создава (гл.) - и (сврз.)

Литературата е она што го создава и ѝ го предава на иднината македонското ткиво.
„Две тишини“ од Анте Поповски (2003)
Трново личи на Титов Велес. Обата града како да полазеле во височините, по острите и стрмни брегови на реките, кои ги создавале и длабеле кањоните, по кои се начичкани куќарки како од приказна.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
Импресивна глетка создава и машината што претставува механички раце, која се употребува само за ракување со опасни материјали по човечкото здравје.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
Во овој приморски град се создава и нов индустриски центар.
„Патувања“ од Никола Кирков (1982)
Затоа љубете, љубовта искажете ја преку сетилата, создавајте и креирајте љубов, обземени од животната страст покажете дека се радувате на секој здив што го вдишувате и издишувате без наивен оптимизам.
„Жонглирање со животот во слободен пад“ од Сара Трајковска (2012)
И обајцата веруваа и сонуваа дека ќе ги обединат источните и западните идеи со помош на ретките книги од нивните обединети митски библиотеки.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Тие создаваа и живееја, како што нагласуваа во повеќе пригоди, за подобрата иднина на нивните потомци.
„Балканвавилонци“ од Луан Старова (2014)
Во филмот Mario banana (1964) пак, кој исто така му припаѓа на тој ран период, Марио Монтез, впечатливо нашминкан, сензуално јаде банана алудирајќи на фелацио; ова е уште една верзија на Eat, со додавање на сексуална конотација.
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Меѓутоа, дури и кога се во прашање потенцијално шокантни, сензационални сижеа, Ворхол со разни постапки создава и одржува монотонија, најчесто со репетиција („Кога постојано одново гледате грозна слика, таа навистина нема никаков ефект“); потоа со дистанцирано, ладно бележење; со држење на средиштето на настанот вон објективот на камерата, т.е. со еден кастриран сензационализам (Blow job).
„МАРГИНА бр. 15-16“ (1995)
Основните единици на анализа во овој модел се биполарни димензии наречени „персонални конструкти”, кои Kelly (1955, стр. 8) ги гледа како обрасци кои личноста „ги создава и потоа се обидува да ги задоволи наспроти реалностите од кои е сочинет светот“. 92 Margina #3 [1994] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 3“ (1994)
Во минатиот век, особено во наше доба, во напорот да се докучи смислата на првиот допир, да се согледаат одново острите граници и јарки бои со помош на кои првата слика се населува во потсвеста, голем список меѓу нив и творци од епохално значење за творештвото, направија обид да создаваат и по пат на психеделичкиот фактор.
„Љубопис“ од Анте Поповски (1980)
А најголемата умешност ќе биде во тоа сите да се научат да создаваат и да го засакаат тоа, да се љубуваат, создавајќи.
„Белата долина“ од Симон Дракул (1962)
Звукот, кој наликуваше на болно откорнување на некое тело во совршена симбиоза сраснато со некое друго, го уверуваше дека зад овој предел, макар да е само овде, се крие божјиот допир кој спојува и разединува, кој создава и уништува.
„Вител во Витлеем“ од Марта Маркоска (2010)
Читајќи некои книги останати од татко му, велеше: Човекот е најситниот дел на вселената; него вселената го создава и го повела; секое раѓање на човекот се обележува во вселената; каков ќе му биде животот на човека, зависи од времето во кое е роден и од законите што владеат во тоа време: тие му ја одредуваат судбината, здравјето и должината на животот...
„Свето проклето“ од Јован Стрезовски (1978)
До двајцата од дружината дојде суроглаво и жмиркаво старче со чекор на претпазливо петле и чучна.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Можеби им рече на Самарија и на Арнаутче и тие да чучнат, да си поразговараат малку со составени глави, и можеби првиот веднаш почна да раскажува во што згрешил господ кога го создавал и кога го средувал светов (ќе се обесам ако на светов нема премногу иловица и камен!), но јас не се потпрев со дланки на прозорското дно за да зјапам во безделничењето на луѓето и да ги гледам како три згрбавени врани со сити црева.
„Тврдоглави“ од Славко Јаневски (1990)
Ако границите конструираат значаен космос од првобитниот хаос, тие исто така создаваат и идентитет 6 Ibid., p. 48. 7 Види Pjero Zanini, Značenja granice: prirodna, istorijska i duhovna određenja, (Beograd: Clio, 2002), 17. 15 (на државата и на етничката заедница).
„Простори на моќта“ од Зоран Попоски (2009)