Ваков вид на студии, кои не се ограничени со крути претстави за етапите, туку кои имаат за цел систематично да ги истражуваат промените во концептите на преведувањето, со голема почит кон системите на знаци што ја конституираат дадената култура, се од голема важност за студентите на Trans- lation Studies.
„МАРГИНА бр. 8-9“
(1994)
Тој ги истражи долгите прсти, убаво формираните нокти, дланката отврдната од работа со редица плуски, нежната кожа над глуждот.
„1984“
од Џорџ Орвел
(1998)
Камилски се согласи да ги истражува заемките од областа на духовниот живот, религиозната терминологија, зборовите со апстрактна содржина.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Се согласија за заемките од областа на флората (овошјето, зеленчукот, дрвјата, цвеќињата, индустриските и житни растенија) да реферираат обајцата, имаа најмногу податоци особено за лековитите билки.
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Ако деконструкцијата ги истражува историјата на метафизиката и историјата на поимот на методата, не може едноставно самата да си се претстави како метода.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Неколку години бил професор по Компјутерски Науки на Индијана Универзитетот, место каде што му било овозможено да ги истражува идеите изложени во ГЕБ.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Ино ги истражува новите технологии.
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Кога работава ќе биде воведена на масовниот пазар, дали луѓето ќе ги истражуваат тие однапред изработени светови?
„МАРГИНА бр. 17-18“
(1995)
Петер Ланд, дански уметник, ги истражува пак териториите на срамот.
„МАРГИНА бр. 34“
(1996)
Во текот на истражувањето за една претходна книга, Момци земјоделци, за геј-мажите од рурално потекло,332 Фелоус забележа дека „беше изразена несообразноста со родовите улоги“ во голем број од животните приказни што ги собрал, особено во нивните рани поглавја.333
Кога биле момченца, повеќето мажи со кои разговарав особено ги привлекувале работи што биле надвор од опсегот на активностите кои се одобрувале за машките.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
И точка.
Дека геј-мажите имаат „својства и одлики што општо земено ги поседуваат девојките и жените“ е и заклучокот што го изведува Вил Фелоус од сопствената студија на културните практики на геј-мажите.331 Конкретно, согледува дека „геј-мажите се видливо и мошне надарено застапени“, дури и „изгледа несразмерно застапени“ во многу „полиња во кои преовладуваат жените, а кои имаат врска со создавањето, обновувањето и одржувањето на убавината, редот и континуитетот“ (x) – поконкретно, во оние дејности чија цел е да се конзервираат материјалните култури од минатото.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Фелоус им посветува обемна, речовита и богато поткрепена книга, Страст за зачувување (2004), на „геј-мажите како чувари на културата“.
Како и јас, Фелоус сака да ги истражи разновидните начини на кои геј-мажите се разликуваат од стрејт-мажите, начини што – како љубовта кон бродвејските мјузикли – одат подалеку од сексуалното однесување и честопати се пројавуваат уште во раното детство, години пред сексуалната ориентација да се изрази преку конкретниот облик на сексуална активност.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Во таквите дејности спаѓаат историското конзерваторство, старинарството, реставрацијата на архитектурата, внатрешното уредување, модата и стилот.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Тој и сега го чувствуваше истиот оној поттик да ја бакнува и милува по целото тело, да ѝ се мушне во вратот и потем дланките како слепи патници да тргнат да ги истражуваат нејзините понесувачки облици.
„Човекот во сина облека“
од Мето Јовановски
(2011)
Кувер напишал поголем број раскази во кои ги истражува можностите за различни стилови, почнувајќи од колоквијалниот и ритуалниот до пародискиот и апокалиптичниот.
„МАРГИНА бр. 35“
(1997)
Деридиното дело сугерира дека теоријата на преведување може да биде најдобро “поле за проучување” кога би почнала да ги истражува овие нечујни траги, можностите што се покриени додека зборуваме.
„МАРГИНА бр. 10“
(1997)
Но постојат и многу долги и широки змии по кои човекот може да оди, да ги истражува, однапред, наназад и обратно.
„Мудрецот“
од Радојка Трајанова
(2008)
Ова прашање е уште поважно и ургентно во пост-социјалистичките држави, во контекст на нивната транзиција кон неолиберален капитализам, каде што јавниот простор сè повеќе е узурпиран од приватниот капитал.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Разликувајќи меѓу јавниот (политички) интерес и приватниот (економски), овој текст ги истражува причините и модалитетите на приватна узурпација на јавниот простор, како и уметничките стратегии за негово повторно освојување, со посебен фокус врз уметничката продукција во Централна и Источна Европа. 78 Naomi Klein, No Logo (London: Flamingo, 2000), 131. 70 2.
„Простори на моќта“
од Зоран Попоски
(2009)
Дух кој пробива низ умовите на сите дух кој ги тера науките и воините да ги истражуваат неговите стратегии...
„Еп на Александар Македонски“
од Радојка Трајанова
(2006)