Освен тоа, словенските народи одржувале голем број контакти со други народи, кои веќе долго време познавале и применувале писма од најразличен тип: од силабариум, преземен од Евреите кај Хазарите, со кои Словените биле во блиски трговски врски, до алфабетот кај Грците, така што не е тешко да се претпостави дека ваквите контакти и запознавањето на други типови писма овозможиле подготвување на солидна почва за настанок на словенското писмо.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Притоа, не станува збор ниту за некое подоцнежно вметнување на спорната одломка во текстот на житието, затоа што истиот текст се јавува во секој од околу 50 списоци на житието.
„МАРГИНА бр. 37“
(1997)
Не е тешко да се заклучи дека римското право, на чијашто правна традиција фундира и нашето современо национално право, како дел од поголемото евроконтинентално правно семејство од т.н. Civil Law тип – првенствено беше процесно [формално/ тужбено] право, односно се развиваше под процедурална закрила.
„Работни спорови - Позитивни примери од судската пракса“
од Димитар Апасиев
(2011)
На младината и се сервираа погрешни мисли и зборови: дека овде е тешко да се обезбеди подобар живот, па тие плашејќи се од тешкото, трк кон запад!
„Ветришта“
од Радојка Трајанова
(2008)
Многу и е тешко, брате Даме! Нема веќе живот! - Така е... - рече Гоце.
„Гоце Делчев“
од Ванчо Николески
(1964)
- Треба да се организираме, да се наоружаме - продолжи Даме Груев.
„Гоце Делчев“
од Ванчо Николески
(1964)
Бродот бил пропуштен од царинските служби во пристаништето или од невнимание, што е тешко да се поверува, или заради земен рушвет.“
„Бунар“
од Димитар Башевски
(2001)
Ми е тешко да се сеќавам на тие денови ... (раскажува Ласа).
„Ласа“
од Наташа Димитриевска Кривошеев
(2011)
Движењето и без тоа е тешко, зашто патот се извишува и се спушта низ разни височинки и свиоци.
„Патувања“
од Никола Кирков
(1982)
И покрај тоа на филмот не му недостигаат хичкоковски потези; така веќе самото ограничување на случувањето на чамецот за спасување среде море не е никаква површинска екстраваганција, туку е втемелена со типична хичкоковска драматургија, кадешто напнатоста од ширината на случувањата се пренесува во „длабочина”, во 156 Margina #22 [1995] | okno.mk заплетканите, удвоени меѓусебни односи - драматичен контраст на некој настан е неговата сопствена темна, задна страна, а не надворешната противигра.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
Оттука не ни е веќе тешко да заклучиме дека во овие филмови вистинскиот трагичен јунак е остарениот, галантен, но „виновен”, „негативен” татковски лик - мора до крај да бидеме заслепени со холивудската идеологија (што Хичкок тука успешно ја минира), ако не забележиме дека и Дописникот и Озлогласената се изградени на контрастот меѓу „негативниот јунак”, кој е во суштина единствената човечки привлечна личност, и „позитивниот јунак”, кој е сосема банален лик - а во тој контраст секако не ни е тешко да ги препознаеме спротивностите меѓу поединецот на „автономната” етика и „хетерономниот”, „кон другите насочен” поединец.
„МАРГИНА бр. 22“
(1995)
За големо чудо на сите ни успеа да го повлечеме првиот чад.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
„Од мене олку... Ајде да запалите!“ На сите ни подаде по една цигара. На сите ни ја принесе запалката.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
„Не е тешко“, реков, „небројница пати ги гледав тато и баба како палат цигара.
„Клучарчиња“
од Бистрица Миркуловска
(1992)
Тоа значи дека е тешко да се очекува да налетате на пингвини додека шибате со својот лендровер по саваните на Кенија.
„МАРГИНА бр. 26-28“
(1996)
- И тебе ли ти е тешко? - го праша дедо му, кога измачен, ослабнат, се појави пред колибата.
