Коа таа шо велела: „ако е куска — нека е новка“ и јас — какво сака нека биде, лели е новко?
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Куле е кус како копан, одвај од земјата се одделува, ама кога ќе тргне, ни поповиот коњ не може да го стигне.
„Крпен живот“
од Стале Попов
(1953)
Чекорот што нѐ води од семантичката идентификација на „глава/сад“ до алхемиската равенка „глава/ алхемичарски сад“ (alambik, vas hermeticum) мошне е кус, и повторно Јунг ни помага да го совладаме, укажувајќи дека „главата или черепот (testa capitis) во сабејската традиција служела како сад во кој се извршува трансформацијата“.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Да обрнеме внимание, сега, дека Duchamp-овиот портрет на налепницата од шишенцето за Belle Haleine, Eau de Voilette, ја прикажува пред сѐ неговата глава, и дека односот помеѓу зборовите „глава“ и „сад“ може да се согледа како во светлината на етимолошката анализа, така и во алхемиската традиција.
„МАРГИНА бр. 6-7“
(1994)
Сѐ си е на мегдан! На тие што ве влечат по градот, по темните сокаци, само надвор им е важно дали ти е кус фустанот.
„И ѓаволот чита пРада“
од Рада Петрушева
(2013)
Почнува веќе и да се затемнува, денот е кус, речиси зимски.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
— Овде е кус денот, вели Шчепкина, но е долга годината.
„Небеска Тимјановна“
од Петре М. Андреевски
(1988)
Животот е кус, темнината ненаситно го голта.
„Кловнови и луѓе“
од Славко Јаневски
(1956)
Да си одам, велам, денот е кус, а времето кучешко, заникадно.
„Пиреј“
од Петре М. Андреевски
(1983)