задоволната публика ги заглушиле со силни свирежи упатени кон тенорот Роберто Алања по завршувањето на романсата на Радамес од операта на Верди, „Аида“, изведена во Миланската скала.
„Календар за годините што поминале“
од Трајче Кацаров
(2012)
Тој човек со ситна коска, нешто поисправен отколку што треба да е еден старец, не гласен и сепак таков како секогаш да е на едно место, ги предизвикал обајцата Онисифоровци да мислат дека противникот кришум го посоветувал старецот да предложи Дмитар-Пејко да биде и запален и закопан - селанецот се кара за педа земја, за говедска лепешка, зошто да се кара и за мртовец?
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Во јамата, бездруго во јамата, ќе го покриеме со гранки. - Пепелта не станува змија под земја.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Тоа секој го знае, но и сите добро се пазат да не направат нешто со што ќе ги предизвикаат властите да им прават претрес.
„Потковица на смртта и надежта“
од Миле Неделкоски
(1986)
Ако љубовта влегува низ уста Ако љубовта влегува низ уста, со што ги предизвикав двете млади жени пред извесно време токму мене да ми го понудат најновото издание на „Куварот“ од Младина?
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Поради тоа не е тешко да се предвидат сличните последици што би ги предизвикала зголемената потрошувачка на разните видови јаки дроги како што се крек и метамфетамин или послабите ПЦП, а да не зборуваме за неизбежната појава на нови дроги кои во случај на легализација би можеле да ги развиваат приватните фармацевтски фирми.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Вкупниот пораст на потрошувачката на јаките дроги нѐ загрижува поради тоа што од историјата на алкохолизмот знаеме дека поголемата потрошувачка предизвикува и потешки општествени и здравствени последици.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
За мене, најзначајниот вид искуство со ЛСД е можноста да се постигне поголема свесност за разноликоста, длабочината и интензитетот на искуствата кои ги предизвикуваат безбројните стимулуси што се јавуваат во околината.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Жедта за моќ и владеење, која тешко се контролирала во големите воени походи и завојувања, ќе ги предизвика трајните делби, прекројувањата на границите и немирите на Балканот.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Но, и народите на Балканот го сочувале зачувале овој збор, со блиска, но никогаш различна конотација? рече Камилски, насочувајќи го разговорот кон ставот кој требаше да се заземе за зборот табиет.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Таквата состојба ќе ги предизвикува неговиот илузии дека излезот од лавиринтот ќе го најде доколку напредува, но напредувањето всушност ќе ги предизвикува парадоксите на историјата.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Од лавиринтот во себе, од лавиринтот надвор од себе.
„Амбасади“
од Луан Старова
(2009)
Во првата половина на зимата, негде пред самата нова година, се паѓаат и пофалбите од Покраинскиот комитет на Војводина, учество на младинска конференција во Сомбор ( со авантурата што си ја приредивме јас и Михали Банчотов, среде ноќ, по сув студ со месечина, пешки да се враќаме од Сомбор до Гаково), и нормално, неколкумина од соучениците да ги предизвикам против себе.
„Исчезнување“
од Ташко Георгиевски
(1998)
Татковата мисла продолжуваше да бара сличности во условите кои ги предизвикале поголемите движења на луѓето и условите под кои се одвиваа миграциите на птиците, рибите и другите животни.
„Патот на јагулите“
од Луан Старова
(2000)
Стимулансот беше присутен и таму и тој веќе ги предизвика своите последици.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Исходот ќе биде некој вид мешавина чијшто карактер е тешко да се предвиди.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Тој не мисли на незгодите што може да ги предизвика овој петел на улицата.
„Зоки Поки“
од Оливера Николова
(1963)
Но, тој не плачеше само поради жената што ја уби, туку и поради идните жртви што очекуваше да ги предизвикаат неговите другари кои сè уште ја немаа изгубено навиката да му се радуваат на снегот на стариот добар начин.
„Азбука и залутани записи“
од Иван Шопов
(2010)
Зашто ова место, поточно, повеќе ги предизвикува неодредените соништа на граничната линија на два света, отколку цврсто да се одлучи по која насока ќе се појде штом таму почнува неговата скитија, би се посакало, нема сомнение, никогаш да не заврши, за да нема што да избере.
„Потрага по Елен Лејбовиц“
од Луан Старова
(2008)
Вакви лажни приказни кога некој продава, Господ, природата и еволуцијата, немилосрдно ги предизвикува.
„Илузија за сон“
од Оливера Доцевска
(2013)
Продолжував да размислувам: на што запрело нивното внимание, што ги предизвикало на ваква постојана провокација.
„Атеистички музеј“
од Луан Старова
(1997)
На Бреза, се разбира, ѝ попушта, а не знае дека таа најчесто ги предизвикува сите наши караници и тапачки што се основна причина за тоа нејзино чудно и страшно кинење на нервите.
„Јас - момчето молња“
од Јагода Михајловска Георгиева
(1989)
И тоа само затоа што не сакаат да ги предизвикаат неговите немилосрдни игри уште повеќе.
„Знаеш ли да љубиш“
од Ивана Иванова Канго
(2013)
Валијата официјално одговорил дека нередите ги предизвикале егзархисти, коишто, наводно, нападнале неколку муслимани и се обиделе да го нападнат магазинот на барут.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
И Цапари зеде учество во битолските нереди, за да ги предизвикаат муслиманите да вршат колежи“149.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Со тоа, можеби, востаниците сметаа да ги предизвикаат европските кабинети да се замешат во Европска Турција во нивна полза?
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Значи, основна задача што се поставувала пред гемиџиите била да ги предизвикаат големите сили да интервенираат во прилог на ослободувањето на Македонија.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)
Ропството наше можеби немаше да биде толку тешко ако во нашите работи не се заплеткаа секаквите пропаганди кои од име на браќа и доброжелатели го разединуваат братот од братот и ги предизвикуваат Турците да вршат најголеми злосторства.
„Солунските атентати 1903“
од Крсте Битоски
(2003)