„Бојан“
од Глигор Поповски
(1973)
Да објаснам? Па, мислам дека е тешко да се објасни, господине судија; но, да речеме вака.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
„Не си деклариран, разбираш? Толку ли ти е тешко да се декларираш? Па еве и Земанек...“, рече без да заврши, без да ме погледне во очи, онака свртена со грб и јас гледав како полека ја ведне главата и дека плаче; ребрата ѝ се ширеа и спуштаа како кај кораб неосвоен од туѓ морнар.
„Папокот на светот“
од Венко Андоновски
(2000)
Опишуваното звучи најприродно ако извира од споменот, а вам нема да ви биде тешко да го сфатите суштинското, и покрај изменетиот редослед“. (Се разбира, ги сфаќам противречностите што ги трупам при објаснувањето.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
Јас сум уверен дека ќе ви понудам појасна слика на настанот ако дозволите да го сторам тоа според дотокот на сеќавањата.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
„Тоа е тешко, велам. И минатиот пат инсистиравте на тој ваш редослед па видовте колкави беа недоразбирањата.
„Синот“
од Србо Ивановски
(2006)
МИТРЕ: Е, пара спечалило кучето! Кога го поткренав и видов дека е тешко помислив дека е сребро, а тоа, жено, злато! Ич на злато не ми отиде умов!
„Парите се отепувачка“
од Ристо Крле
(1938)
Многу е тешко да направиме разлика помеѓу теоријата на Калдун за asabiyah-от и модерната западна концепција за нацијата.
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
Многу е тешко да се каже дека визуелниот уметнички свет е имун на оваа клима, било надворешно, како импликација на некои негови врски со деловните или националните интереси, или внатрешно, како микрокосмос на истиот конфликт на вредности. Guy Brett е писател од Лондон. 14 Margina #4-5 [1994] | okno.mk
„МАРГИНА бр. 4-5“
(1994)
По одмаздата од која настрада синот на инспекторот, по тој настан од кој крвта ми стана волча а лицето темно, сината маштеа ѝ забрани на Ана да разговара со мене и да ми носи книги но не бев сигурен дека на Ана не ѝ е тешко нашето оттуѓување.
„Улица“
од Славко Јаневски
(1951)
Не е тешко да се открие како секоја од сцените го повикува машкиот геј- гледач да се идентификува со ќерката, иако овие повикувања се различни во секоја од сцените.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Повикувајќи ја двојната идентификација на гледачот со мајката и со ќерката, и едната и другата сцена даваат средство за поставка и преодигрување на невозможно поделените приврзаности на абјектното дете гладно за моќ.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Всушност, малку е тешко да се замисли како стрејт- двојка разговара вака, иако на сцена изгледа доволно убедливо.
Во секој случај, репликата на Бети Дејвис „Каква шупа!“ до почетокот на 1960-тите во САД веќе била извештачено изведувана, односно преизведувана, барем колку што се гледа од Олбиевиот дијалог.
„Како да се биде геј“
од Дејвид Халперин
(2019)
Мојот другар специјалист за чудни болести, спокојно ме ислуша и на тоа рече: „Тоа е тешко заболување, но сепак, надежно.
„Захариј и други раскази“
од Михаил Ренџов
(2004)
Со оглед на неговите политички насоки, феминизмот личи повеќе на реформистичко отколку на револуционерно движење, бидејќи неговите политички цели се мошне конкретни и не е тешко да се предочи нивното постигнување; овие цели се промовираат со повик кон раширените морални интуиции за чесноста.
„МАРГИНА бр. 1“
(1994)
Тогаш некој од политичарите рече дека тероризмот во земјата станал хронична болест, која е тешко да се излечи, и дека на него се лепат организираниот криминал, нетолеранцијата, ксенофобијата и многу други работи кои со години ќе ни ги трујат децата.
„На пат кон Дамаск“
од Елизабета Баковска
(2006)
Се сетив за пушката. Ти знаеш, нишанџија сум, не сум вчерашен.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Онисифор Мечкојад се драпал со десната рака под мишка или барал дршка на краток нож.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Заколни се дека без таа пушка ти е тешко.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
- Кој Онисифор, мајче, ако не ти е тешко да покажеш со пресветиот прст? - Овој, Проказник.
„Тврдоглави“
од Славко Јаневски
(1990)
Изгледа дека му е тешко од тоа што првпат убива. (На Младичот.) Колегава Тажен ќе ви помогне.
„Црнила“
од Коле Чашуле
(1960)
Но, јас сум свикнал со него и затоа ми е тешко да се разделам.
„Црнила“
од Коле Чашуле
(1960)
А се сеќаваше на многу вакви прогонувања, и со оние помалите вепри, знаеле да се протегнат во бесконечност, од која најпосле е тешко и да се вратиш дома.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Вака е тешко. Некако инаку може да биде и полесно.
„Белата долина“
од Симон Дракул
(1962)
Но му е тешко да се присетува на нив.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
На Арса му е тешко. Светлината од ламбичката му се мати пред очите.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Навистина, тој е затвореник и токму поради тоа можеби е огорчен, а оној другион е слободен, но му е тешко и нему.
„Пустина“
од Ѓорѓи Абаџиев
(1961)
Тешко е... Многу е тешко закоренувањето. Ама, не мери ја тежината во килограми.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
На неговата десна страна, близу до колковите, се отворила голема рана широка како дланка.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
Не е тешко да се пишуваат рецепти, но во сѐ друго да се разбираш со луѓето, тоа е навистина тешко.
„Црни овци“
од Катица Ќулавкова
(2012)
24.00 Навистина е тешко да работиш било што кога си на хорс.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Всушност, аламбикот бил исто како и конечниот производ на опусот, lapis philosophorum.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Од мене се очекува да запишувам сѐ за да се види влијанието на дрогата, нешто како тек на свеста, што не е тешко, но уживањето дроги не носи нарација, а во овој случај таа е потребна за да го задржи вниманието на читателот.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Ова е главниот проблем кога треба да се опише нешто духовно, нешто апстрактно, како едно религиозно или сексуално искуство кое едноставно е тешко да се опише.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Според тоа, не е тешко да се разбере зошто главата (чие едно од имињата е corpus rotundum /сферично тело/) ја означува арканската супстанција која и самата е означена како corpus rotundum.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
23.00 Час подоцна пребарувам по парчињата хартија лежејќи на мојот кревет и ги читам овие забелешки.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Бељата е тешко заменлив збор во балканските јазици: има луѓе кои бељата си ја бараат, други се за беља родени, трети постојано куртул бараат од поголема беља!
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
В
„Балканвавилонци“
од Луан Старова
(2014)
Зачудувачки е тешко да се доискажеме себеси.
„Записки“
од Милчо Мисоски
(2013)
Мене и во други околности ми е тешко да пишувам на нова тема, а камо ли овде.
„Братот“
од Димитар Башевски
(2007)
Ех... толку ли е тешко да се живее раат и да се остави другиот на раат?
„Бед инглиш“
од Дарко Митревски
(2008)
И додека возам низ Беверли Хилс загледувајќи ги излозите исполнети со свет од чоколада и луѓе од пластика, Џони го изговара она што мене ми е тешко да го признаам: „Град без љубави, сумрак идеја, мозговне вијуге шетају своје псе“.
„Бед инглиш“
од Дарко Митревски
(2008)
Многу е тешко да се направи лик на виновник обвиен со таинственост.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Секако, не е тешко да се придобие бројна публика кога сте такви каква што е и таа, кога се смеете на истите работи, кога сте осетливи на истите животни погледи, кога ве возбудуваат исти драми.
„МАРГИНА бр. 21“
(1995)
Ај кажи ми ако знаеш, колку е тешко кенгуровото младенче? Ич не се изненади: 20 грама. Ете, таков е Врапче.
„Човекот со четири часовници“
од Александар Прокопиев
(2003)
Помислив еднаш да се вратам, и така бев го заборавил клучот в цеб...
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
ЦОНКА: Бре, што било!
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
АРСО: Знам колку ти е тешко.
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
ПОЦКО: Не ти е тешко безбели тоа две-три оки жива мера, кога носиш на грб двесте-триста оки.
„Чорбаџи Теодос“
од Васил Иљоски
(1937)
Отпрвин е тешко: мораш да ги затнеш ушите со прсти или со памук, но подоцна се свикнуваш и пукотот само ти го затрега и тресе ушното тапанче.
„Прва љубов“
од Јован Стрезовски
(1992)
Луѓето чувствуваат немир, незадоволство, страдање зошто се исплашени од префинетата искреност. - „Толку ли е тешко да се биде искрен?“
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Кога се раѓаме се губиме по патиштата на нашите души, а животот ни е копнеж по самите себе.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
Се однесуваат нечесно кон себе си и поради тоа неможат да им дадат значење на некои од суштинските работи кои ќе му дадат вредност на нивниот емоционален живот.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
И раѓањето е тешко, потешко од живеењето и умирањето.
„Жонглирање со животот во слободен пад“
од Сара Трајковска
(2012)
На Димитрија му е тешко да се движи во количката.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
МАТЕЈ: Треба да побудалам или да се убијам за да докажам дека ми е тешко. БОРИС: Без мака нема наука.
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
ЈАКОВ: А што е тешко, да се стави вратоврска и да се пишуваат рецитали?
„Одбрани драми“
од Горан Стефановски
(2008)
Во однос на Турција, нивниот предлог бил дека е потребно да ја напуштат сегашната британска „политика на присилување на Турција да влезе во војна“ со примена на заканата дека ако не влезе, ќе ја остават „сама да си ја срка чорбата по војната“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Остварувањето на тоа, според нив, „не би требало да е тешко“, а би требало да излезе уште полесно „доколку националната влада, во која ќе влезат сите партии и која своето постоење го должи најмногу на нашите напори и поддршка, ќе се зацврсти толку сигурно што ќе биде во можност да ја преземе администрацијата на државата за ослободување на Грција“.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Во тој контекст, непосредно пред и по завршувањето на Втората светска војна, бил поставен и британскиот интерес спрема Македонија, интерес којшто бил дел од значајните политички движења без кои е тешко да се разбере повоениот развој на Балканот и пошироко на југоисточна Европа.
„Македонија низ нишанот на САД и Британија“
од Тодор Чепреганов
(2012)
Сѐ им е тешко - и нозете што ги влечат и очните клепки што им паѓаат врз очи и шинелите и капите, освен сувото парче леб и голтката вода...
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Пригушнат до гробот, тој молчи и чиниш во молчењето сака да ја најде душата на Ѓорѓевица за да ѝ каже колку му е тешко без неа, колку е несреќен во осамата и колку голема е неговата болка.
„Големата удолница“
од Петре Наковски
(2014)
Навистина, најчесто она што се започнува е тешко, но мнозина започнуваат и, се разбира, со доста труд, по подолго време тие и го завршуваат започнатото.
„Добри мои, добар ден“
од Глигор Поповски
(1983)
Веќе си навикнал и ти е тешко ако не те викнат.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Ако ми е тешко, вели, мене ми е тешко, не фаќај ме на нервите.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Со свои очи ќе си ги гледаш цревата, ѝ велам, па после ми е тешко од тоа што сум го рекла.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
— Чув дека е тешко болен. — Ништо не му е сега.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
— Не ми е тешко, гледај си го патот!
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
— Да не ти е тешко, Небеска?
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Ја чекам да се соблече, да руча, па да се одмори, како секој ден, но таа само се соблече и продолжи да се вртка околу мене. Сигурно ѝ е тешко, си мислам, да ми каже дека добила единица.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)
И можеби и двајцата мислат дека е тешко да се изгради вистински мост, штом нивните дедовци и татковци не изградиле.
„Билјана“
од Глигор Поповски
(1972)
А, сега, од Индија ... да знаеш само колку ми е тешко да „се вратам“!
„Игбал, мојата тајна“
од Јагода Михајловска Георгиева
(2000)